Rigging creates skeletal structure for realistic 3D model movement. Armature consists of interconnected bones defining model movement. Rigging forms foundation for character and object interactions
Bu video, bir konuşmacının Sinema Ford programı kullanarak 3D animasyon yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı ve "Antibiyotik" adında bir arkadaşı arasında kısa diyaloglar geçmektedir.. Video, intro yapımı, karakter oluşturma ve animasyon kamera ayarları gibi temel 3D animasyon tekniklerini kapsamaktadır. İçerik, skin ekleme, kamera ayarları, saç ve göz ekleme, yürüme, koşma ve yavaş hareket oluşturma gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda ayrıca 30 frame'in bir saniye denk geldiği bilgisi paylaşılmakta ve izleyicilerin yorumlarda isteklerini belirtmeleri durumunda konuşmacı bu isteklere göre yeni içerikler hazırlayabileceğini ifade etmektedir. Video, bir serinin ilk bölümü olup, ikinci bölümde devam edeceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere kısa animasyon filmi nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir. Videoda Plutogon adlı bir program kullanılarak animasyon oluşturulmaktadır.. Video, Plutogon programının nasıl kullanılacağını göstermektedir. Önce karakter seçimi (Scoot ve Liz), ardından karakterlerin yerleştirilmesi, diyalog yazma ve ses kaydı alma, eylemler eklenmesi ve müzik ekleme gibi adımlar gösterilmektedir. Eğitmen, bir kahvede geçen, okulun sıkıcı olduğunu konuşan ve bir şaka sonucu korku yaratan kısa bir hikaye örneği oluşturarak programın kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motorunda savaşçı oyunu geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, izleyicilere adım adım kodlama ve grafik düzenleme işlemlerini göstermektedir.. Video, karakterimize zarar görme ve ölüm animasyonlarının nasıl ekleneceğini anlatmaktadır. İlk bölümde karakterin animasyonu tamamlamadan düşmana zarar vermemesi için küçük bir kod değişikliği yapılır, grafiklerin düzenlenmesi ve sprite editörü kullanımı gösterilir. İkinci bölümde ise "die" adlı bir metot oluşturarak karakterin ölüm animasyonunun kodlanması, karakterin hareket etmesini engelleme ve karakterin yok edilmesi işlemleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Eğitmen, serinin son videosu olduğunu ve gelecek videolarda oyun mekaniklerini anlatacağını belirtmektedir.
Professional designers and animators created tutorials for creating 2D animations. Tutorials cover symbols, key frames, motion animations, and slow motion. Software allows creating animations, images, and video games
Character Animator enables 2D animation with facial expression and voice recording. Toonz produces classic anime with paperless animation support. Adobe Animate offers comprehensive character animation tools. Autodesk 3ds Max specializes in cell-shaded 3D animations
Bu video, bir Unity oyun geliştirme eğitim serisinin dokuzuncu bölümüdür. Eğitmen, önceki bölümde karakterin yüzünü çevirme ve koşma animasyonu eklediğini belirtiyor.. Videoda, karakterin zıplaması için gerekli kodların nasıl yazılacağı adım adım gösteriliyor. Eğitmen önce karakterin zıplaması için kuvvet uygulama metodunu oluşturuyor, ardından karakterin yere değip değmediğini kontrol etmek için bir zemin objesi tanımlıyor. Son olarak, karakterin zıplama sıklığını ve bir sonraki zıplama süresini ayarlayarak, her seferinde aynı yükseklikte zıplamasını sağlıyor. Bir sonraki bölümde karakter zıplama animasyonunun ekleneceği belirtiliyor.
Bu video, Emrecan Çetin tarafından sunulan Minimatör programının kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir. Emrecan, programın temel özelliklerini ve kullanımını adım adım göstermektedir.. Video, Minimatör programının nasıl açılacağını ve temel kullanımını anlatmaktadır. İlk olarak karakter ekleme, skin değiştirme, manzara ekleme ve karakterleri hareket ettirme işlemleri gösterilmektedir. Emrecan, bir karakter ve köpek kullanarak basit bir animasyon oluşturmayı, karakterleri hareket ettirmeyi ve son olarak ekran görüntüsü almayı adım adım anlatmaktadır. Video, animasyon yapmak isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.
Add-on enables FBX format for character animation interchange between applications. Supports major applications like Cinema4D, Maya, 3ds Max, and engines. Enables baking mesh modifiers and animation into FBX files
Bones are essential tools for animating characters by moving joints and parts of meshes. Bones work by associating them with vertices, causing them to move with the bone. Bones become invisible at render time
Bu video, Yusuf adlı bir içerik üreticisinin Unity ve C# kullanarak geliştirdiği "Fly Away" adlı mobil oyununun yapım aşamalarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Yusuf, son beş aydır Unity ve C# öğrenerek projeler geliştirmeye çalışmaktadır ve abisinden de yardım almaktadır.. Videoda, bir haftada tamamlanan "Fly Away" oyununun yapım aşamaları maddeler halinde anlatılmaktadır. Oyun, sonsuz bir döngü içinde gidebildiğiniz kadar uzağa gitmek üzerine kurulu bir endless runner tarzı oyun olup, bir kuşun hikayesini anlatmaktadır. Yapım aşamaları arasında hikaye oluşturma, objelerin tasarımlarını Photoshop'ta yapma, Unity'e aktarma, karakter animasyonları, engellerin spawn edilmesi, sonsuz döngü kurma, dağ ve bulutların hareketi, ışık efektleri, partikül efektleri ve ses efektleri ekleme gibi adımlar yer almaktadır.. Ayrıca videoda, oyunun skor sistemi ve menülerinin nasıl oluşturulduğu da anlatılmaktadır. Konuşmacı, karakterin uzağa gittiğinde puan kazandığını, skoru ekrana yazdırdığını ve ana menü için özel bir tasarım yaptığını paylaşıyor. İzleyicilerden gelen eleştiriler doğrultusunda gelecek güncellemelerde restart butonu ekleneceğini belirtiyor.
Bu video, Hasan adlı bir eğitmen tarafından sunulan 3D oyun geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, izleyicilere adım adım 3D karakter ve silah animasyonu oluşturma sürecini göstermektedir.. Videoda, silindiri ortadan kaldırıp yerine bir polis karakteri ekleme, silah sekme animasyonu oluşturma ve karakterin vücut hareketlerini ayarlama konuları ele alınmaktadır. Eğitmen önce karakteri silindire yerleştirip, ardından silahın sekme animasyonunu ekleyerek karakterin ateş ettiğinde silahın havaya kalkmasını sağlar. Ayrıca, karakterin ve silahın birlikte hareket etmesi için bir küp oluşturarak rotalarını ayarlar. Video, bir sonraki derste karakterin hareketlerine geçileceği bilgisiyle sonlanır.
FaceRig enables webcam users to digitally embody characters. Released July 7, 2015 with 82% positive user reviews. Successor Animaze launches November 17, 2020
Bu video, bir oyun geliştiricisinin PUBG oyununda karakter geliştirme sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Geliştirici, 40. gün PUBG 31. gününde olduğunu belirtiyor.. Videoda, karakterin ses sistemi, silah sesleri ve rölanti animasyonları gösteriliyor. Geliştirici, karakterin ses sisteminin nasıl çalıştığını, teknenin mazot ve silah seslerini nasıl çıkardığını anlatıyor. Ayrıca, karakterin animatörünün aktarılması ve kameranın pozisyonunun online aktarılması gibi teknik detayları açıklıyor. Video, geliştiricinin oyunun online tarafını bugün bitirmeyi hedeflediğini ve sonrasında aracı, evlerin optimizasyonu ve su entegrasyonu gibi diğer projeleri tamamlayacağını belirtmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir Unity oyun geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, önceki videolarda zıplama ve yön değiştirme işlemlerini anlattığını belirterek, bu videoda karakter animasyonlarına geçiş yapıyor.. Video, Unity'de karakter animasyonlarının nasıl oluşturulacağını adım adım gösteriyor. Eğitmen önce karakter animasyonlarını oluşturma, ardından Animator ve AnimatorController kullanarak karakterin durma, yürüme ve zıplama animasyonlarını nasıl kontrol edeceğini kodla anlatıyor. Animasyonların hız ve yer durumuna göre nasıl değişeceği, parametrelerin nasıl tanımlanacağı ve animasyonların oyun içinde nasıl çalışacağı detaylı olarak gösteriliyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Blender programında Minecraft sahne kurulumu ve karakter ekleme konulu bir eğitim içeriğidir.. Video, önceki bölümde yapılan sahne kurulumundan sonra karakter ekleme sürecine geçiş yapıyor. Eğitmen, kendi Minecraft skinini Blender'a aktarma, Minecraft Skin Editor sitesi kullanımı, Black Plasma gibi hazır iskelet sistemlerini kullanma, pozlama modu, kemik sistemleri ve objelerin hareket ettirilmesi gibi konuları adım adım gösteriyor. Ayrıca "File" menüsünden "App" bölümüne giderek mevcut karakterleri (Rick ve Reggie) ekleme, kostüm değiştirme, dinamik gözlerin kullanımı ve renklerin değiştirilmesi gibi detaylar da paylaşılmaktadır.. Video, bir sonraki bölümde karakterin sahnede nasıl hareketlendirileceğini göreceğimizi belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim serisinin 14. bölümü olup, bir eğitmen tarafından 3D programında bitki, karakter ve araç ekleme konusunda bilgi verilmektedir.. Videoda öncelikle bitki ekleme özellikleri gösterilmekte, farklı ağaç türleri (çam, palmiye, meyve ağaçları, çöl bitkileri vb.) ve bunların nasıl ekleneceği anlatılmaktadır. Ardından karakter ekleme özellikleri ele alınmakta, ayakta duran, oturan, yürüyen, yatan, güneşlenen ve yüzen karakterlerin nasıl ekleneceği ve animasyonlarının nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Son olarak araç ekleme özellikleri detaylı olarak incelenmekte, normal araçlar, spor araçları, lüks araçlar, arazi araçları, iş makineleri, deniz araçları, bisikletler, uçaklar ve özel araçlar gibi farklı araç türlerinin nasıl ekleneceği ve ayarlanacağı açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motoru kullanarak savaşçı oyunu geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, izleyicilere adım adım karakter animasyonu ve hareket mekaniklerini göstermektedir.. Video, karakterin idle animasyonunun düzenlenmesi, çarpıştırıcı ve yerçekimi ekleme ile başlayıp, karakterin sağa, sola, geriye hareket etmesi ve dönmesi için gerekli animasyonların nasıl oluşturulacağını anlatmaktadır. Eğitmen, C# script yazarak karakterin hareket etmesini, animasyonları arasında geçiş yapmasını ve doğru yönde dönmesini sağlayan kodları detaylı olarak açıklamaktadır.. Videoda ayrıca "facing write" değişkenini kullanarak karakterin yönünü kontrol etme, transform lokal scale ile karakterin pozisyonunu değiştirme ve if koşulları ile karakterin doğru yönde hareket etmesini sağlama yöntemleri gösterilmektedir. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki derste karakterin atak animasyonunun kodlanacağı belirtilmektedir.