Bu video, bir tren istasyonundan başlayarak Kadıköy'e kadar olan yolculuğu gösteren bir seyahat kaydıdır. Videoda istasyon görevlilerinin seyahat bilgilerini Türkçe ve İngilizce olarak açıkladığı ses kayıtları yer almaktadır.. Video, Pendik İstasyonu'ndan başlayarak yüksek hızlı tren garına ulaşım bilgisi vererek devam etmektedir. Ardından Ayrılık-Çeşme-Marmara hattına geçiş için Çeşme İstasyonu'nda inme gerekliliği ve son istasyon olan Kadıköy'de Ido şehir hatları ve Kadıköy-Moda tramvay hatlarına geçiş için inme bilgileri sunulmaktadır.
Bu videoda bir eğitimci, E-5 kenarında bulunan bir üniversitenin eğitim imkanlarını ve avantajlarını anlatıyor. Konuşmacı, akademik yetişmelerden sorumlu olduğunu belirtiyor.. Video, İstanbul'daki ulaşım kolaylığı ve konumun önemi üzerine başlıyor. Konuşmacı, üniversitenin butik bölümleri, güçlü laboratuvarları ve yurtiçi-yurtdışı üniversitelerin müfredatlarını birleştiren 18 yıllık programını vurguluyor. Ayrıca, kadro eksikliği durumunda dışarıdan uzman getirdiklerini ve eğitim kalitesini eksiksiz verdiklerini ifade ediyor.
Bu video, "Baba Haber Bülteni" adlı bir televizyon programının bir bölümüdür. Programda sunucu, gazetelerdeki bulmaca köşelerinin yarışma formatında televizyona taşındığını belirtiyor.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde devlet memuru Fikri Bey ve asgari ücretli işçi Necati Bey arasında bulmaca yarışması yapılıyor. İkinci bölümde "Komedi Dükkanı" adlı bir sketch gösteriliyor ve Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri komik bir şekilde ele alıyor. Son bölümde ise İstanbul'daki otobüs ulaşım sorunları ve fiyat artışları hakkında bir sketch sunuluyor.
Ankaray, AŞTİ'den Kızılay'a uzanan 8.7 km'lik raylı sistemdir. Sistem 1992'de başlayıp 1996'da tamamlanmıştır. Toplam 11 istasyon ve 33 araç kapasitesine sahiptir
Bu video, Martı elektrikli scooter uygulamasının kurucusu Oğuz Alper Ök ile yapılan bir röportajdır. Oğuz Bey, Koç Lisesi mezunu, University of Chicago ve London School of Economics'te eğitim görmüş, finans sektöründe çalışmış ve 2018 Ekim ayında Martı şirketini kurmuş bir girişimcidir.. Röportajda Martı elektrikli scooter uygulamasının nasıl ortaya çıktığı, teknolojik özellikleri, iş modeli ve kullanım alanları ele alınmaktadır. Oğuz Bey, 2017 Kasım ayında Los Angeles'ta mikro mobilite sektörüne yeni girmiş bir şirketin scooter'larını ilk kez görüp İstanbul'a getirdiğini ve şu anda 22-23 yatırımcıdan finansman aldığını anlatmaktadır.. Röportajda ayrıca scooter'ların 18 km/s hız sınırı, şarj sorunları, güvenlik özellikleri, yaş sınırlaması (18 yaş üstü), İstanbul'daki kullanım alanları ve İzmir'deki varlığı hakkında bilgiler verilmektedir. Martı'nın yazılım ve donanım tarafının Türkiye'de üretildiği, scooterların maksimum 1,5-2 km mesafede kullanılabildiği ve kısa mesafelerde çevre dostu bir ulaşım alternatifi sunduğu da açıklanmaktadır.
Bu video, İstanbul Kart'ın QR ödeme sisteminin nasıl çalıştığını gösteren bir tanıtım içeriğidir. Videoda çeşitli kişilerin deneyimleri paylaşılıyor.. Video, İstanbul Kart'ın fiziki kart yerine telefon üzerinden kullanılabilen dijital versiyonunu anlatıyor. İstanbul Kart uygulaması üzerinden dijital kart yükleme, QR kod oluşturma ve turnikede bu kodu okutma süreci gösteriliyor. Ayrıca yenilenen uygulamadaki NFC özelliği sayesinde abonman ve yükleme talimatı verme, vizeleme işlemi yapma imkanı da sunuluyor. Video, kart kaybı gibi sorunları çözen bu sistemin avantajlarını vurguluyor.
Bu video, Saray Meslek Yüksekokulu'nun tanıtımını yapan bir konuşmacının sunumudur.. Video, 1995 yılında kurulan Saray Meslek Yüksekokulu'nun üç programı (muhasebe ve vergi uygulamaları, dış ticaret ve işletme) hakkında bilgi vermektedir. Konuşmacı, okulun kaliteli öğretim kadrosu, şehir içindeki konumu, Çerkezköy ve İstanbul'a kolay ulaşım imkanları, kültürel faaliyetleri ve ücretsiz dikey geçiş sınavı imkanı gibi avantajlarını anlatmaktadır. Ayrıca, mezunların iş bulma imkanlarının yüksek olduğu ve programların yüksek doluluk oranına sahip olduğu belirtilmektedir.
1883'te Hamidiye Ticaret Mekteb-i Alisi olarak kurulmuş köklü bir kurumdur. 70.000'den fazla öğrenci ve 3000'e yakın öğretim elemanına sahiptir. Beş dilde eğitim veren Türkiye'nin ilk çok dilli üniversitesidir. Toplam 620 bin m2'lik alanda 9 kampüse sahiptir
Bu video, Seda adlı bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil eğitimi içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Türkçe dilbilgisi ve temel ifadeler (selamlaşma formları, zaman ifadeleri, sayılar, aylar, günler) öğretilmektedir. İkinci bölümde ise İstanbul'daki ulaşım seçenekleri (metro, metrobus, dolmuş, minibüs, Marmaray) ve "inci", "uncu" gibi sayıların Türkçe'deki kullanımı örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Türkçe'nin dilbilgisi kuralları, özellikle "g" harfinin kullanımı ve "birinci", "ikinci", "üçüncü" gibi sıralama ifadelerinin nasıl söylenmesi gerektiği gibi konular da ele alınmaktadır. İstanbul'daki yaşam maliyeti hakkında da kısa bilgiler verilmektedir.
Mahmutbey Metro'dan İstanbul Havalimanı'na 7/24 hizmet veriyor. Hat ücreti 2 tam bilet olarak belirlendi. Ödemeler sadece İstanbulkart ile yapılabiliyor
Bu video, bir içerik üreticisinin annesiyle birlikte İstanbul'a yaptığı seyahati anlatan bir vlog formatındadır. Videoda anlatıcı, arkadaşı Zula/Zuo ve arkadaşı Zula'nın sergisi yer almaktadır.. Video, İstanbul'a gidiş hazırlıklarıyla başlayıp şehirdeki deneyimleri kronolojik olarak anlatmaktadır. Balat'ta kahvaltı, Zula'nın sergisini ziyaret etme, Fen Lisesi'ne kermesine gitme planları, Galataport'ta fotoğraf çekme, kahve içme, maske saati yapma, kilise gezisi ve son gece yemeği gibi aktiviteler gösterilmektedir.. Videoda ayrıca İstanbul'un ulaşım zorlukları, şehirdeki kalabalık, günlük yaşam koşulları, fiyat farkları ve günlük yaşam maliyetleri hakkında yorumlar da yer almaktadır. İçerik üreticisi, Ankara'ya dönüşüne hazırlık yaparken sivilce problemiyle ilgili deneyimlerini de paylaşmaktadır.
Levent'ten Hacıosman metrosu ve MR35 otobüs hattıyla ulaşılabilir. Bakırköy'den 72T otobüs ve metro ile 10 dakikalık yürüme mesafesinde. Eminönü'nden 35A, 35, 35C otobüsleriyle doğrudan ulaşım mümkün
Metro hatları: Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı, Kadıköy-Moda, Kirazlı-Kayaşehir. Tramvay hatları: Kabataş-Bağcılar, Taksim-Tünel Nostaljik, Topkapı-Mescid-i Selam. Füniküler hatları: Taksim-Kabataş, Seyrantepe-Vadistanbul, Boğaziçi-Aşiyan. Banliyö hatları: B1 (Halkalı-Gebze), B2 (Halkalı-Bahçeşehir)
Bu video, 2018-2019 bahar dönemi SASKEM Mühendislik Fakültesi programında doktora öğretim üyesi İrfan Koful tarafından sunulan akademik bir konuşmadır. Sunum sonunda meteoroloji malzeme mühendisliği öğretim üyesi Serdar Aslı tarafından teşekkür edilmektedir.. Sunum, ulaşım kavramının tanımı ve ulaştırma alt yapısı ile başlayıp, ulaşım planlamasının gerekliliği ve dört aşamalı ulaşım modelleme tekniğini açıklamaktadır. Ardından toplu taşıma sistemi, toplu taşıma planlaması, sefer planlaması ve işletme planlaması konuları ele alınmakta, özellikle demiryolu örneği üzerinden ulaşım sektöründeki enerji verimliliği incelenmektedir.. Sunumda İstanbul'daki toplu taşıma sistemleri detaylı olarak incelenmekte, 2018 yılı itibariyle İstanbul'daki demiryolları, karayolları ve denizyolları sistemlerinin günlük yolcu sayıları, oranları ve özellikleri tablolarla gösterilmektedir. Metrobüs sistemi, IETT'nin durumu ve ulaşım planlaması konuları üzerinde durularak, toplu taşımanın enerji verimliliği açısından önemi vurgulanmaktadır.
İstanbulkart beş farklı türde sunuluyor: Anonim, İndirimli, Ücretsiz, Mavi ve Sınırlı Kullanım. Sağlık çalışanları için özel ücretsiz kart 110 TL karşılığında veriliyor. Mavi Kart aylık abonman veya TL yükleme seçeneği sunuyor
Büyüya YouTube kanalında Cenk ve İlayda adlı iki Boğaziçi Üniversitesi hazırlık öğrencisi arasında geçen bir röportaj videosu. İlayda Kilyos kampüsünde, Cenk ise Kuzey kampüsünde hazırlık eğitimi almıştır.. Video, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki hazırlık eğitimindeki Kilyos ve Kuzey kampüslerinin farklarını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kampüslerin genel özellikleri, hazırlık programlarının seviyeleri, ders saatleri, sınavlar, yurt koşulları ve sosyal imkanlar karşılaştırılırken, ikinci bölümde Kilyos'taki okulun sahil özellikleri, denize giriş imkanları ve ulaşım zorlukları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Kilyos'ta şehir dışından gelen öğrencilerin bir yıl boyunca hazırlık eğitimi aldığı, yurtlarda yaşadıkları ve doğayla iç içe bir kampüs ortamında yaşadıkları, Kuzey'de ise İstanbul'da yaşayan öğrencilerin evlerinden gidip geldikleri belirtilmektedir. Kilyos yolunun zorlukları, otobüs sorunları ve aşırı hava koşullarında yaşanan zorluklar hakkında da kişisel anılar paylaşılmaktadır.
Bu video, Tak sürücüleri ve aileleriyle birlikte düzenlenen bir toplantıda yapılan açıklamayı içermektedir. Konuşmacı, mahkemenin gizlilik kararı nedeniyle davaya dair detaylı bilgi veremeyeceğini belirtmektedir.. Videoda, Tak sürücülerinin davasının Temmuz ayına ertelendiği ve karşı tarafın sosyal medyada iddia ettiği erişim engeli kararının olmadığı açıklanmaktadır. Konuşmacı, 130 bin sürücü ve aileleriyle birlikte 500 bin kişinin İstanbul'un en büyük ulaşım camiası olduğunu vurgulayarak, haklarını savunmak için sonuna kadar mücadele edeceklerini ifade etmektedir. Ayrıca, Tak sürücülerinin İstanbul'da 3 milyon kişiyi taşıdığı ve dünyanın 151 ülkesinde bulunan bu sistemin gerçek hizmetçileri olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin Sabiha Gökçen Havalimanı'nı tanıttığı bir gezi vlogu formatındadır. İçerik üreticisi, Sivas'tan İstanbul'a gelen bir yolcu olarak havalimanını keşfediyor.. Videoda havalimanının çıkış kısmı gösterilmekte ve çeşitli ulaşım seçenekleri hakkında bilgi verilmektedir. İçerik üreticisi, havalimanından İznik, Bursa ve İstanbul'un çeşitli bölgelerine giden otobüslerin bulunduğu yerleri göstermekte ve bunların hangi belediyelere ait olduğunu açıklamaktadır. Video, havalimanında ulaşım seçeneklerini öğrenmek isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, elektrikli araç üretimi yapan bir şirketin temsilcisiyle yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, şirketin elektrikli tren, trambüs, otobüs ve otomobil gibi çeşitli elektrikli araçlar ürettiğini anlatmaktadır.. Röportajda şirketin iki yıldır elektrikli araçlar ürettiği, İstanbul, İzmir, Balıkesir, Muğla, Kayseri ve Denizli gibi şehirlerde trenler dağıttığı belirtilmektedir. Konuşmacı, Kosgeb'e sundukları projenin onaylanmadığını, ancak Trablus ve Tomofil gibi ülkelerden sipariş aldıklarını ifade etmektedir. Ayrıca, elektrikli trenlerin özellikleri, üretim süreci, fiyatları ve kullanım alanları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.
Bu video, Özat Atatur şirketinin genel müdürü Bayram Özat ile yapılan bir röportajdır. Şirket, 1978'den beri Şişli'de faaliyet gösteren ve personel taşımacılığı alanında 30 yılı aşkın tecrübeye sahip bir kurumdur.. Röportajda Bayram Özat, personel taşımacılığı sektörünün önemini, İstanbul'un ulaşım problemlerinin çözümünde bu sektörün oynadığı rolü anlatmaktadır. Ayrıca sektörün karşılaştığı sorunları ele alıyor: bürokrasi, artan sigorta ücretleri, pahalı akaryakıt ve üç yaş aracı zorunluluğu gibi konular üzerinde duruluyor. Özat, üç yaş aracı zorunluluğunun Türkiye'de uygulanmasının maliyetli ve sürdürülemez olduğunu vurguluyor.