Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan EKPSS (Eğitim Kurumları Personel Seçme Sınavı) tarih denemeleri serisinin bir parçasıdır. Eğitimci, lisans, önlisans ve ortaöğretim öğrencileri için hazırlanmış bir ders anlatımı sunmaktadır.. Video, tarih konularını kapsayan soru-cevap formatında ilerlemektedir. İçerikte İslam öncesi Türk tarihi, ilk Türk devletleri, Osmanlı tarihi, İnkılap tarihi, Dünya Savaşları, TBMM dönemi ve Atatürk dönemi gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve konuyla ilgili detaylı açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca TBMM'nin güney cephesi'nde Fransa ile barış antlaşması imzalamasında etkili olan savaş, Atatürk döneminde ekonomik hayatı canlandırmak için yapılan çalışmalar, Atatürk'ün sözleri ve laiklik ilkesi doğrultusunda yapılan çalışmalar gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 11 tarih sorusu çözülmektedir. İlk bölümde boşluk doldurma, eşleştirme ve doğru yanlış soruları ele alınırken, ikinci bölümde Mete Han'ın onluk sistem ordusu, Türklerin göçebe yaşam sürmelerinin sebepleri, Bedir Savaşı'ndaki eğitim uygulamaları ve Türklerin İslamiyet'i kabul etme süreci gibi konuları içeren sorular çözülmektedir.. Videoda dört halife dönemi, ilk Türk devletleri (Asya Hun, Köktürk/Göktürk, İkinci Köktürk ve Uygur), milli kültür, önyargı ve İslam tarihi gibi konular detaylı olarak işlenmektedir. Özellikle Göktürk ve İkinci Göktürk devletleri hakkında bilgiler verilmekte ve Orhun abideleri hakkında açıklamalar yapılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, ilk Türk devletlerindeki kültür ve medeniyet hakkında bilgiler içeren eğitici bir içeriktir. Eğitimci, konuları anımsatıcı senaryolar ve görsellerle açıklamaktadır.. Video, ilk Türk devletlerindeki kültürel öğeleri eğlenceli bir şekilde anlatmaktadır. İçerikte balbal ve kurgan (mezar taşı) kavramları, cenaze töreni (yuh töreni), ölümlerin eşyalarıyla birlikte gömüldüğü gelenek, din adamları (şaman, boxı, kam), cehennem (tamu) kavramı ve kadın tanrıça (Umai) gibi konular eğlenceli senaryolarla açıklanmaktadır. Eğitimci, bu konuları sınavlarda sıkça karşılaşılan bilgiler olarak tanımlamakta ve öğrencilerin bunları kolayca anımsayabilmeleri için hafıza teknikleri kullanmaktadır.
Kutluk Bilge Kül devlet kurucusu değildir. Uygur, Kutluk ve Hun devletleri kurucusunun ismini almıştır. Göktürkler boylar federasyonu halinde yaşamış ve onlu sistem kullanmıştır. Uygurlar yerleşik yaşama geçmiş ancak toplumsal sınıflaşma görülmemiştir
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı sosyal bilgiler dersi yazılı sınavı için soru örnekleri ve çözümlerini içermektedir.. Videoda toplam beş soru ele alınmaktadır. İlk soru ilk Türk devletlerindeki ikili teşkilat yapısının yönetim sorunlarına neden olduğu, ikinci soru Türkiye Selçukluları döneminde gerçekleştirilen kültürel faaliyetlerin Anadolu'nun yurt edinme sürecine etkisi, üçüncü soru kervansarayların temel amacı, dördüncü soru Türkiye'nin mutlak konumunun iklim üzerindeki etkileri ve beşinci soru Türkiye'deki iklim tipleri ile bitki örtüsü hakkında bilgiler içermektedir. Her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler sunulmaktadır.
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir eğitmen tarafından 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır.. Video, 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla toplam 10 sorudan oluşan bir yazılı sınavını çözmektedir. Sorular sosyal roller, kültür, önyargı, yardımlaşma, yaşlılar için toplu taşıma hakkı, ilk Türk devletleri, Ergenekon destanı, İslam'ın insan haklarına etkisi, Talas Savaşı'nın kültürel sonuçları ve Türk-Islam edebiyatının ilk yazılı eseri olan "Kutadgu Bilig" hakkında bilgiler içermektedir.. Bu video serisinin toplam yedi olacağını ve öğrencilere yüksek notlar alabilmeleri için yardımcı olacağını belirtmektedir.
Türk adı ilk kez Bizans kaynaklarında 5. yüzyılda geçmektedir. Bumın Kağan 552'de Avarları yenerek ilk Türk devletini kurdu. Devlet doğu ve batı olmak üzere ikiye ayrıldı. Muhan Kağan döneminde devlet en geniş sınırlarına ulaştı. Sogdlu tüccarların etkisiyle İran ve Bizans ile ilişkiler gelişti
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersidir. Eğitimci, İslam öncesi Türk tarihi konusunu ele almaktadır.. Ders, İslam öncesi Türk tarihi kapsamında ilk Türk devletlerini tanıtmakla başlıyor ve ardından İskitler (Sakalar) hakkında detaylı bilgiler sunuyor. İlk Türk devletlerinin isimleri, coğrafi yayılımları ve İskitlerin özellikleri (atı evcilleştiren ilk Türk topluluğu, atlı göçebe yaşam, kadın savaşçıları, altın ve gümüş işçiliği, mumyalama geleneği) hakkında bilgiler veriliyor. Dersin sonunda, bir sonraki derste Asya Büyük Hun Devleti'nin işleneceği belirtiliyor.
Türklerde devlet "il" (el) kelimesiyle ifade edilirdi. Devlet bağımsızlığı, halkı, ülkesi ve teşkilatlanmasından oluşurdu. Kağan yönetme yetkisini Gök Tanrı'dan alırdı. Mete Han orduyu 10, 100, 1000 ve 10.000'lere ayırmıştır
İlk Türk devletlerinde devlete il denirdi. Toy-kurultay devlet işlerinin görüşüldüğü yerdi. Boylar askeri güç ve toprağa sahipti. Kut anlayışı, yönetme hakkının Tanrı'dan geldiğine inanmayı içeriyordu
Bu video, Ahmet Uğur Karakuza tarafından sunulan, lisans, önlisans, ortaöğretim, hakimlik, kaymakamlık ve AGS sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik bir tarih dersidir. Öğretmen, tahtaya notlar alarak ve soru-cevap şeklinde dersi ilerletmektedir.. Video, "İlk Türk Devletleri" konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Türk adının farklı kaynaklardaki anlamları, Göktürkler gibi ilk Türk devletleri, Türkiye adının tarihsel gelişimi, Orta Asya'nın coğrafi özellikleri ve Türk topluluklarının göçleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca Türk devletlerinin başkentleri, ticaret yolları ve kültür merkezleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda Türk tarihinin incelenmesinin zorlukları da ele alınmakta, göçebe yaşam, yazıyı geç kullanma ve bazı Türk toplumlarının asimile olması gibi faktörler açıklanmaktadır. Bir sonraki derste Sibiler, Asya, Hun ve Kayimler göçü konularının işleneceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere hitap ederek Türk tarihi dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, stüdyoda Murat adlı bir öğrenciyle birlikte ders anlatmakta ve haritalar kullanarak konuları görsel olarak açıklamaktadır.. Video, "İlk Türk Devletleri" ünitesini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Türk adının anlamları, Orta Asya kültür merkezleri, Türk göçleri, İskitler, Asya Hun Devleti, Kavimler Göçü, Avarlar, Uzlar, Peçenekler, Bulgarlar, Hazarlar, Macarlar, Kıpçaklar, Göktürk Devleti, Kürşat Ayaklanması, Uygurlar ve Karluklar gibi önemli Türk devletleri ve toplulukları anlatılmaktadır. Ayrıca Türk devletlerinin siyasi yapısı, kurultay sistemi, toplumsal yapı, töre kavramı, askeri yenilikler, bilim alanındaki katkılar ve edebiyat gibi konular da işlenmektedir.. Video, TYT sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik bilgiler içermekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler vermektedir. Son bölümde ise Türk devletleri konusundaki beş soru çözülmekte ve bir sonraki dersin İslam tarihi olacağı belirtilmektedir.
Türk toplulukları göçler sırasında asimilasyona uğramamıştır. Uygurlar sosyal devlet olgusunu geliştirmiştir. Hazarlar imparatorluk niteliği kazanmıştır. Yazılı kültür Mezopotamya'dan 4000 yıl sonra başlamıştır
Devlete "İl" adı verilir ve hükümdar yetkilerini Gök Tanrı'dan alırdı. Kağan, devletin başı ve Tanrı'dan güç alan kutsal hükümdardı. Ordu atlı askerlerden oluşurdu ve ücretli askerlik yoktu. Kurultay, devlet işlerinin görüşüldüğü demokratik meclisti