Bu video, bir uzman (Emre Hoca olarak hitap edilen) tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, deprem sonrası hasar durumları ve yapıların güvenliği hakkında bilgi vermektedir.. Video, deprem sonrası hasar görmüş yapıların tespit edilmesi ve mevcut yapıların güvenliği konularını ele almaktadır. Konuşmacı, afet kanunu gereği kullanılan dört hasar düzeyini (ağır hasar, orta hasar, hafif hasar ve hasarsız) detaylı olarak açıklamakta ve her birinin özelliklerini anlatmaktadır. Özellikle ağır hasarlı binaların yıkılması gerektiği, orta hasarlı binaların güçlendirilmesi gerektiği ve hafif hasarlı binaların onarım gerektirdiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir hasar kontrol sürecini gösteren bir eğitim veya belgesel formatındadır.. Videoda, bir nesnenin hasar kontrolü için yapılan işlemler gösterilmektedir. Önce "son kontroller" yapılmakta, ardından tek tek parçalar sökülmekte ve hasar kontrolleri yapılmaktadır. Hasar var mı diye sorgulanan durumlarda "hasar var mı düğmesine basılıyor".
Bu video, bir olay sonrası yardım sahnesini gösteren bir film veya dizi bölümüdür. Karakterler arasında bir çocuk ve ona yardım eden yetişkinler bulunmaktadır.. Videoda, bir olay sonrası hasar durumu inceleniyor. Yetişkinler, çocuğun durumunu sorgulayarak "bir şey yok, maddi hasarlı ama kimsede bir şey yok" diyerek durumu değerlendiriyor. Ardından çocuğun incinmiş olduğu bir yer tespit ediliyor ve atel koyalım, hastaneye götürülmeli gibi öneriler sunuluyor. Video, devlet hastanesine gitme kararıyla sona eriyor.
Süneklik, dayanım ve rijitlik, yapının davranışını belirleyen temel faktörlerdir. Kapasite talebi, depremin elastikiyetine ve binanın dayanım-rijitlik oranına bağlıdır. Hasarlar hasarsız, hafif, orta ve ağır olarak sınıflandırılır
Bu video, Otokontrol Ekspertiz Merkezi'nde gerçekleştirilen bir araç ekspertizini göstermektedir.. Videoda 2015 model Volkswagen Passat'ın detaylı incelemesi yapılmaktadır. Araç sadece şoför kapısının bir parçası boyanmış olup, diğer parçaları değiştirilmemiş veya sökülmemiştir. Alttan hasar alarak airbagleri açılmış olan araçta, sürücü airbaginin 2015 model olduğu, yolcu airbaginin kaplama yapıldığı ve emniyet kemerlerinin dirençli olduğu belirtilmektedir. Video, müşteriye bilgi verilmesiyle sonlanmaktadır.
Araç değer kaybı, kaza öncesi ve sonrası piyasa değeri arasındaki farktır. Kilometre düşüklüğü değer kaybını artırır. Yeni araçlarda değer kaybı daha yüksek olabilir. Hasar tutarı KDV dahil hesaplanır
Bu video, bir uzmanın 18 Şubat 2023 tarihinde deprem sonrası kerpiç evlerin hasar durumunu incelediği bir belgesel formatındadır. Uzman, turuncu kıyafetli olarak yapıların dış ve iç kısımlarını detaylı olarak göstermektedir.. Videoda, deprem sonrası hasar gören kerpiç evlerin durumu incelenmektedir. Uzman, yapıların çatlaklarını, sıvalarını ve hasar derecelerini göstererek, bazı yapıların ağır hasarlı olarak değerlendirilmesinin nedenlerini açıklamaktadır. Ayrıca, hasarlı yapıların nasıl güçlendirilebileceği konusunda çeşitli yöntemler (püskürtme betonlama, profillerle güçlendirme, manto yöntemi) gösterilmektedir. Video, farklı yapı türlerinin (taş yığma, tuğla yığma, betonarme) hasar durumlarını karşılaştırarak, yapıların dayanıklılığını etkileyen faktörleri de ele almaktadır.
Bu video, bir trafik kazası sonrası yaşanan diyalogu göstermektedir. Videoda bir sürücü, arkadan çarpan bir sürücüye ve trafik polisine hitap etmektedir.. Videoda, arkadan çarpan sürücü hasar konusunda şikayetçi olurken, diğer sürücü ve trafik polisi bu durumu ele alır. Polis, kimin suçlu kimin suçsuz olduğuna karar veremeyeceğini belirtir. Sonunda her iki taraf da şikayetçi olmadığını söyleyerek trafik aksıntısını önlemek için durumu sonlandırmaya çalışırlar.
PERT, sigortalının tamir edilemeyecek ölçüde zarar görmesi durumunda sigorta bedelinin tamamının ödenmesidir. Poliçede sigorta şirketi, sigortalı ve prim bilgileri bulunmalıdır. Sigorta bedeli, hasar tutarının sigorta değerine oranı ile hesaplanır
Bu video, bir araç inceleme sürecini gösteren bir içeriktir. Konuşmacı, Gebze'de bulunan bir aracın detaylı incelemesini yapmaktadır.. Videoda, iki parça boyalı olarak gelen bir aracın hasarları ve ekleme izleri incelenmektedir. Konuşmacı önce aracın önden bir hasarı olduğunu, sökülmüş boyasız düzeltme yapıldığını ve beklerinin açık olduğunu belirtiyor. Ardından aracın kapı içi, alt kısmı ve arka tampon kısmındaki ekleme izlerini göstererek detaylı bir inceleme sunuyor.
Bu video, bir kişinin yağmur sonucu yaşanan hasarları ve balık tutma deneyimini anlattığı bir içeriktir.. Videoda öncelikle yağmurun yol kenarındaki kamyonların tamponlarına kadar geldiği ve bir arabanın batacağı belirtiliyor. Ardından dükkanın fayanslarının kırıldığı ve kalktığı anlatılıyor. Son bölümde ise balık tutma deneyimi gösteriliyor; vuran balıkları elleriyle tutan kişiler gösteriliyor.
Bu video, "Motosiklete Fısıldayan Adam" İlker'in kaza yapan Moto Garaj ekibinden Alper Uğur Şimşek ile yaptığı bir röportajdır. Alper, kaza sonrası durumunu ve motosikletinin hasarlarını anlatmaktadır.. Videoda Alper'in kaza sonrası durumu, motosikletinin hasarları ve tamir süreci ele alınmaktadır. Motosikletin kafa karında derin bir çizik, eğilmiş koruma demir, hasar görmüş ayaklık ve egzoz gibi hasarları gösterilmektedir. Tamir masrafları hakkında bilgi verilmekte ve motosikletin tamir süreci izleyicilerle paylaşılacağı belirtilmektedir.
12 Kasım 1999'da saat 18:57'de 7.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Deprem 30 saniye sürdü ve Ukrayna'dan da hissedildi. Düzce ilçesi Türkiye'nin 81. ili oldu
Bu videoda İsmail Aktaş, kiradan dönen bir aracın durumunu inceliyor. 15 yıldır bu işi yapan İsmail, inşaat şirketinde bir yıl boyunca çalışan bir aracın durumunu detaylı olarak gösteriyor.. Video, kiradan dönen araçların temiz teslim edilmesi konusundaki sorunları ele alıyor. İsmail, aracın iç ve dış durumunu göstererek çatlak cam, sökülmüş parçalar, kırık tampon ve diğer hasarları inceliyor. Ayrıca, aracın tamir edilmesi için gerekli olan işlemler ve maliyetler hakkında bilgi veriyor. Video boyunca, araç kiralama sektöründe yaşanan sorunlar ve duyarlılık oluşturma konusunda izleyicilere hitap ediyor.
Bu videoda Yes Motors'tan Yücel ve Eyüp Bey, sigorta şirketinin garajında bulunan araçları inceliyor ve izleyicilere uyarılar yapıyor.. Videoda çeşitli araçlar detaylı olarak inceleniyor: 2009 model Mini Cooper S, 2010 model Toyota Corolla 1.4 Elegant, 2010 model Fiat Doblo 1.3 Multijet Aktif Paket ve Mercedes C200 gibi. Her araç için kaza durumu, hasarları, orijinal parçaları ve yapılacak tamir işlemleri hakkında bilgiler veriliyor. Ayrıca, araçların resimlerle gerçek durumları arasındaki farklar da vurgulanıyor.. Video sonunda, sigorta şirketlerinden alınan araçların düşük fiyatlarla satılmaya çalışıldığı ve bu konuda uyanık olunması gerektiği konusunda uyarılar yapılıyor. Konuşmacı, bu tür tezgahlara ve düzenbazlara karşı dikkatli olunması gerektiğini vurguluyor.
Bu video, kasko sigortalarında ödememe gerekçelerinden biri olan "olay ve olay yeri uyumsuzluğu" konusunu açıklayan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, kasko sigortalarında ödeme yapmama nedenlerinden biri olan olay ve olay yeri uyumsuzluğunu detaylı şekilde anlatmaktadır. Örnek olarak, küçük bir duba üzerine çıkan aracın açtığı büyük hasar veya küçük bir arabanın yüksek bir yere çarpması gibi durumlar ele alınarak, bu tür durumların riskli ve şüpheli olduğu için sigortaların ödeme yapmadığı açıklanmaktadır.
Kurumsal eksper sol üst direkte yüzeysel boya olduğunu belirtti. Hasarın kamyon dorsesi sürtmesinden kaynaklandığı söylendi. Tramer değeri 300₺ olarak belirlendi
Bursa Nilüfer'de Üçevler Mahallesi'nde hizmet vermektedir. Risk ve hasar değerlemesi faaliyetleri yürütmektedir. Sigorta eksperliği dahil çeşitli sigorta hizmetleri sunmaktadır
Bu video, Kocaeli Tavşanlar Ekspertiz'den bir ekspertiz uzmanının 2015 model Fiat Linea aracını incelediği bir içeriktir. Uzman, İstanbul'dan alınan ve Kocaeli'ye getirilen bir aracın detaylı incelemesini sunmaktadır.. Videoda, aracın iki parça boya ve iki parça değişen olduğu belirtilirken, sağ far ve ön tamponun değişmiş olduğu, bu hasardan dolayı sürücü ve yolcu hava yastıklarının patlamış olduğu anlatılmaktadır. Uzman, aracın şasesinde herhangi bir işlem olmadığını, ancak sensörlerin küçük dokunuşlarla hava yastıklarını açabileceğini göstermektedir. Ayrıca, araç sahibinin ekspertiz raporunu alarak satan şahısla görüşeceğini ve kusurların olduğunu bildireceğini belirtmektedir. Video, araç alırken dikkat edilmesi gereken noktalar ve ekspertiz uzmanlarının dürüstlüğü hakkında bilgiler içermektedir.