Bu video, İbrahim ve Behzat adlı iki karakter arasındaki kısa bir diyalogu içermektedir. Konuşmada Behzat, "kankam" olarak hitap edilen bir kişiye seslenmektedir.. Videoda bir grup insanın bir alana girmesi ve geri dönmesi konusunda bir tartışma yer almaktadır. Konuşmada "yüzde seksen" bir durum ve "salaklarla uğraşma" gibi ifadeler kullanılmaktadır. Video, bir grup insanın hareketlerini ve aralarındaki diyalogları göstermektedir.
Sosyal etki, bireyin davranış veya inançlarının grup baskısıyla değişmesidir. Uyma, ricalara ve grup baskısına yüzeysel tepkidir. İtaat, otorite tarafından verilen emre göre davranmaktır
Bu video, bir içerik üreticisinin komplo teorileri hakkında bilgi verdiği bilgilendirici bir içeriktir. İçerik üreticisi, "Kuşlar Gerçek Değildir" adlı popüler Amerikan komplo teorisini ve bunun arkasındaki psikolojik motivasyonları anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde "Kuşlar Gerçek Değildir" teorisinin 2007 yılında Peter Macindo ve arkadaşı Conner Gades tarafından başlatılan bir şaka olduğu ve zamanla yüzbinlerce insanın inandığı bir komplo teorisine dönüştüğü açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise komplo teorilerinin neden insanlar tarafından desteklendiği, korku ve sosyalleşme motivasyonları incelenmekte ve sosyal medya sayesinde bu teorilerin toplumsal fay hatlarını etkileyebileceği konusunda uyarılar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca Contorium elementi gibi diğer komplo teorilerinden de bahsedilmekte ve komplo teorilerinin sosyalleşmek, gruplaşmak ve aidiyet hissini beslemek için nasıl kullanıldığı Mac'indou'nun görüşleriyle desteklenmektedir.
Sosyal etki, insanların başkalarının davranışlarından etkilenerek davranışlarını değiştirmesidir. Sosyal etki içsel ve dışsal etkilerden kaynaklanır. Normlar, toplum içinde kabul edilmiş davranış ve tutum standartlarıdır
Sosyal psikoloji, birey-toplum etkileşimini ve sosyal çevrenin etkilerini inceler. İnsan sosyal bir canlıdır ve gelişim büyük ölçüde sosyal psikolojik olaylarda gerçekleşir. Sosyal psikoloji, sosyoloji ve psikolojinin bir alt alanıdır
Solomon Asch, 5-7 kişilik gruplarda insanların %35'inin yanlış yargılara katıldığını gösterdi. Deneklerin %76'sı en az bir kez grubun yanlış yanıtlarıyla aynı cevabı verdi. Gruptaki tek bir muhalif ses bile uyumu büyük ölçüde azaltabilir
Bu video, bir aslan grubunun tanıtımını yapan bir içeriktir. Konuşmacı, Aslan Grubu'ndaki aslanları ve seyislik yapan genç bir erkeği tanıtmaktadır.. Videoda Aslan Grubu'ndaki aslanların ve seyislik yapan genç erkeğin özellikleri anlatılmaktadır. Büyük aslanların küçük aslanlara psikolojik destek ve seyislik yapabilmesi için büyüklerin küçükleri bir arada tutmanın önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca aslanların mutlu ve gezdikleri, imkanlarının güzel olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir grup kişinin diğer insanları tutukladığı bir sahneyi göstermektedir. Konuşmacı, tutuklananlara ses çıkarmamaları, ellerini ve ayaklarını bağlamaları ve akıllı olmaları konusunda uyarılar yapmaktadır.. Videoda bir grup kişinin diğer insanları tutukladığı ve onları kontrol altına aldığı bir durum gösterilmektedir. Konuşmacı, tutuklananlara zarar vermeyeceklerini ancak akıllı olmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Evrimsel kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, atalarımızın yaklaşık 200 bin yıl önce grup halinde yaşamasının sosyal ilişkiler ve dedikodu konusundaki etkilerini anlatmaktadır.. Video, grup halinde yaşamın avantajlarını ve dezavantajlarını açıklayarak başlıyor, ardından dedikodu kavramının evrimsel önemini ele alıyor. Eski zamanlarda dedikodu, grup içi rekabeti azaltmak ve diğer insanlar hakkında bilgi toplamak için kullanılmış bir araç olarak tanımlanıyor. Video, ajanların en büyük dedikoducular olup olmadığı sorusuyla sonlanıyor ve bir sonraki bölümde bu konunun devam edeceği belirtiliyor.
Sosyal kaytarma, grup çalışmalarında bireysel performansın azalmasıdır. Ringelmann'ın ip çekme deneyinde grup büyüklüğü arttıkça performans düşmüştür. Steiner, koordinasyon kayıpları ve motivasyon düşüşünü açıklamıştır
Bu video, bir grup karakter arasında geçen bir diyalog sahnesini göstermektedir. Sahne, Fahri Baba ve diğer karakterler arasında geçen bir tartışma etrafında şekillenmektedir.. Videoda, bir grup karakterin Şahin adlı bir kişiye zarar verme konusunda tartışmaları yer almaktadır. Grup, Şahin'i öldürmeyi planlamakta ancak Fahri Baba'nın zulümle zulümü bitirmemenin gerekliliği konusunda uyarısıyla durmaktadır. Grup, Şahin'i öldürmediklerini ancak bir toplantıya beklediklerini belirtirken, Fahri Baba'nın zulümle ilgili etik değerlendirmeleri tartışmayı devam ettirir.
Ringelmann'ın 1882-1887'deki halat çekme deneyi sosyal kaytarmanın temelini oluşturdu. Latane ve diğerleri (1979) sosyal kaytarmayı "toplumsal bir hastalık" olarak tanımladı
Bu video, bir araştırma ekibinin insanların grup davranışlarını kopyalama eğilimini test ettiği bir deney formatındadır. Videoda bir uzman ve gönüllüler yer almaktadır.. Video, insanların normal görünmek için başkalarının hareketlerini taklit etme eğilimini incelemektedir. İlk deneyde bir grup insanın gelişigüzel bir binaya bakmaya başlamasıyla diğer insanların da bu davranışa uyması gözlemlenmiştir. İkinci deneyde ise stüdyoya davet edilen beş gönüllü, bir resimdeki geometrik şeklin kenar sayısını tahmin etme ve matematik işlemlerine cevap verme gibi sorulara cevap verirken grup davranışını kopyalamıştır. Video, insanların grup davranışlarını saçma veya yanlış düşünmeksizin tekrarladığını kanıtlamayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir grup insanın bir araya gelip beklediği bir sahneyi göstermektedir. Videoda "Harun" adında bir kişi ve diğer konuşmacılar yer almaktadır.. Videoda kişiler, bir yerden ayrılmak için beklemektedir. Bir kişi "çilekle" adlı birini kapatmaya hazırlanırken, diğerleri atmaya hazırlanmaktadır. Konuşmalar arasında indirim yapma konusu da geçmektedir. Video, grup üyeleri hemen ayrılmak isteseler de herkesin hazır olması gerektiğini vurgulayan bir şekilde sona ermektedir.
Bu video, birkaç kişi arasında geçen bir sohbeti içeriyor. Konuşmacılar arasında "abi" olarak hitap edilen kişiler bulunmaktadır.. Konuşmada bir operasyon planı ve stratejik kararlar ele alınıyor. Konuşmacılar, bir grupla ilgili operasyon yapacaklarını, bu operasyonun nasıl ilerleyeceğini ve karşı tarafın durumunu tartışıyorlar. Ayrıca, kafeden gelen destek ve oy verme stratejileri hakkında da bilgi paylaşılıyor.
Bu video, bir grup karakterin mahalle savaşı planlaması hakkında yaptığı bir sohbeti göstermektedir. Konuşmada "abi" olarak hitap edilen bir lider ve ona bağlı kişiler yer almaktadır.. Videoda, bir grup kişinin diğer bir grupla (abiler olarak adlandırılanlar) eş zamanlı saldırı planlaması anlatılmaktadır. Konuşmacılar, hedeflerin nerede olduğunu, ne yaptıklarını ve nasıl hareket edeceklerini detaylı şekilde tartışmaktadır. Saldırı planı, üç dört koldan eş zamanlı hareket ederek hedeflerin kellelerini almayı ve ardından mahalledeki diğer gençleri de etkilemeyi amaçlamaktadır.
Bu video, birkaç kişinin bir araya gelip sohbet ettiği bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında "abi", "oğlum" gibi hitaplar kullanılmaktadır.. Videoda konuşmacılar, bir grup insanın davranışlarını ve davranışlarını takip etmeyi planlamaktadır. Konuşmalar, bu kişilerin tedirginlikleri, hızlıca gitmeleri ve gelmemeleri gibi şüpheli davranışları üzerine odaklanmaktadır. Video, bir kişinin "bir sıkıntı yok hadi gel" diyerek sona ermektedir.