Rotor motorun dönen kısmıdır ve statorun kalbidir. Stator sabit, rotor ise hareketli parçadır. Stator bakır tel, rotor ise silumin veya alüminyum çubuklarla doldurulur
Bu video, Umut Öncül adlı bir fizik öğretmeninin dokuzuncu sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, fizik biliminin alt dallarını ve madde özelliklerini anlatmaktadır.. Videoda fizik biliminin çeşitli alt dalları (katı hal fiziği, atom ve molekül fiziği, mekanik, yüksek enerji ve plazma fiziği, optik, nükleer enerji fiziği, elektromanyetizma ve termodinamik) detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Her konu, günlük hayattaki uygulamalarla (SSD diskler, nanoteknoloji, klima teknolojisi, fiber internet, emisyon tomografisi, MRI cihazı) açıklanarak öğrencilere daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin bu konuları kolayca hatırlayabilmeleri için "Kamyonet" kısaltması gibi hafıza teknikleri de paylaşılmaktadır. Ayrıca, bu konuların üniversite ve okul sınavlarında soru olarak çıkabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir fizik eğitmeni tarafından sunulan, elektromanyetizmanın temel dört denklemi olan Maxwell denklemlerini açıklayan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Maxwell denklemlerinin diferansiyel ve integral formlarını karşılaştırarak başlıyor, ardından Gaus ve Stokes teoremleri üzerinden matematiksel temellerini açıklıyor. Daha sonra, denklemlerin potansiyel formülasyonu, vektör ve skaler potansiyel kavramları ve son olarak "klon ayarı" ile "Lorenz ayarı" gibi çözüm yöntemleri detaylı olarak anlatılıyor.. Video, özellikle görelilik teorisi ve elektrostatik gibi alanlarda Maxwell denklemlerinin nasıl çözülebileceğini anlamak isteyenler için hazırlanmış olup, Poazon denklemi ve dalga denklemi gibi matematiksel formülleri kullanarak problem çözme sürecinde kolaylık sağlayan yöntemleri göstermektedir.
Bu video, Fizik öğretmeni Barış Akıncıoğlu tarafından "Lise Kanalı"nda sunulan bir eğitim içeriğidir. Fizik bilimi ve kariyer keşfi serisinin bir parçası olarak hazırlanmıştır.. Videoda fizik biliminin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, fizik biliminin alt dalları detaylı şekilde incelenmektedir. Mekanik, elektromanyetizma, optik, termodinamik, atom fiziği, nükleer fizik, katı hal fiziği, yüksek enerji ve plazma fiziği olmak üzere sekiz fizik alt dalı açıklanmaktadır. Her bir alt dalın temel konuları, çalışma alanları ve günlük hayattaki uygulamaları örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca atomun keşfedilmesiyle başlayan gelişimler, atom altı parçacıkların keşfi ve Higgs parçacığı (tanrı parçacığı) örneği üzerinden keşif sürecinin zorlukları da ele alınmaktadır. Fizik biliminin değişime açık olması (paradigma) ve teknolojik gelişimlerdeki rolü gibi önemli noktalara da değinilmektedir.
AYT Fen Bilimleri testinde 40 soru bulunur. Fizik dersinden her yıl 14 soru sorulur. TYT'de 13, AYT'de 13 soru yer alır
Fizik, evrenin temel işleyiş yasalarını ve fiziksel olayları inceleyen köklü bilim dalıdır. Fizik, farklı alanlara ayrılarak doğanın çeşitli yönlerini derinlemesine inceler
Elektromanyetik alan, elektrik ve manyetik alanlardan meydana gelir. Alan dört nicelikle tanımlanır: E (elektrik), D (akı), H (manyetik), B (akı). Maxwell yasaları, elektrik ve manyetizma alanındaki buluşları derlemiştir
Bu video, bir öğretmenin fizik alt dallarını ve günlük hayattaki uygulamalarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere fizik alt dallarını nasıl ayırt edebileceklerini örneklerle açıklamaktadır.. Video, elektromanyetizma, katı hal fiziği, atom fiziği ve nükleer fizik gibi fizik alt dallarını günlük hayattaki uygulamalarla ilişkilendirerek anlatmaktadır. Öğretmen, pusula kullanımı, telgraf, maglev trenler, cam yünü, plastik borular, silikon devreler, nano robotlar, periyodik cetvel, radyoaktivite ve günlük hayatta alınan tedbirler gibi örnekler üzerinden her bir fizik alt dalının hangi durumlarda kullanıldığını açıklamaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstererek öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
1791'de Londra'da yoksul bir ailede doğdu. 14 yaşında ciltçi çırağı olarak çalışmaya başladı. 1813'te Kraliyet Enstitüsü'nde kimya asistanı oldu. 1833'te enstitünün ilk kimya profesörü oldu
Bu video, bir öğretmenin fizik yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerine dört yazılı provası hazırlayacağını ve bunların iki tanesini kendisinin anlatacağını, iki tanesini ise ödev olarak vereceğini belirtiyor.. Video, fizik biliminin tanımı, alt dalları (mekanik, optik, termodinamik, nükleer fizik, elektromanyetizma vb.), bilimsel süreç ve fizik kavramları üzerine odaklanmaktadır. İçerik, fizik biliminin matematik dilini kullanarak doğayı, enerjiyi ve kuvvet ilişkilerini açıklaması, önemli bilim insanlarının katkıları ve fizik biliminin mimarlık, biyoloji, spor bilimi ve tıp gibi farklı disiplinlerle ilişkisi gibi konuları kapsamaktadır.. Videoda ayrıca ölçme işlemi, temel ve türetilmiş nicelikler, skaler ve vektörel nicelikler gibi fizik kavramları detaylı şekilde açıklanmakta, vektörlerin yön ve büyüklük özellikleri örneklerle anlatılmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin kariyer planlaması yaparken fizik biliminin hangi alt dallarını kapsayan dersler göreceklerini ve hangi bilimsel kuruluşlarda çalışabileceklerini belirlemelerine yardımcı olacak örneklerle videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, 17 yıllık tecrübeye sahip Celal Akar adlı bir fizik öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine fizik dersine giriş yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Murat adında bir öğrenciyle etkileşimli bir şekilde dersi sunmaktadır.. Video, fizik biliminin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, fizik biliminin çalışma alanını, önemini ve ilgilenmediği konuları açıklamaktadır. Ardından fizik biliminin alt dalları (mekanik, termodinamik, optik, elektromanyetizma, katal fiziği, atom fiziği, nükleer fizik, yüksek enerji-plazma fiziği) detaylı şekilde ele alınmakta ve her alt dal için günlük hayattan örnekler verilmektedir. Video, fizik konularının pekiştirilmesi için soru çözümleriyle devam etmektedir.. Öğretmen, fiziğin alt dallarını hatırlamak için "Kamyon" şifresinin öğretilmesiyle konuyu daha etkili hale getirmekte ve çeşitli fizik sorularının çözümüyle öğrencilere yazılıya hazırlık çalışmaları yapmaktadır. Ayrıca her alt dalın ilgili meslek alanları (makine mühendisliği, inşaat mühendisliği, meteoroloji mühendisliği, optisyenlik, elektrik mühendisliği gibi) de tanıtılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin fizik bilimine giriş konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2025'in ilk dersi olarak fizik biliminin temel kavramlarını ve alt dallarını öğrencilere aktarmaktadır.. Video, fizik biliminin önemi, bilim ve fizik kavramlarının tanımıyla başlayıp, fizik biliminin tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Ardından fizik biliminin alt dalları (mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, atom fiziği, katı hal fiziği, nükleer fizik ve yüksek enerji ve plazma fiziği) kronolojik olarak incelenmekte ve her birinin günlük hayattaki uygulamaları açıklanmaktadır.. Video ayrıca fizik biliminin matematik, geometri, kimya, biyoloji, spor, sanat, coğrafya ve tarih gibi diğer disiplinlerle olan ilişkisini ele almaktadır. Türkiye'deki bilim araştırma merkezleri (TUBİTAK, Aselsan, TEMA, TUA) ve bilimsel araştırmalarda etik ilkeler hakkında bilgiler de verilmektedir. Dersin sonunda, konuyla ilgili örnek sorular çözülerek konu pekiştirilmektedir.
Elektrik yükü, maddelerin elektriksel kuvvetlerden etkilenmesini sağlayan fiziksel özelliktir. Pozitif ve negatif olmak üzere iki tür elektriksel yük vardır. Yüklü cisimler elektromanyetik alanlardan etkilenir ve alan yaratır
Bu video, bir öğretmenin TYT ve AYT sınavlarına hazırlık amacıyla fizik bilimine giriş konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu 20-25 dakikada anlatmayı amaçlayarak anahtar kelimeler üzerinden düşünmenin önemini vurgulamaktadır.. Video, fizik biliminin ne olduğu, neyi açıkladığı ve alt dalları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Fizikin sekiz alt dalı (mekanik, elektromanyetizma, optik, termodinamik, katı hal fiziği, atom fiziği, nükleer fizik ve yüksek enerji-plazma fiziği) detaylı şekilde tanıtılmakta, her birinin temel kavramları, günlük hayattaki uygulamaları ve ilgili meslekler açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca fizik biliminin kimya, mühendislik, biyoloji, felsefe, teknoloji, sanat ve spor gibi farklı disiplinlerle olan ilişkileri de ele alınmaktadır. Öğretmen, fizik yasalarının denklemlerle yazılması ve fizikle teknolojinin karşılıklı ilişkisi gibi konuları örneklerle anlatmakta, video bir sonraki bölümde fizikte büyüklüklere bakılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir fizik dersi formatında olup, öğretmen tarafından Maxwell denklemleri ve Hertz'in buluşları hakkında bilgi verilmektedir.. Video, Maxwell denklemlerinin tanıtımıyla başlayıp, dört temel denklemin (elektriksel Gauss yasası, manyetik Gauss yasası, Faraday'ın indüksiyon yasası ve genişletilmiş Amper kanunu) detaylı açıklamasına yer vermektedir. Daha sonra Hertz'in elektromanyetik dalgaları deneysel olarak keşfetmesi ve bunun ışığın dalga tabiatını kanıtlaması anlatılmaktadır. Video, dersin son konusu olarak düzlem elektromanyetik dalgaların özellikleriyle devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, doğadaki dört temel kuvvetten biri olan elektromanyetik kuvveti anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yeni bir video serisine başlayarak konuyu açıklamaktadır.. Video, modern atom teorisinde kullanılan atom modeliyle başlayıp, atomun yapısını (çekirdek, proton, nötron ve elektron) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından elektrik yükü kavramı, elektrik yükünün birimi (klomb), proton ve elektron yük değerleri, temel yük kavramı ve benzer yüklerin birbirini itmesi, zıt yüklerin birbirini çekmesi gibi önemli fiziksel özellikler açıklanmaktadır. Video boyunca konular görsel olarak da gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin TYT ve AYT sınavlarına hazırlık amacıyla fizik bilimine giriş konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu 20-25 dakikada anlatmayı amaçlayarak anahtar kelimeler üzerinden kavramları eşleştirmeyi önermektedir.. Video, fizik biliminin ne olduğu, önemi ve alt dalları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Fizikin sekiz alt dalı (mekanik, elektromanyetizma, optik, termodinamik, katı hal fiziği, atom fiziği, nükleer fizik ve yüksek enerji-plazma fiziği) detaylı şekilde ele alınmakta, her alt dal için anahtar kavramlar, günlük hayattaki uygulamaları ve ilgili meslekler açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca fizik biliminin kimya, mühendislik, biyoloji, felsefe, teknoloji, sanat ve spor gibi farklı disiplinlerle olan ilişkileri de anlatılmaktadır. Öğretmen, fizikin matematiğe olan bağı, fizik yasalarının denklemlerle yazılması ve fizik ile teknolojinin karşılıklı ilişkisi gibi konuları örneklerle açıklamaktadır. Video, fizik bilimine girişin ilk bölümünü bitirip, bir sonraki videoda fizikte büyüklüklere bakılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan fizik dersi eğitim içeriğidir.. Video, mıknatısların tanımı ve özellikleriyle başlayıp, manyetik alanın tanımı, yönü ve özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından elektro mıknatısların yapısı, çalışma prensibi ve kullanım alanları ele alınmakta, son bölümde ise dünyanın manyetik alanı, coğrafi ve manyetik kutupların farklılıkları ve sapma açısı kavramı açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca manyetik alan çizgilerinin özellikleri, kutupların itme-çekme kuvvetleri, sağ el kuralı, göçmen kuşlar ve arıların yön bulmak için dünyanın manyetik alanını kullandıkları bilgisi ve yüksek gerilim hatlarının bu canlıları ve insanları rahatsız ettiği bilgisi de verilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının telekinezi konusunu bilimsel bir perspektiften ele aldığı eğitici bir içeriktir.. Video, telekinezi'nin tanımı ile başlayıp, deneysel ve bilimsel açıdan bu iddianın neden gerçek olmadığını anlatmaktadır. Konuşmacı, yüzlerce medyum ve psişikin telekinezi iddialarını deneysel ortamlarda ispatlayamadığını örneklerle açıklar ve evrenin dört temel kuvvetini kullanarak bu iddiaları bilimsel olarak eleştirir. Ayrıca, beyinin elektromanyetik kuvvetlerden nasıl etkilenebileceği ve zihin gücüyle telekinezi yapmanın teorik olarak imkansız olduğu matematiksel hesaplamalarla açıklanır.. Konuşmacı, gelecekte mühendislik teknolojileriyle beyin sinyallerini yönlendirmenin mümkün olabileceğini belirtir ve telepati konusuna gelecek bir videoda değineceğini söyler.