Anayasalar, devletin temel yapısını ve işlevini düzenleyen üstün normlardır. Anayasalar, güçlü devlet karşısında güçsüz bireyin haklarını korur. Anayasalar maddi ve şekli olmak üzere iki türdür
Egemenlik, Westphalia sistemiyle ortaya çıkan temel uluslararası ilişkiler kavramıdır. İçsel egemenlik, devletin toprak sınırları ve toplum ilişkilerinde tek karar vericisidir. Dışsal egemenlik, diğer devletlerle ilişkilerde müdahale etmeme prensibidir
Uzay, dünya dahil tüm gök cisimlerini içeren boşluktur. Uzay hukuku, devletlerin uzayla ilgili sorunlarını düzenleyen gelenek hukukudur. 1967 Uzay Antlaşması uzayın barışçıl amaçlarla kullanımını düzenlemiştir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler dersinde "Egemenlik ve Bağımsızlık Sembollerimiz" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, soru-cevap yöntemiyle dersi ilerletmektedir.. Video, milli egemenlik ve bağımsızlık kavramlarının açıklanmasıyla başlayıp, Türk egemenlik ve bağımsızlık sembolleri (bayrak, İstiklal Marşı, para, dil, meclis ve başkent) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Her sembol için tarihsel bilgiler, önemi ve korunması gereken kurallar anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Türk Dil Kurumu'nun kuruluşu, Mehmet Akif Ersoy'un şiirleri, Ankara'nın başkent olması, İstiklal Marşı'nın bestecisi ve kabul edilme yılı gibi konular da ele alınmaktadır. Video, örnek soruların çözümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslam ve demokrasi kavramları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, Türkiye'nin %99'unun Müslüman olduğunu belirterek, Müslüman ve laik olmanın bir arada olamayacağını savunmaktadır. Demokrasinin bir araç olduğunu, amaç olamayacağını vurgulamaktadır. Ayrıca 21. yüzyılın İslam medeniyetinin öne geçtiği bir asır olacağını ve bu medeniyetin yükselişine katkıda bulunmanın önemini anlatmaktadır. Konuşmacı, "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" ifadesinin yalan olduğunu, maddede ve manada egemenliğin Allah'ın olduğunu ifade etmektedir.
Egemenlik, milletin ve devletin tüm yetkilerinin bütünüdür. Eş anlamlıları buyruk ve hükümdür
Millet iradesi mutlak üstünlüğe sahiptir. Egemenlik kayıtsız şartsız Türk Milletine aittir. Kuvvetler ayrılığı medeni işbölümüdür. Laiklik ilkesi gereği din, devlet işlerine karıştırılamaz
Bu video, Emekli Tümamiral Cihat Yaycı'nın Lozan Antlaşması'nın 16. maddesi ve Türkiye'nin uluslararası hakları hakkında yaptığı açıklamaları içeren bir haber sunumudur.. Videoda, Cihat Yaycı Paşa'nın Lozan Antlaşması'nın 16. maddesinin Türkiye'ye verdiği yetkiler ve sorumluluklar detaylı olarak anlatılmaktadır. Türkiye'nin rızası olmadan Irak, Suriye, Kıbrıs ve Libya'da statü veya egemenlik değişikliği olamayacağı vurgulanmaktadır. Ayrıca, Libya ile Türkiye arasındaki tarihi bağlar ve Libya'nın 1947'de Türkiye Cumhuriyeti egemenliğine girmek istemesi gibi tarihsel bilgiler de paylaşılmaktadır.
Egemenlik, bir toprak parçası üzerindeki kural koyma ve hukuk yaratma gücüdür. Devleti diğer tüzel kişiliklerden ayıran temel özelliktir
Bu video, Uluslararası Politika II dersi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, egemenlik kavramının tarihsel gelişimini, bu fikre yön veren düşünürleri ve küreselleşme ile egemenlik arasındaki etkileşimi anlatmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde egemenlik kavramının tarihsel gelişimi ve iç-dış egemenlik kavramları açıklanmaktadır. İkinci bölümde Jean Bodin, Hobbes ve Rousseau gibi düşünürlerin egemenlik anlayışları ele alınmaktadır. Son bölümde ise küreselleşmenin egemenlik kavramına etkisi, uluslararası örgütlerin gelişimi ve çok uluslu şirketlerin, sivil toplum kuruluşlarının devletin egemenliğini nasıl dönüştürdüğü anlatılmaktadır.
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi'nde gerçekleşen bir sohbet veya konuşma formatındadır. Konuşmacı, gençlere laiklik konusundaki endişelerini sorduğu bir ortamda konuşmaktadır.. Videoda konuşmacı, laiklik ve İslamiyet arasındaki çelişkileri ele almaktadır. Konuşmacı, "hem laik hem müslüman olunmaz" diyerek bu iki kavramın bir arada bulunamayacağını vurgulamaktadır. Ayrıca, "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" ifadesinin anlamlarını tartışmaktadır ve 85 Marmara Oteli'nde gerçekleşen bir anayasa toplantısında bu konuda yaşadıklarını anlatmaktadır. Konuşmacı, anayasaların kısa sürede değiştiği ve "egemenlik kayıtsız şartsız Allah'ındır" ifadesini de kullanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'den elinizi çekmenizi istiyoruz ifadesi üzerine yaptığı açıklamayı içermektedir.. Konuşmacı, bu ifadenin talihsiz olduğunu belirterek, bu kararın İstanbul ve Türkiye genelinde milletin iradesi olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" ifadesini kullanarak, bu konunun tutanaklara geçmesi gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, altıncı ünitenin önemli konularından biri olan "Egemenlik ve Bağımsızlık Sembollerimiz" konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle "egemenlik" ve "milli egemenlik" kavramlarını açıklamakta, ardından "milli bağımsızlık" kavramını ele almaktadır. Daha sonra Türkiye'nin bağımsızlık sembolleri tek tek incelenmektedir: bayrak, istiklal marşı, cumhurbaşkanlığı forsu, başkent, Türk lirası, TBMM, Türkçe ve anayasa. Her sembol için tarihsel bilgiler, önemi ve nasıl saygı gösterilmesi gerektiği hakkında bilgiler verilmektedir. Video, altıncı ünitenin tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir konuşmacının laiklik, din ve egemenlik kavramları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Boğaziçi Üniversitesi'nde konuşmalar yapmış ve anayasacılarla tartışmalar yaşamış biri olarak görünmektedir.. Videoda konuşmacı, laiklik ve İslamiyet'in bir arada olamayacağını savunarak, "hem laik hem müslüman olunmaz" ifadesini kullanmaktadır. Ayrıca "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" maddesinin yalan olduğunu ve aslında "egemenlik kayıtsız şartsız Allah'ındır" olduğunu iddia etmektedir. Konuşmacı, anayasacıların sarhoş kafayla anayasa hazırladıklarını ve bu nedenle anayasaların kısa sürede delik deşik edildiğini öne sürmektedir.
Bu video, bir seçim sürecinde sandık başında geçen bir sahneyi göstermektedir. Videoda bir kişi oy kullanma sürecini anlatırken, "Sadık" adında bir kişi de sandık başında bulunmaktadır.. Videoda oy kullanma süreci ve seçim hakkının önemi vurgulanmaktadır. Konuşmacı, oy hakkının temel yurttaşlık hakkı olduğunu, anayasada "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" ifadesinin yer aldığını ve milletin egemenlik hakkını kullanmasının önemini belirtmektedir. Ayrıca, sandıktan çıkan sonuçların milletin tercihinin saygı duyulacak bir tercih olacağı ve milletin varlığını sürdürebilmesi için sandıktan çıkan sonuçların vesile olması dileğiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin sosyal bilgiler dersi anlatımıdır. Öğretmen, egemenlik kavramını ve cumhuriyetin önemi hakkında bilgi vermektedir.. Video, egemenlik kavramının açıklanmasıyla başlayıp, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın önemi ve bu yılın 100. yıldönümü kutlaması hakkında bilgi vermektedir. Daha sonra cumhuriyetin korunması, 15 Temmuz 2016 darbe girişimi ve Türk milletinin bu girişimdeki rolü anlatılmaktadır. Video, şehitlerin anılmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, konuşmacının Montrö Antlaşması ve Kanal İstanbul projesi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, 104 amiralin yayınladığı duyuru sonrası gündeme gelen bu konuları ele almaktadır.. Video, Montrö Antlaşması'nın Türkiye'nin egemenliği açısından önemini vurgulayarak başlıyor. Konuşmacı, Kanal İstanbul'un ülkeye maddi fayda sağlamayacağını, aksine ABD ve İngiltere gibi ülkelerin Karadeniz'e askeri gemilerini kolayca geçirmelerine olanak sağlayacağını açıklıyor. Ayrıca, 1950'lerde ABD'nin Türkiye'de hazırladığı boğazlarla ilgili harita ve 2003'te Erdoğan'ın ısrarıyla reddedilen Bir Mart Tezkeresi gibi tarihsel bilgiler de paylaşılıyor. Video, vatan ve egemenlik meselesinin önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, uluslararası hukukta egemenlik kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bir devletin uluslararası hukukta sahip olduğu yetkileri detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, egemenlik kavramının tanımıyla başlayıp, bir devletin kendi ülkesinde bulunan kişiler ve şeyler hakkında kanunlar çıkarma, vatandaşlarının ve yabancıların hakları ve malları üzerinde tasarruf etme yetkilerini açıklamaktadır. İçerikte diplomatik himaye, azınlıklar, sığınmacılar, insani müdahale, egemen eşitlik ve iç işlerine karışma yasağı gibi kavramlar ele alınmakta, ayrıca evrensel cezai yetki, uyrukluk meselesi ve uluslararası hukukta devletlerin yetkilerinin sınırlanması konuları da detaylı şekilde incelenmektedir. Video, bir devletin yetkilerini anarken insan hakları, azınlıklar, yabancılar ve sığınmacıların haklarını koruyan hukuk kurallarına uyması gerektiğini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının demokrasi kavramı ve İslam inancı arasındaki ilişkiye dair düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, demokrasi kavramının Mısır, Irak ve Türkiye'de yaşanan olaylarla ilişkilendirerek eleştirmektedir. Konuşmanın ana teması, insanların Allah'ın yönetim hakkına karşı çıkıldığında sokaklara dökülüp mücadele etmeleri gerektiğini, ancak aynı zamanda Allah'ın yönetim hakkına el uzatılanlara karşı da mücadele etmeleri gerektiğini vurgulamaktadır. Konuşmacı, "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" sözünün bir safsatadır ve "egemenlik kayıtsız şartsız Allah'ındır" olduğunu savunmaktadır.
"Eşsiz Mesih" adlı dini programın bu bölümünde, bir sunucu Kuzeydeki Katerin bölgesinde çekim yaparak İsa Mesih'in egemenliği konusunu anlatmaktadır.. Program, İsa Mesih'in egemenliğinin ne olduğunu, Yahudilerin beklediği fiziksel krallık yerine İsa'nın anlattığı ruhsal egemenliği açıklamaktadır. Egemenliğin iki yönü (şu anki ve gelecekteki) ele alınmakta, bu egemenliğin insanın içinde kutsal ruhun gücüyle başladığı ve İsa'nın geri geleceği dönemde devam edeceği anlatılmaktadır.. Programda İncil'deki ayetler ve İsa'nın öğretileri referans gösterilmekte, Celile bölgesindeki vaazlar, şifa mucizeleri ve kötü ruhları kovma olayları aktarılmaktadır. Ayrıca yeniden doğma kavramı ve bu egemenliğin ahlaki prensipleri detaylı olarak açıklanmakta, programın sonunda Samuel adında bir Müslüman'ın İsa'ya iman etme hikayesi paylaşılmaktadır.