Gündelik bilgi, yaşantı sırasında algılar yoluyla elde edilen tecrübedir. Teknik bilgi, alet ve makine teknolojilerini kapsar. Sanat bilgisi, estetik ve sanatsal faaliyetleri içerir. Dini bilgi, kutsal kitaplar ve hadislerden elde edilir. Bilimsel bilgi, nesnel ve sistemli bir şekilde üretilir
Bu video, Nur Hanım ve Mehmet Emin Kırgil Hoca'nın yer aldığı bir rüya yorumlama programıdır. Programda izleyiciler telefonla bağlanarak rüyalarını anlatmakta ve yorumlanmaktadır.. Videoda çeşitli izleyicilerin rüyaları yorumlanmaktadır. Hatice Hanım'ın eski erkek arkadaşıyla ilgili rüyası, Merve Hanım'ın eski sevgilisinin düğününe dair rüyası, Kübra Hanım'ın annesinin ölümü ve dirilmesi rüyası, Ayşegül Hanım'ın komşularının ev görme hediyesi getirdiği rüyası, Duygu Hanım'ın dolu yağmuru ve dolunayın elmas tanesine dönüşmesi rüyası, Aslı Hanım'ın tuvaletinde tanımadığı bir kadını görüp onu balkondan düşürme rüyası, Meryem Hanım'ın kedinin kuyruğunun kopması rüyası, Sevdanur Çiftçi'nin ameliyat rüyası ve Sibel'in dişlerinin dökülmesi rüyası gibi farklı rüyalar yorumlanmaktadır.. Rüya yorumlarında aile üyelerinin temsil ettiği anlamlar, küp şeker, toz şeker gibi sembollerin yorumlanması yapılmakta ve rüyaların genellikle hayırlı haberler, kısmet açılımı ve sorunların çözüleceği gibi olumlu anlamlar taşıdığı belirtilmektedir.
Bu video, Mehmet Dinçoğlu'nun din görevlileri ve medrese öğrencileriyle yaptığı bir sohbet formatındaki konuşmayı içermektedir. Mehmet Dinçoğlu, 30 yıldan fazla Siya İşleri Başkanlığı'nda çalışmış ve şu anda Alparslan Üniversitesi Hidayet Fakültesi Hadis Anabilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır.. Konuşmanın ana teması, eğitim ve özellikle dini bilginin önemi etrafında şekillenmektedir. Dinçoğlu, dini eğitimin ve Kur'an kurslarının sadece dini bilgi kazandırmakla kalmayıp, insanın toplumda daha etkili bir şekilde hizmet etmesine olanak sağladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, dini ve dünyevi bilginin birlikte gelişmesi, cehalete kanaat getirmemenin önemi ve İslami temel prensiplerin hayata geçirilmesi gibi konular ele alınmaktadır.. Konuşma, izleyicilerin sorularını sormaları için ayrılan bir soru-cevap bölümüyle sonlanmaktadır. Dinçoğlu'nun deneyimlerinden ve çeşitli yerlerde yaptığı konuşmalardan örneklerle desteklenen konuşmada, herkesin dini bilgiye sahip olması gerektiği ve bu bilginin günlük hayatta ve toplumda nasıl faydalı olabileceği açıklanmaktadır.
Bilim, gözlem ve deneye dayalı düzenli bilgi edinme sürecidir. Bilim sürekli gelişen, değişen ve çok yönlü bir etkinliktir. Bilim gerçeği üretmez, sadece test eder ve doğrular
Bu video, bir din adamının Mustafa adlı bir müminin sorusuna verdiği cevabı içeren bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, Fetva Meclisi adlı bir platformda müminlerin sorularına cevap verdiğini belirtiyor.. Videoda, İslam eğitimi alırken dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınıyor. Konuşmacı, İslam'ı sadece bir kişinin etrafında dönen veya tek bir kaynak üzerine kurulu bir şekilde öğrenmenin yeterli olmadığını vurguluyor. İslam'ın Kur'an, Hadis, Ashab-ı Kiram, fıkıh ve ekonomi gibi farklı ilim dallarıyla birlikte öğretilmesi gerektiğini, tek yönlü besleme yerine dengeli bir eğitim sunulması gerektiğini anlatıyor. Ayrıca, İslam'a hizmet etmek isteyenlerin potansiyellerini muhafaza etmeleri ve Allah'ın nerede kullanacağını beklemeleri gerektiğini vurguluyor.
Bilim, gözlem ve deneye dayalı düzenli bilgi edinme sürecidir. Bilim sürekli gelişen, değişen ve çok yönlü bir etkinliktir. Bilim gerçeği üretmez, sadece test eder ve doğrular
Bu video, bir televizyon programının ikinci bölümünü içermektedir. Programda sunucu, uzman aile danışmanı Saliha Erdim Hoca ve Salih abla olarak hitap edilen bir konuşmacı yer almaktadır.. Programın ana konusu, kendini daha iyi hissetmenin yolları ve manevi gelişimdir. İlk bölümde Saliha Erdim Hoca, şükretmenin, var olanların nimetlerini hatırlamanın ve elimdeki nimetlerle yetinmenin önemini vurgularken, ikinci bölümde namazın ve ibadetin manevi gelişimdeki önemi ele alınmaktadır.. Program, izleyicilerin sosyal medya üzerinden sorularını sorabileceği bir formatta sunulmaktadır. Ayrıca, işi en iyi şekilde yapmanın, fakirlere yardım etmenin ve dini bilgiyi öğrenmenin insanın manevi gelişimine katkı sağladığı anlatılmaktadır.
Bu video, rüyada ölü görmek ve çeşitli ölü ile ilgili rüyaların yorumlarını anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, rüyada ölü görmek, ölü gömmek, ölü yıkamak, ölüyle konuşmak, ölünün dirilmesi, ölü tarafından öpülmek, ölü bebek görmek, ölmüş kişiyi mezarda görmek, kefenler içinde görmek, ölmüş birine bir şeyler söylemek, ölü kimseyi siyah elbiseyle görmek, ölü kimseye yemek vermek, ölmüş bir büyüğün elini öpmek ve ölmüş bir kimse için ağlamak gibi farklı rüya senaryolarının yorumlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Her bir rüya yorumu genellikle hayırlı veya olumsuz bir şekilde yorumlanmaktadır.
Bu video, bir din adamının hac konusunda bilgilendirme yaptığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, hacın İslam'daki önemi ve hac kayıt süreci hakkında bilgiler vermektedir.. Video, hacın İslam'ın farzlarından biri olduğunu ve Kur'an-ı Kerim'deki ayetlerle desteklendiğini açıklamaktadır. Konuşmacı, hac kayıt sisteminin nasıl çalıştığını, kura sisteminin nasıl işlediğini ve kayıt yaptırmanın önemini anlatmaktadır. Ayrıca, hac yapmak yerine fakir fukaraya para vermenin yeterli olmadığını ve hacın Allah'ın tek hedef için ziyaret edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Günlük yaşamda kullanılan pratik bilgilerdir. Kahve, güneş kremi ve el yıkama gibi pratik uygulamaları içerir
"Kabe'ye Doğru" adlı programda Dr. Muhammed Şerafettin Kalay, hac ibadetinin tüm aşamalarını ve detaylarını anlatmaktadır. Program, Sumerkan TV'den ve Devr-i Saadet programından tanınan bir din alimi olan Dr. Kalay'ın bilgilerini paylaştığı bir röportaj formatındadır.. Video, hac ibadetinin tanımı, önemi, türleri ve teknik detaylarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Hacın farz, vacip ve nafile türleri, ihram girişi, Kabe'yi tavaf etme, Safa-Merve arasında yürüyüş yapma, Arafat'ta vakfe, Mine'de taş atma, kurban kesme ve ihramdan çıkma gibi tüm aşamalar adım adım açıklanmaktadır. Ayrıca hacıların hac öncesi hazırlıkları, niyetin önemi ve hac sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar da detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Programda hacın manevi önemine, Kabe ziyaretinin faydalarına ve hac ibadetinin İslam'ın temel değerlerini nasıl yansıttığına da değinilmektedir. Ayrıca Diyanet İşleri Başkanlığı'nın hacı adaylarını belirleme süreci ve hacıların hac öncesi dini bilgi edinme yöntemleri hakkında bilgiler de sunulmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslam'da dini bilginin önemini anlattığı bir konuşmadır. Konuşmacı, nikah kıymış bir hoca olarak deneyimlerini paylaşmaktadır.. Konuşmacı, günümüzde evliliklerde dini bilginin önemini kaybettiğini vurguluyor. Eski zamanlarda nikah kıyarken damada elli dört farzı saydırırken, günümüzde bu sayı otuz iki farza düşmüş ve sonunda kelime-i şehadetin manasını bile söyleyemeyen nikahlar kıyıldığını belirtiyor. Ayrıca sosyal medyada çekilen videolarda yaşlı insanların kelime-i şehadetin manasını ve gusül abdestinin farzını bilemediklerini göstererek, İslam'da dini bilginin önemini vurguluyor.
Bilgi, özne ile nesne arasındaki ilişkiden doğan üründür. İnsan çok yönlü olduğundan tek bir bilgi türü yoktur. Bilgi türleri özne-nesne ilişkisine göre biçimlenir
Kütüphane görmek yenilenme ve farklı şeyleri deneme cesaretini simgeler. Kitap görmek, sorunlarla başa çıkma gücünü ve sağlam duruşu gösterir. Kütüphane rüyası görülme şekline göre farklı yorumlar taşır
Bu video, bir grup arkadaşın (Başkan, İrfan, Mert, Zilan, Eymen, Salim, Süleyman, Ömer, Mahsun ve diğerleri) İslam mezhepleri hakkında yaptıkları sohbet formatındadır. Sohbette bir öğretmen rolünde konuşan kişi de bulunmaktadır.. Video, İslam mezheplerinin ne olduğunu, nasıl oluştuğunu ve günümüzdeki önemini anlatmaktadır. Konuşmacılar, dört ameli mezhebin (Hanefi, Şafi'i, Maliki, Hanbeli) temel özelliklerini, sahabelerin İslami bilgiyi farklı bölgelere yayma çabalarını ve mezhepler arasındaki görüş farklılıklarının sebeplerini açıklamaktadır. Ayrıca, müctehidlik kavramı, ictihat ve taklit konuları da ele alınmaktadır.. Sohbette mezheplerin sadece bir yol olduğu, temel itikadi konularda hiçbir ayrılık olmadığı ve farklı toplumlara ve mizaçlara göre farklı hükm verme imkanı sunduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, televizyon programlarının İslam konularındaki anlayışları karıştırdığı ve mezheplerin günümüzde nasıl tahrip edildiği konuları da tartışılmaktadır.
Bu video, bir grup insanın İslam'daki mezhep sayısı hakkında yaptıkları sohbeti içermektedir. Konuşmacılar arasında farklı yaş ve bilgi seviyelerindeki kişiler bulunmaktadır.. Videoda konuşmacılar "Kaç mezhep vardır?" sorusu üzerine çeşitli mezhep isimlerini (Hanefi, Şafi'i, Maliki, Hanbeli, Alevi, Caferi) hatırlamaya çalışmaktadır. Bazıları dört mezhep olduğunu, bazıları ise beş veya daha fazla mezhep olduğunu düşünmektedir. Sohbet sırasında mezheplerin ne anlama geldiği ve İslam'daki farklı mezheplerin özellikleri hakkında da kısa bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, dini bir soru-cevap formatında hazırlanmış olup, aileden habersiz imam nikahı konusunu ele almaktadır.. Video, Hanefi mezhebine göre dini nikahın aileden habersiz yapılması konusunda bilgi vermektedir. İçerikte, aileden habersiz imam nikahı kıymanın noksan, yanlış ve tehlikeli olduğu, özellikle genç kızların bu tür nikahlardan kaçınması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu tür nikahların resmileştirilmesi, maddi ve manevi hakların korunması ve iffetsizlik suçlamasından kurtulma açısından önemi anlatılmaktadır.
Bu video, iki farklı konuyu içeren bir haber ve dini içerik sunmaktadır. İlk bölümde, "Diyarbakırlı Ramazan Hoca" olarak tanınan Ramazan Pişkin'in Fatih'te çay ocağında Erkan Bey tarafından bıçaklanarak öldürüldüğü cinayet olayı anlatılmaktadır.. Video, cinayet olayının detaylarını, zanlıyı yakalama sürecini ve güvenlik kamerası görüntülerinin incelenmesini aktarmaktadır. İkinci bölümde ise Kur'an ayetlerinin yorumlanması, edebi metinlerin anlaşılması ve meal kavramı hakkında bilgiler verilmektedir.