Bu video, Rust oyununda genç çaprazlama ve klon üretimi konusunda detaylı bir oyun içi rehberdir. Sunucu, Ertunç Bey'in yardımıyla konuyu araştırdığını belirtmektedir.. Video, Rust'ta genç çaprazlama yapmanın en kolay yollarını ve bir saatte en iyi sonuçları elde etme yöntemlerini göstermektedir. İlk bölümde dokuz farklı tohum türü (beş böğürtlen, üç yemekle ilgili tohumlar ve bir kumaş için kenevir) tanıtılmakta, her birinin genleri (G, Y, H, W, X) açıklanmakta ve nasıl ekileceği gösterilmektedir. İkinci bölümde ise dört Y iki G klon üretme süreci adım adım anlatılmakta ve yaklaşık bir saat on dakika içinde tamamlanması gösterilmektedir.. Videoda ayrıca internet sitesi kullanarak istenen genlere sahip klonların nasıl oluşturulacağı, farklı gen kombinasyonlarının nasıl seçileceği ve klonların nasıl çoğaltılacağı detaylı şekilde anlatılmaktadır. Dört büyük saksıdan elde edilen kumaş miktarı (2619) gösterilmekte ve bir saksıdan yaklaşık 650 kumaş elde edilebileceği belirtilmektedir.
Bu video, genetik konularını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, baskınlık olayında baskın ve çekinik genlerin nasıl çalıştığını anlatmaktadır. Monohibrit çaprazlama örneği üzerinden büyük A ve küçük a genlerinin çaprazlanması gösterilmekte, genotip ve fenotip ayrışım oranları hesaplanmaktadır. Genotip ayrışım oranı 1:2:1, fenotip ayrışım oranı ise 3:1 olarak hesaplanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan genetik kalıtım konusunu açıklayan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, kalıtım, homozigot ve heterozigot döl, dominant ve çekinik aleller, genotip ve fenotip gibi temel kavramları açıklayarak başlamakta ve ardından çeşitli genetik çaprazlama sorularının çözümünü adım adım göstermektedir. Eğitmen, bezelye, saç şekli, göz rengi, kulak memesi, tohum rengi, çiçek şekli ve gövde uzunluğu gibi farklı karakterler üzerinden çaprazlama tabloları ve Punnet karesi kullanarak gelecek nesillere aktarılan genotip ve fenotip oranlarını hesaplamaktadır.. Videoda ayrıca akraba evlilikleri konusu ele alınmakta ve Türkiye'deki akraba evliliklerinin oranları hakkında bir grafik üzerinden yorumlar yapılmaktadır. Sirke sineklerinin göz rengi genotipleri ve beyaz çiçekli bezelyelerin elde edilmesi için gerekli çaprazlama türleri gibi özel durumlar da incelenmektedir.
Mendel bezelyeleri seçme nedenlerini açıklamıştır. Gen, baskın, çekinik ve alel gen tanımları açıklanmıştır. Saf döl ve melez döl kavramları açıklanmıştır
Kalıtım, özelliklerin genlerle yeni nesillere aktarılmasıdır. Kromozomların yarısı anneden, yarısı babadan gelir. Baskın özellikler homozigot durumda fenotipte etkisini gösterir
Bu video, 10. sınıf biyoloji ders kitabının sayfa 130'undaki soruların çözümlerini içeren eğitim materyalidir.. Video, çaprazlama örnekleri ve fenotip oranları hakkında soruları içermektedir. Çaprazlama örnekleri numaralandırılmış ve her birinin hangi fenotip oranlarını verdiği açıklanmaktadır. Ayrıca, heterozigot fenotip, homozigot baskın fenotip, tam baskınlık, eş baskınlık ve kontrol çaprazlaması gibi kavramların açıklanmasıyla ilgili bir soru da bulunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin kalıtım konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, bezelye bitkisi örnekleri üzerinden kalıtım prensiplerini açıklamaktadır.. Videoda çekinik ve baskın aleller, çaprazlamalar, fenotipler ve genotipler gibi kalıtım konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, bezelye bitkisinin tohum rengi, meyve rengi, gövde uzunluğu gibi özelliklerini kullanarak çaprazlama problemlerini adım adım çözmekte ve doğru cevapları açıklamaktadır. Ayrıca insanlarda kıvırcık saç, kuraklığa dayanıklılık gibi örnekler üzerinden kalıtım kuralları anlatılmaktadır.. Video, kalıtım konusunun son dersi olup, bir sonraki derste yeni bir konuyla devam edileceği belirtilmektedir. Öğretmen, "oluşan" ve "oluşabilecek" ifadelerinin önemini vurgulayarak, çaprazlama sonuçlarını hesaplama yöntemlerini örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kalıtım çaprazlama sorularının çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda eğitmen, kalıtım çaprazlama sorularının nasıl çözüleceğini adım adım göstermektedir. İçerikte saç şekli (kıvırcık-düz), göz rengi (kahverengi-mavi), çiçek rengi (mor-beyaz) ve cinsiyet (kız-erkek) gibi farklı genetik özelliklerin çaprazlama örnekleri üzerinden çözüm yöntemleri anlatılmaktadır. Eğitmen, baskın ve çekinik genlerin nasıl belirleneceğini, homozigot ve heterozigot gen tiplerinin nasıl hesaplanacağını ve birinci-ikinci kuşak çaprazlamalarının nasıl yapılacağını açıklamaktadır.
Donkeys and horses can reproduce to produce hybrids called mules or hinnies. Mules have 63 chromosomes and are usually sterile. Hinnies have 62 chromosomes and can reproduce occasionally
Crossbreed is an organism with purebred parents from two different breeds. Outcrossing increases genetic diversity within purebred breeds. Hybrid animals have parentage from two separate species. Designer crossbreds are crossbreds with purebred parents from two different breeds
Crossing over exchanges genetic material between homologous chromosomes during meiosis. Occurs in pachytene stage of prophase I during synapsis. First described by Thomas Hunt Morgan in 1912. Physical basis demonstrated by McClintock and Creighton in 1931
Bu video, Genç Hedef ve Öğretim Kursu'nun uzaktan derslerinden biri olup, bir öğretmen tarafından sunulan biyoloji dersidir.. Videoda kalıtım konusu detaylı şekilde ele alınmakta ve çeşitli örnek sorular çözülmektedir. İçerik, kuraklığa dayanıklılık geni, saç şekli, akraba evliliğinin hastalıklara etkisi, bezelye bitkisinde tohum şekli, çiçek rengi ve meyve rengi gibi özelliklerin kalıtımsal davranışlarını kapsamaktadır. Öğretmen, çaprazlama tabloları üzerinden genotip ve fenotip ilişkilerini, baskın ve çekinik alellerin özelliklerini ve olasılıklarını adım adım açıklamaktadır.. Video, Milli Eğitim örnek sorularını içermekte olup, özellikle bezelyelerin yeşil-sarı meyve, düz-buruk tohum ve çiçek konumu gibi özellikleri üzerinden çaprazlama örnekleri çözülerek hangi özelliklerin baskın veya çekinik olduğu belirlenmektedir.
Giresun'da 40 sekizinci sınıf öğrencisiyle karma yöntem kullanılarak çalışılmıştır. Öğrencilerin çaprazlama ve kalıtım konusundaki yanılgıları test ve mülakatlarla incelenmiştir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan genetik çaprazlamalar konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Mendel'in çaprazlama çalışmaları üzerinden genetik kavramları açıklamaktadır.. Video, çaprazlama kavramının tanımıyla başlayıp Mendel'in bezelye bitkilerinde yaptığı çaprazlama deneylerini anlatmaktadır. Eğitmen, uzun boylu ve kısa boylu bezelye bitkilerinin çaprazlanması sonucunda oluşan F1 ve F2 kuşaklarını, baskın ve çekinik genleri harflerle göstererek açıklamaktadır. Daha sonra örnek bir soru çözerek kahverengi ve yeşil gözlü bireylerin çocuklarının olma ihtimalini hesaplamakta ve son olarak insanda cinsiyet oluşumundan bahsedeceğini belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf Fen Bilimleri dersi sınav örnek sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları adım adım açıklamaktadır.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış örnek sorular çözülmektedir. İçerik, güneş ışığında oluşan gölgeler, bezelyelerde çaprazlama sonuçları, basınç hesaplamaları, ağırlıkların karşılaştırılması, sıvı basıncına etki eden değişkenler ve periyodik tabloda elementlerin yerleştirilmesi gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soru için konu anlatımı yaparak çözüm yöntemlerini detaylı olarak açıklamakta ve öğrencilerin kafasını karıştırmaması için sayı doğrusu gibi görsel yöntemler kullanmaktadır. Video, 2024-2025 eğitim öğretim yılı 8. sınıf Fen Bilimleri dersi 1. dönem 2. sınav örnek soru kitapçığındaki soruların çözümünü içermektedir.
Bu video, "Hoca ile" kanalından bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı örnek soruları çözmektedir.. Videoda öğretmen, iklim ve mevsimler, DNA yapısı ve eşlenmesi, çaprazlama gibi konularda örnek soruları adım adım çözmektedir. İlk olarak Türkiye'deki bir ağacın gölgesinin boyunun mevsimlere göre değişimi, ardından farklı şehirlerdeki gece-gündüz süreleri, DNA'nın yapısı ve görevleri, DNA eşlenmesi ve son olarak bezelye çaprazlama soruları ele alınmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak çözüm yöntemleri gösterilmektedir.
Bu video, Zeliha Hoca tarafından sunulan TYT Biyoloji dersinin beşinci ünitesi olan "Kalıtım" konusunu kapsayan eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada görsel materyaller kullanarak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, kalıtımın temel kavramlarını (kalıtım, genetik, karakter, özellik, gen, homolog kromozom, alel gen, baskın ve çekinik gen, homozigot, heterozigot, genotip ve fenotip) tanıtarak başlıyor ve Mendel'in kalıtım yasalarını detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra monohibrit ve dihibrit çaprazlamalar, gamet çeşitliliği hesaplamaları ve genotip-fenotip oranları örneklerle açıklanıyor. Video, örnek soru çözümleriyle konunun pekiştirilmesiyle devam ediyor.. Öğretmen, kalıtımın TYT'de en çok sevilen konulardan biri olduğunu belirterek, konuyu üç veya dört videoda tamamlayacağını ve kalıtımın ilk dersinin en önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca kontrol çaprazlama kavramını da açıklıyor ve fenotipi baskın olan bireylerin genotipini nasıl tespit edebileceğimizi anlatıyor.