Bu video, Rust oyununda genç çaprazlama ve klon üretimi konusunda detaylı bir oyun içi rehberdir. Sunucu, Ertunç Bey'in yardımıyla konuyu araştırdığını belirtmektedir.. Video, Rust'ta genç çaprazlama yapmanın en kolay yollarını ve bir saatte en iyi sonuçları elde etme yöntemlerini göstermektedir. İlk bölümde dokuz farklı tohum türü (beş böğürtlen, üç yemekle ilgili tohumlar ve bir kumaş için kenevir) tanıtılmakta, her birinin genleri (G, Y, H, W, X) açıklanmakta ve nasıl ekileceği gösterilmektedir. İkinci bölümde ise dört Y iki G klon üretme süreci adım adım anlatılmakta ve yaklaşık bir saat on dakika içinde tamamlanması gösterilmektedir.. Videoda ayrıca internet sitesi kullanarak istenen genlere sahip klonların nasıl oluşturulacağı, farklı gen kombinasyonlarının nasıl seçileceği ve klonların nasıl çoğaltılacağı detaylı şekilde anlatılmaktadır. Dört büyük saksıdan elde edilen kumaş miktarı (2619) gösterilmekte ve bir saksıdan yaklaşık 650 kumaş elde edilebileceği belirtilmektedir.
Mendel bezelyeleri seçme nedenlerini açıklamıştır. Gen, baskın, çekinik ve alel gen tanımları açıklanmıştır. Saf döl ve melez döl kavramları açıklanmıştır
Kalıtım, özelliklerin genlerle yeni nesillere aktarılmasıdır. Kromozomların yarısı anneden, yarısı babadan gelir. Baskın özellikler homozigot durumda fenotipte etkisini gösterir
Bu video, genetik konularını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, baskınlık olayında baskın ve çekinik genlerin nasıl çalıştığını anlatmaktadır. Monohibrit çaprazlama örneği üzerinden büyük A ve küçük a genlerinin çaprazlanması gösterilmekte, genotip ve fenotip ayrışım oranları hesaplanmaktadır. Genotip ayrışım oranı 1:2:1, fenotip ayrışım oranı ise 3:1 olarak hesaplanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin kalıtım konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, bezelye bitkisi örnekleri üzerinden kalıtım prensiplerini açıklamaktadır.. Videoda çekinik ve baskın aleller, çaprazlamalar, fenotipler ve genotipler gibi kalıtım konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, bezelye bitkisinin tohum rengi, meyve rengi, gövde uzunluğu gibi özelliklerini kullanarak çaprazlama problemlerini adım adım çözmekte ve doğru cevapları açıklamaktadır. Ayrıca insanlarda kıvırcık saç, kuraklığa dayanıklılık gibi örnekler üzerinden kalıtım kuralları anlatılmaktadır.. Video, kalıtım konusunun son dersi olup, bir sonraki derste yeni bir konuyla devam edileceği belirtilmektedir. Öğretmen, "oluşan" ve "oluşabilecek" ifadelerinin önemini vurgulayarak, çaprazlama sonuçlarını hesaplama yöntemlerini örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, 10. sınıf biyoloji ders kitabının sayfa 130'undaki soruların çözümlerini içeren eğitim materyalidir.. Video, çaprazlama örnekleri ve fenotip oranları hakkında soruları içermektedir. Çaprazlama örnekleri numaralandırılmış ve her birinin hangi fenotip oranlarını verdiği açıklanmaktadır. Ayrıca, heterozigot fenotip, homozigot baskın fenotip, tam baskınlık, eş baskınlık ve kontrol çaprazlaması gibi kavramların açıklanmasıyla ilgili bir soru da bulunmaktadır.
Fenotip görünüşteki özellikleri, genotip ise genetik yapıyı temsil eder. Göz rengi 15. ve 19. kromozomlardaki genlerle belirlenir. Kahverengi > yeşil > mavi baskınlığı doğrudur
Kalıtım, özelliklerin nesilden nesile aktarılmasını inceleyen bilim dalıdır. Gen, kromozom üzerinde bulunan kalıtsal karakterleri taşıyan birimlerdir. Baskın gen her zaman etkisini gösterir, çekinik gen sadece homozigot durumda görülür. Genotip, bireyin sahip olduğu genlerin toplamıdır. Fenotip, canlının dış görünüşüdür ve gen yapısının dışa yansımasıdır
Kalıtım, özelliklerin nesilden nesile genler aracılığıyla aktarılmasıdır. Genler, DNA üzerinde bulunan ve kalıtsal özellikleri taşıyan birimlerdir. Baskın genler büyük harflerle, çekinik genler küçük harflerle gösterilir. Saf döl, anne ve babadan gelen genlerin aynı olduğu bireydir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kalıtım çaprazlama sorularının çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda eğitmen, kalıtım çaprazlama sorularının nasıl çözüleceğini adım adım göstermektedir. İçerikte saç şekli (kıvırcık-düz), göz rengi (kahverengi-mavi), çiçek rengi (mor-beyaz) ve cinsiyet (kız-erkek) gibi farklı genetik özelliklerin çaprazlama örnekleri üzerinden çözüm yöntemleri anlatılmaktadır. Eğitmen, baskın ve çekinik genlerin nasıl belirleneceğini, homozigot ve heterozigot gen tiplerinin nasıl hesaplanacağını ve birinci-ikinci kuşak çaprazlamalarının nasıl yapılacağını açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan genetik kalıtım konusunu açıklayan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, kalıtım, homozigot ve heterozigot döl, dominant ve çekinik aleller, genotip ve fenotip gibi temel kavramları açıklayarak başlamakta ve ardından çeşitli genetik çaprazlama sorularının çözümünü adım adım göstermektedir. Eğitmen, bezelye, saç şekli, göz rengi, kulak memesi, tohum rengi, çiçek şekli ve gövde uzunluğu gibi farklı karakterler üzerinden çaprazlama tabloları ve Punnet karesi kullanarak gelecek nesillere aktarılan genotip ve fenotip oranlarını hesaplamaktadır.. Videoda ayrıca akraba evlilikleri konusu ele alınmakta ve Türkiye'deki akraba evliliklerinin oranları hakkında bir grafik üzerinden yorumlar yapılmaktadır. Sirke sineklerinin göz rengi genotipleri ve beyaz çiçekli bezelyelerin elde edilmesi için gerekli çaprazlama türleri gibi özel durumlar da incelenmektedir.
Giresun'da 40 sekizinci sınıf öğrencisiyle karma yöntem kullanılarak çalışılmıştır. Öğrencilerin çaprazlama ve kalıtım konusundaki yanılgıları test ve mülakatlarla incelenmiştir
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf Fen Bilimleri dersi sınav örnek sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları adım adım açıklamaktadır.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış örnek sorular çözülmektedir. İçerik, güneş ışığında oluşan gölgeler, bezelyelerde çaprazlama sonuçları, basınç hesaplamaları, ağırlıkların karşılaştırılması, sıvı basıncına etki eden değişkenler ve periyodik tabloda elementlerin yerleştirilmesi gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soru için konu anlatımı yaparak çözüm yöntemlerini detaylı olarak açıklamakta ve öğrencilerin kafasını karıştırmaması için sayı doğrusu gibi görsel yöntemler kullanmaktadır. Video, 2024-2025 eğitim öğretim yılı 8. sınıf Fen Bilimleri dersi 1. dönem 2. sınav örnek soru kitapçığındaki soruların çözümünü içermektedir.
Bu video, Genç Hedef ve Öğretim Kursu'nun uzaktan derslerinden biri olup, bir öğretmen tarafından sunulan biyoloji dersidir.. Videoda kalıtım konusu detaylı şekilde ele alınmakta ve çeşitli örnek sorular çözülmektedir. İçerik, kuraklığa dayanıklılık geni, saç şekli, akraba evliliğinin hastalıklara etkisi, bezelye bitkisinde tohum şekli, çiçek rengi ve meyve rengi gibi özelliklerin kalıtımsal davranışlarını kapsamaktadır. Öğretmen, çaprazlama tabloları üzerinden genotip ve fenotip ilişkilerini, baskın ve çekinik alellerin özelliklerini ve olasılıklarını adım adım açıklamaktadır.. Video, Milli Eğitim örnek sorularını içermekte olup, özellikle bezelyelerin yeşil-sarı meyve, düz-buruk tohum ve çiçek konumu gibi özellikleri üzerinden çaprazlama örnekleri çözülerek hangi özelliklerin baskın veya çekinik olduğu belirlenmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan genetik çaprazlamalar konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Mendel'in çaprazlama çalışmaları üzerinden genetik kavramları açıklamaktadır.. Video, çaprazlama kavramının tanımıyla başlayıp Mendel'in bezelye bitkilerinde yaptığı çaprazlama deneylerini anlatmaktadır. Eğitmen, uzun boylu ve kısa boylu bezelye bitkilerinin çaprazlanması sonucunda oluşan F1 ve F2 kuşaklarını, baskın ve çekinik genleri harflerle göstererek açıklamaktadır. Daha sonra örnek bir soru çözerek kahverengi ve yeşil gözlü bireylerin çocuklarının olma ihtimalini hesaplamakta ve son olarak insanda cinsiyet oluşumundan bahsedeceğini belirtmektedir.
Bu video, "Hoca ile" kanalından bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı örnek soruları çözmektedir.. Videoda öğretmen, iklim ve mevsimler, DNA yapısı ve eşlenmesi, çaprazlama gibi konularda örnek soruları adım adım çözmektedir. İlk olarak Türkiye'deki bir ağacın gölgesinin boyunun mevsimlere göre değişimi, ardından farklı şehirlerdeki gece-gündüz süreleri, DNA'nın yapısı ve görevleri, DNA eşlenmesi ve son olarak bezelye çaprazlama soruları ele alınmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak çözüm yöntemleri gösterilmektedir.
Bu video, Zeliha Hoca tarafından sunulan TYT Biyoloji dersinin beşinci ünitesi olan "Kalıtım" konusunu kapsayan eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada görsel materyaller kullanarak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, kalıtımın temel kavramlarını (kalıtım, genetik, karakter, özellik, gen, homolog kromozom, alel gen, baskın ve çekinik gen, homozigot, heterozigot, genotip ve fenotip) tanıtarak başlıyor ve Mendel'in kalıtım yasalarını detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra monohibrit ve dihibrit çaprazlamalar, gamet çeşitliliği hesaplamaları ve genotip-fenotip oranları örneklerle açıklanıyor. Video, örnek soru çözümleriyle konunun pekiştirilmesiyle devam ediyor.. Öğretmen, kalıtımın TYT'de en çok sevilen konulardan biri olduğunu belirterek, konuyu üç veya dört videoda tamamlayacağını ve kalıtımın ilk dersinin en önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca kontrol çaprazlama kavramını da açıklıyor ve fenotipi baskın olan bireylerin genotipini nasıl tespit edebileceğimizi anlatıyor.