EKOK, iki veya daha fazla sayının ortak katlarının en küçüğüdür. EBOB, iki veya daha fazla sayının ortak bölenlerinin en büyüğüdür
C# nesne odaklı bir programlama dilidir. Soyutlama, varlıkların sınıf olarak modellenmesidir. Kapsülleme, iç durumu gizleyip genel işlevlerle erişimi sağlar. Devralma, mevcut soyutlamaları temel alan yeni soyutlamalar oluşturur. Çok biçimlilik, farklı soyutlamalarda özellikleri farklı şekilde uygular
Algoritma, problemleri çözmek için tasarlanan adım adım işlem planıdır. Programlamada kullanılan basamaklı işlemlerdir, programlama dili değildir. Günlük hayatta çay demleme gibi basit işlemlerde bile kullanılır
Bu video, bir programlama dersidir. Eğitmen, kullanıcıdan girdi alarak kare ve dikdörtgenin alanını ve çevresini hesaplayan bir program yazmayı adım adım göstermektedir.. Videoda, önce problem analizi yapılarak karenin ve dikdörtgenin alan ve çevre formülleri hatırlatılmaktadır. Ardından C# programlama dilinde kullanıcıdan kenar uzunlukları girilerek bu hesaplamalar yapılmaktadır. Eğitmen, programın kodlamasını gösterirken, kullanıcıdan girdi alma, formülleri uygulama ve sonuçları ekrana yazdırma işlemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Video, programın çalıştırılması ve farklı girdiler için sonuçların gösterilmesiyle sonlanmaktadır.
OOP, gerçek dünya nesnelerinden esinlenen problem çözme ve tasarlama biçimidir. Nesneler özellikler ve davranışlardan oluşur. Sınıflar nesneler için şablon görevi görür
Bu video, Webtekno kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Videoda iki kişi, Unity C oyun geliştirme kursunu inceliyor ve Flappy Birds oyununu geliştirmeye çalışıyorlar.. Video, Udemy platformundaki Unity C oyun geliştirme kursunun detaylı incelemesini sunuyor. Kurs, sıfırdan başlayarak altı farklı oyun geliştirmeyi öğretiyor ve toplam 102 ders, 24 saatlik video dersi içeriyor. İçerikte kurs müfredatı, soru-cevap bölümü ve Unity'de Flappy Birds oyununun nasıl geliştirildiği gösteriliyor. Ayrıca, kurs satın alanlar için bir çekiliş duyurusu yapılıyor.
Bu video, İlker İşık tarafından "Yazılım Hocası" platformunda sunulan bir C# programlama eğitim videosudur. Eğitmen, yazılım eğitimi veren bir uzman olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, klavyeden girilmiş bir sayının pozitif, negatif veya sıfır olup olmadığını belirleyen bir uygulama örneği üzerinden sayı algoritmaları ve if-else karar yapısının kullanımını anlatmaktadır. İçerik, önce algoritmanın günlük konuşma dili ile açıklanması, ardından akış diyagramı çizimi ve son olarak Visual Studio ortamında bu algoritmanın programlanması şeklinde yapılandırılmıştır.. Eğitimde ayrıca tek tek if yapısının kullanımı ile if-else yapısının kullanımı arasındaki farklar gösterilmekte ve büyük projelerde if-else yapısının daha verimli olduğu açıklanmaktadır. Video, breakpoint kullanarak kodun nasıl çalıştığını gösterme ve konunun özetlenmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir C# programlama dersidir. Eğitmen, kullanıcıdan değer alma ve hata kontrol mekanizmaları konusunu anlatmaktadır.. Videoda, kullanıcıdan alınan string değerlerin integer'a dönüştürülmesi ve hata kontrolü için try-catch bloklarının kullanımı gösterilmektedir. Eğitmen önce kullanıcıdan değer alma işlemini, ardından hata kontrolü için try-catch bloklarını nasıl kullanacağını adım adım açıklamaktadır. Video, üç farklı çözüm sunarak, yazılımcı edasıyla bir soruya nasıl yaklaşılacağını göstermektedir.
Görsel programlama, grafiksel öğeler ve araçlarla program geliştirmeyi sağlar. Sürükle-bırak yöntemleri ve GUI öğeleri kullanılır. Nesne yönelimli programlama ve olay işleme özellikleri içerir. Veri akış diyagramları ile program mantığı görselleştirilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı tarafından C# programlama dilinde bir problem çözümü adım adım gösterilmektedir.. Videoda, klavyeden alınan on adet sayının tek veya çift olduğunu ekrana yazdıran bir program yazımı anlatılmaktadır. Anlatıcı önce yeni bir Net Framework projesi oluşturma, ardından dizi oluşturma, while döngüsü ile sayı alma, string değerleri integer'e çevirme ve son olarak for döngüsü ile sayıların tek veya çift olduğunu belirleme işlemlerini göstermektedir. Program çalıştırıldığında, klavyeden girilen sayıların tek veya çift olduğu ekrana yazdırılmaktadır.
Bu video, Gürkan adlı bir eğitmen tarafından sunulan C# programlama dili eğitim videosudur. Eğitmen, kalıtım (inheritance) konusunu anlatmaktadır.. Videoda kalıtım kavramı, programlamanın önemli ilkelerinden biri olarak tanıtılmakta ve market sistemi örneği üzerinden açıklanmaktadır. Eğitmen önce "ProductInfo" sınıfını oluşturarak ürün bilgilerini (ad, fiyat, adet) tanımlar, ardından "Computer" sınıfını bu sınıftan miras alarak CPU ve RAM gibi ek özellikler ekler. Ayrıca kalıtımın çalışma mantığı, base class ve derived class kavramları, constructor'ların çalışma sırası ve C#'ın çoklu kalıtımı desteklemediği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından C# programlama dilinde yapıcı ve yıkıcı metotlar konusu anlatılmaktadır.. Videoda, yapıcı metotların (constructor) ve yıkıcı metotların (destructor) ne olduğu ve nasıl kullanıldığı adım adım gösterilmektedir. Eğitmen önce basit bir form üzerinde bir buton kullanarak yapıcı metotların sınıf çağrıldığında otomatik olarak çalıştığını, ardından yıkıcı metotların sınıf sonlandırıldığında çalıştığını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, yapıcı metotların sınıf çağrıldığında mutlaka bir kez çalıştığı ve yıkıcı metotların sınıf sonlandırıldığında çalıştığı vurgulanmaktadır.
Yazılım dilleri, teknolojik gelişmelere yön veren temel yapı taşlarıdır. Her dil kendine özgü avantajları ve uygulama alanları sunar. Programlama dilleri, mühendislerin ve veri analistlerinin ilgisini çeker
Bu video, bir programlama dersinin devamı niteliğindedir. Eğitmen, önceki videoda derleyicinin kurulumunu ve "Merhaba Dünya" programını yazdığını belirtiyor.. Videoda C# programlama dilinde Write ve WriteAll metodlarının farkları gösterilmektedir. Eğitmen, Code::Blocks IDE'si kullanarak yeni bir proje başlatıp, her iki metodun kullanımını örneklerle açıklamaktadır. Write metodunun bir ifadenin bitiminden sonra alt satıra geçmediği, WriteAll metodunun ise imleci bir alt satıra indirdiği gösterilmektedir. Ayrıca WriteAll metodunun ikinci parametre alabileceği ve bu durumda virgül kullanılması gerektiği de anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan C# programlama dili eğitim içeriğidir.. Videoda, kullanıcıdan alınan iki sayı arasındaki tek ve çift sayıları bulma programı adım adım kodlanmaktadır. Eğitmen, for döngüsü ve mod işlemi kullanarak sayıların tek veya çift olduğunu belirleme yöntemlerini, if-else yapısı ile koşullu ifadeleri ve karşılaştırma operatörlerini (çift eşittir) kullanarak tek ve çift sayıları ayrı ayrı ekrana yazdırma tekniklerini göstermektedir.. Video, C# programlama dilinde temel döngü ve koşullu ifadeler konularını içermekte olup, sadece çift sayıları veya sadece tek sayıları göstermek için farklı kod örnekleri sunulmaktadır.
Bu video, Yusuf adlı bir içerik üreticisinin Unity ve C# kullanarak geliştirdiği "Fly Away" adlı mobil oyununun yapım aşamalarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Yusuf, son beş aydır Unity ve C# öğrenerek projeler geliştirmeye çalışmaktadır ve abisinden de yardım almaktadır.. Videoda, bir haftada tamamlanan "Fly Away" oyununun yapım aşamaları maddeler halinde anlatılmaktadır. Oyun, sonsuz bir döngü içinde gidebildiğiniz kadar uzağa gitmek üzerine kurulu bir endless runner tarzı oyun olup, bir kuşun hikayesini anlatmaktadır. Yapım aşamaları arasında hikaye oluşturma, objelerin tasarımlarını Photoshop'ta yapma, Unity'e aktarma, karakter animasyonları, engellerin spawn edilmesi, sonsuz döngü kurma, dağ ve bulutların hareketi, ışık efektleri, partikül efektleri ve ses efektleri ekleme gibi adımlar yer almaktadır.. Ayrıca videoda, oyunun skor sistemi ve menülerinin nasıl oluşturulduğu da anlatılmaktadır. Konuşmacı, karakterin uzağa gittiğinde puan kazandığını, skoru ekrana yazdırdığını ve ana menü için özel bir tasarım yaptığını paylaşıyor. İzleyicilerden gelen eleştiriler doğrultusunda gelecek güncellemelerde restart butonu ekleneceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan C# nesne yönelimli programlama derslerinin onbeşinci bölümüdür.. Videoda interface (arayüz) konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk bölümde interface'in ne olduğu, soyut sınıflarla benzerlikleri ve farkları açıklanırken, ikinci bölümde arayüzlerin referans tutma özelliği ve polimorfizm kavramıyla ilişkisi gösterilmektedir. Eğitmen, Visual Studio ortamında "Müşteri" adlı bir interface oluşturarak, bu interface'i uygulayan "Bireysel Müşteri" ve "Kurumsal Müşteri" sınıflarını kod örnekleriyle somutlaştırmaktadır.. Videoda ayrıca bir sınıfın birden fazla arayüzü uygulayabileceği ancak birden fazla sınıftan miras alamayacağı gibi önemli özellikler de vurgulanmakta ve eğitmen, gelecek derslerde tüm konuları içeren bir proje yapacağını belirtmektedir.
Bu video, Dinçertekin tarafından sunulan C# programlama dili eğitim serisinin ilk bölümüdür. Eğitmen, C# programlama dilinin temel özelliklerini ve kullanımını anlatmaktadır.. Video, C# programlama dilinin ne olduğu, nesne yönelimli bir dil olduğu ve Visual Studio 2022 kurulumu ile başlıyor. Eğitmen, Visual Studio'da yeni bir konsol uygulaması projesi oluşturma sürecini adım adım gösteriyor ve ilk kod olarak "Merhaba Dünya" yazdırma ve tuş okuma fonksiyonlarını kullanarak basit bir uygulama oluşturuyor. Video, C# programlama dilinin temel kavramlarını öğrenmek isteyenler için temel bir giriş sunuyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yaklaşık bir yıl süren C# eğitim serisinin 77. bölümüdür. Eğitmen, izleyicilerden gelen soruları da yanıtlamaktadır.. Video, tarih ve zaman araçlarının kullanımını konu almaktadır. İlk olarak Timespan komutu, DateTime Picker ve Month Calendar araçlarının özellikleri detaylı olarak anlatılmakta, ardından bu araçların nasıl kullanılacağı kod örnekleriyle gösterilmektedir. Daha sonra iki tarih arasındaki fark hesaplama uygulaması ve mobilya/beyaz eşya dükkanı için tarih-zaman kayıt uygulaması geliştirme süreci adım adım gösterilmektedir.. Videoda ayrıca ilerleyen derslerde bir ajanda uygulaması yapma planı paylaşılmakta ve bir sonraki derste araç bazlı uygulamalara devam edileceği belirtilmektedir.