Unity, C# ile çalışan güçlü bir oyun motorudur. Çoklu platform desteği sunar ve Asset Store ile hazır içerikler sağlar. Sürükle-bırak arayüzü ve kolay öğrenilebilir C# yapısı ile yeni başlayanlar için uygundur
Visual Studio C++ ile çoklu platform uygulamaları tek çözümde geliştirilebilir. Apache Cordova araçları Android, iOS, Windows ve Windows Phone için geliştirildi. Android için Visual Studio Öykünücüsü çoklu platform desteği sunuyor. Evrensel Windows uygulamaları tüm Windows 10 cihazlarında çalışabilir
Bu video, Yusuf adlı bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim içeriğidir. Eğitmen, basit ama güzel mekaniklere sahip bir 2D platform oyunu yapımını adım adım göstermektedir.. Video, karakterin hareket etmesi, zıplaması ve yüzünün doğru yönde dönmesi için gerekli C# kodlarının nasıl yazılacağını anlatmaktadır. İlk bölümde karakter kontrol dosyası oluşturulup hız ve zıplama kuvveti gibi değişkenler tanımlanırken, ikinci bölümde ekstra zıplama sistemi eklenmekte ve karakterin duvara doğru zıpladığında yerçekimi etkisinin olmaması sorunu çözülmektedir.. Eğitim içeriğinde ayrıca 2D oyun yaparken karşılaşılabilecek hataların çözümleri, ekstra zıplama sayısının Unity üzerinden kontrol edilebilir hale getirilmesi ve fizik materyali oluşturma ve ayarlama adımları da gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Unity platformunda hareket sistemi oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Android platformuna uyarlanmış bir Unity projesi oluşturma ile başlıyor. Eğitmen, karakter ekleme, cross platform input import etme, C# kodu yazma, buton oluşturma ve karakter hareket kodlarını uygulama adımlarını gösteriyor. Son olarak, oluşturulan oyunun çalıştırılmasıyla karakterin sağ ve sol yönlerde hareket etmesi gösteriliyor. Video, izleyicilerin kendi ihtiyaçlarına göre kodu şekillendirebilecekleri bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, ChatGPT 4 modelinin yazılımcı mülakat sorularını nasıl yanıtladığını test eden bir eğitim içeriğidir. Videoda Enes, Yunus, Emre ve İsmail gibi katılımcılarla yapılan mülakat soruları ChatGPT'ye sorularak karşılaştırılmaktadır.. Video, yazılım mülakatlarında sıkça sorulan konuları ele almaktadır. Object oriented programming ilkeleri, kalıtım, SOLID prensipleri, tasarım kalıpları, C# programlama dili, modülerleştirme, tek sorumluluk prensibi, parametrik fonksiyonlar, value type ve reference type kavramları gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca FizzBuzz problemi için C# kodu yazılması ve ref anahtar kelimesinin kullanımı gibi pratik örnekler de sunulmaktadır.. Videoda, ChatGPT'nin altı aylık ve on yıllık tecrübeli bir yazılımcı olarak nasıl performans gösterdiği karşılaştırılmakta ve junior developer mülakatını geçip geçmediği değerlendirilmektedir. Video sonunda izleyicilerden farklı alanlarda (uzay mühendisliği, tıp gibi) test edilmesi için öneriler istenmektedir.
Unity ve Unreal Engine, oyun geliştirmede yaygın kullanılan iki ana motordur. Unreal, grafiksel doğruluk açısından daha üstündür. Unity, 2D oyun geliştirme konusunda daha geniş bir araç setine sahiptir. Unity VR ve AR teknolojilerinde daha gelişmiştir. Unity mobil cihazlar için daha uygundur
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere web üzerinden veya program üzerinden cep telefonuna SMS gönderme yöntemini anlatmaktadır.. Video, SMS gönderme işleminin temel adımlarını açıklamaktadır. Önce API servisinde üyelik alma, kontör satın alma ve orjinatör kaydı yapma gerekliliği belirtilir. Ardından C# programlama dilinde XML formatında SMS gönderme kodu gösterilir. Örnek bir uygulama üzerinden, kullanıcı adı, şifre, mesaj ve telefon numarası bilgilerinin nasıl gönderileceği adım adım anlatılır. Video, bir test mesajı gönderme işlemiyle sonlanır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motoru kullanarak savaşçı oyunu geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, izleyicilere adım adım karakter animasyonu ve hareket mekaniklerini göstermektedir.. Video, karakterin idle animasyonunun düzenlenmesi, çarpıştırıcı ve yerçekimi ekleme ile başlayıp, karakterin sağa, sola, geriye hareket etmesi ve dönmesi için gerekli animasyonların nasıl oluşturulacağını anlatmaktadır. Eğitmen, C# script yazarak karakterin hareket etmesini, animasyonları arasında geçiş yapmasını ve doğru yönde dönmesini sağlayan kodları detaylı olarak açıklamaktadır.. Videoda ayrıca "facing write" değişkenini kullanarak karakterin yönünü kontrol etme, transform lokal scale ile karakterin pozisyonunu değiştirme ve if koşulları ile karakterin doğru yönde hareket etmesini sağlama yöntemleri gösterilmektedir. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki derste karakterin atak animasyonunun kodlanacağı belirtilmektedir.
Weeb Group 13 yıldır Akademi, Tasarım ve Yazılım hizmetlerini entegre sunmaktadır. Firma ulusal ve uluslararası firmaların yazılım altyapılarını geliştirmektedir. Tüm eğitimciler teknoloji odaklı ve sektörde tecrübeli eğitmenlerdir
Smartpro, 20 yıllık tecrübesiyle Türkiye'nin lider bilişim eğitim merkezidir. Microsoft ve uluslararası kurumların eğitim iş ortağıdır. Sıfırdan ileri seviyeye kadar yazılım uzmanlığı eğitimi sunmaktadır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim dersidir. Eğitmen, oyun içinde butonların nasıl oluşturulacağını ve kullanılacağını adım adım göstermektedir.. Videoda, oyun içinde butonların nasıl ekleneceği ve C# kodlarıyla nasıl eşleştirileceği anlatılmaktadır. Özellikle "pause" ve "continue" butonları üzerinden, bu butonlara tıklandığında oyunun nasıl durdurulacağı ve normal hızına döneceği kodlanmaktadır. Eğitmen, panel oluşturma, buton yerleştirme ve script atama gibi temel adımları göstermektedir.. Video ayrıca "public" anahtar kelimesinin kullanımı ve script atama konularını da ele almaktadır. Mobil veya bilgisayar oyunlarında buton mantığını öğrenmek isteyenler için temel bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim serisinin dördüncü bölümüdür. Eğitmen, izleyicilerle birlikte uygulamalı bir şekilde Unity'de obje oluşturma ve kodlama konularını ele almaktadır.. Video, Unity'de temel obje oluşturma (küp, karakter), karakter hareketi için C# script yazma, Rigidbody komponenti kullanımı ve fizik motoru ile trigger sisteminin nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Eğitmen önce küp objeleri oluşturma ve boyutlandırma işlemlerini, ardından karakter hareketi için start ve update metodlarını, AddForce yöntemiyle kuvvet uygulamasını ve son olarak trigger ile objelerin dönüş yapmasını kodlayarak uygulamaktadır.. Videoda ayrıca Unity dökümantasyonundan örnekler verilerek, karakterin hızını ayarlama, fizik motorunu etkinleştirme ve trigger sistemi kullanarak karakterin hareket etmesini kontrol etme konuları detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, Burak adlı bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motorunda rekast (ışın) sistemi kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, rekast sisteminin ne olduğunu açıklayarak başlanıyor ve ardından adım adım kodlama süreci gösteriliyor. Eğitmen, bir karakter objesine C# script ekleyerek, karakterin kendi etrafında dönmesi, ışın oluşturma, ışınların objelere çarpması durumunda ekrana mesaj yazdırma ve çarpılan objeleri yok etme gibi temel işlevleri kodluyor. Video, Unity'de fiziksel etkileşimler oluşturmak isteyen geliştiriciler için temel bir rehber niteliğindedir.
Tip İmar Yönetmeliği'nin kent planlamaya etkilerini değerlendirmek için yapay zeka destekli sistem geliştirildi. Sistem, imar planı yönetmeliklerine uygun yerleşim planları üretmeyi amaçlıyor. Tasarımcıların hesap yükünü hafifletmeyi ve zaman kaybını azaltmayı hedefliyor
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, Boun Sing Dot adlı oyunun geliştirilmesinde altıgenin dönüş işlemlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, altıgenin ekranın sağına ve soluna basıldığında nasıl döneceğini programlama konusunu ele almaktadır. Eğitmen önce altıgenin farklı parçalarının tek bir obje haline getirilmesi, ardından C# kodlama ile mouse pozisyonunun alınması, screen to world point fonksiyonunun kullanımı ve vektör iki türünün tanımlanması gibi temel adımları göstermektedir.. Eğitimde ayrıca Unity arayüzünde obje manipülasyonu, Sendronize Center ve Reset Position komutlarının kullanımı, dönüşlerin daha yumuşak ve animasyonlu görünmesi için bekleme süresi ekleme yöntemi ve farklı dönüş mantığını seçme seçeneği sunulmaktadır. Video, ilerleyen bölümlerde top ve etkileşimlerin ekleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Mesut Çevik'in İstanbul Teknik Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği okuyan Ali Osman ile gerçekleştirdiği bir röportajdır. Ali Osman, abisiyle birlikte "Crimson Warden" (Kızıl Muhafız) adlı açık dünya rol yapma oyununu geliştirmiştir.. Videoda Ali Osman'ın oyun geliştirme süreci, Unity platformunda sekiz aydan fazla sürede geliştirilen oyunun Android ve iOS platformlarına dağıtımı ve gelir modeli (satın alma ve ödüllü video izleme) hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca, oyun geliştirme yoluna başlamak isteyenlere programlama bilgileri, zaman yönetimi, karar verme ve hedef belirleme konularında tavsiyeler verilmektedir.. Ali Osman, oyun geliştirme için gerekli programlama bilgilerini (C, C++, Unity), performans optimizasyonu, grafik tasarım ve arayüz oluşturma konularında bilgiler paylaşarak, tek bir kişinin bile oyun geliştirebileceğini vurgulamaktadır. Oyun geliştirme yoluna başlamak isteyenlere kodlama veya modelleme konusunda karar vermeleri, internetten araştırma yapmaları ve İngilizce bilmelerinin önemini tavsiye etmektedir.
Bu video, İlker tarafından sunulan Yazılım Hocası.com görsel eğitim serisinin bir parçası olup, Entity Framework kullanarak veri seçme işlemlerini anlatan bir yazılım eğitimidir.. Video, Entity Framework ile veri seçme işlemlerinin farklı varyasyonlarını adım adım göstermektedir. İçerikte anonim tipler kullanılarak veri seçme, extension metotlar ile sorgu yazma, ilişkili tablolar arasında veri çekme ve iç içe sorguların nasıl yazılacağı anlatılmaktadır. Ayrıca foreach döngüsü ile verileri görüntüleme ve "select" extension metodu ile "new" keyword'u kullanarak anonim tipler üzerinden veri seçme işlemleri detaylı olarak gösterilmektedir.. Video, bir sonraki derste aynı konunun devam edeceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, Berkapro kanalında yayınlanan bir Unity oyun geliştirme eğitim serisidir. Eğitmen, izleyicilerin oyunculuğuyla seçtiği Zigzag oyununun Unity platformunda nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, üç boyutlu bir Unity projesi oluşturma sürecini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Eğitim, temel oyun yapısının oluşturulmasından başlayarak, top hareketi programlama, zemin spawnlama, kamera takibi, zemin silme, top düşme algılama ve skor sistemi oluşturma konularını içermektedir. Her bölümde C# scriptleri kullanılarak oyun mekanikleri detaylı olarak kodlanmaktadır.. Eğitim boyunca, oyunun zorlaşması için top hızının artması, zeminlerin rastgele spawnlanması, kameranın topu takibi ve skor sisteminin oluşturulması gibi önemli oyun mekanikleri adım adım gösterilmektedir. Ayrıca, performans için zeminlerin belirli bir süre sonra silinmesi ve oyunun görsel kalitesini artırmak için zeminlerin düşmesi gibi detaylar da kodlanmaktadır.
Bu video, Muhammet Kadir tarafından sunulan bir programlama eğitim içeriğidir. Muhammet, uzun bir aradan sonra kanalına düzenli olarak video atmaya başlayacağını belirtmektedir.. Videoda Unity platformunda cisim hareketlerinin nasıl gösterileceği adım adım anlatılmaktadır. İçerik, yeni bir proje oluşturma, zemin ve top objeleri ekleme, yerçekimi kuvveti uygulama ve C# kodları yazarak cismin tuşa basıldığında ileri-geri, sağa-sola ve yukarı-aşağı hareket etmesini sağlama aşamalarını kapsamaktadır.. Eğitmen, Visual Studio üzerinden kodlama yaparak input değerlerini vektörlere dönüştürme, fizik kuvvetlerini uygulama ve "hız" adlı bir değişken kullanarak nesnenin hızını ayarlama konularını detaylı şekilde açıklamaktadır. Video sonunda, ilerleyen videolarda nesne toplama, zıplama gibi daha karmaşık özelliklerin ekleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim serisinin ikinci dersidir. Eğitmen, izleyicilere adım adım kodlama sürecini göstermektedir.. Videoda, Unity'de oyuncu karakterinin fizik komponentleri (Rigit Body 2D) kullanılarak nasıl hareket ettirileceği anlatılmaktadır. Eğitmen önce yerçekiminden etkilenmemesi için gravity scale parametresini ayarlayıp, ardından C# script yazarak oyuncunun yatay düzlemde hareket etmesini sağlar. Video boyunca üç farklı hareket yöntemi gösterilmekte, "my body moveposition" komutu, input getaxis horizontal ve "void fix update" kullanarak daha verimli hareket sağlama teknikleri detaylı olarak açıklanmaktadır.. Eğitim 18 dakika sürmekte ve eğitmen, izleyicilere kodları kopyalayıp yapıştırarak aynı sonuçları elde edebileceklerini belirtmektedir. Video boyunca eğitmen, kodların nasıl çalıştığını ve farklı hız değerlerinde nasıl davranacağını test ederek izleyicilere detaylı bilgi vermektedir.