Bölüm, genetik ve biyomühendislik bilimlerini birleştiren 4 yıllık lisans programıdır. Eğitim dili İngilizcedir ve beş öğrenci laboratuvarı bulunmaktadır. Program, akademik, endüstriyel ve resmi kurumlarda liderlik rolleri üstlenmeyi hedefler
Öğrenciler 4. ve 6. yarıyıl sonunda 20'şer iş günü staj yapmak zorundadır. Stajlar 8 Temmuz - 5 Ağustos ve 12 Ağustos - 9 Eylül tarihlerinde yapılacaktır. Staj yapılacak firmada en az bir ilgili mühendislik mezunu mühendis bulunmalıdır
Biyomühendislik bölümü SAY puan türüyle öğrenci kabul etmektedir. Program TYT ve AYT sınavlarıyla tercih edilmektedir. Üniversitelerin taban puanları ve sıralamaları incelenmelidir
Bu video, Gebze Teknik Üniversitesi'nin kulüp tanıtımları kapsamında biyomühendislik araştırma görevlisi Gözde Hoca ile yapılan bir röportajdır. Gözde Hoca aynı zamanda Gebze Teknik Üniversitesi Biyos Kulübü'nün danışman hocasıdır.. Videoda öncelikle biyomühendisliğin ne olduğu, moleküler biyoloji ve genetik ile arasındaki farklar, bölümün interdisipliner yapısı ve eğitim içeriği anlatılmaktadır. Daha sonra Gebze Teknik Üniversitesi'nin tercih edilmesi konusunda bilgiler verilmekte, üniversitenin küçük öğrenci sayısı, öğretim üyesi başına düşen öğrenci oranının düşük olması, birebir ilgi imkanı ve multidisipliner çalışma fırsatları gibi avantajları vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca Gebze Teknik Üniversitesi Biyos Kulübü'nün faaliyetleri, Teknofest gibi yarışmalara katılım, dergi çalışmaları ve webinar düzenlemeleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. Üniversite içindeki kulüp faaliyetleri, etkinlikler ve farklı bölümlerden öğrencilerin birbirleriyle etkileşim kurabilme imkanları da konuşulmaktadır.
Bu video, Çukurova Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi ve bilimsel dergide yayın kurulu başkanı olan bir akademisyen tarafından verilen akademik bir sunumdur. Sunumda biyomühendislik perspektifinden insan bilimi, zeka kavramı ve eğitim üzerine kapsamlı bir tartışma yapılmaktadır.. Video, insan bilimi (antropoloji) konusundan başlayarak Homo erectus'tan Homo sapiens'e kadar olan evrim sürecini anlatmakta, ardından biyolojik sistemlerden zeka kavramına geçiş yapmaktadır. Daha sonra eğitim ve bilgi kavramları, eğitim sisteminin yapısı ve amacına odaklanarak, bilgisayarların insan zekasına kıyasla sınırları ve sosyal ekosistem üzerindeki etkiler ele alınmaktadır.. Sunum boyunca karikatürler kullanılarak konular somutlaştırılmakta, katılımcılarla etkileşimli bir şekilde eğitim kavramının farklı tanımları incelenmekte ve optimum bireysel gelişme kavramının tartışmalı yönleri ele alınmaktadır. Ayrıca Türkiye'deki eğitim kurumları, bilgisayarların karar verme yeteneği ve bireysel farklılıkların önemi gibi konular da tartışılmaktadır.
Bu video, bir danışman tarafından genç bir öğrencinin sorusuna cevap veren bir bilgilendirme içeriğidir. Soru, Özlem Soylu tarafından "Türkiye'de biyomühendislik ve genetik kazandığımızda Almanya'da tıp fakültesi okuyabilir miyiz?" şeklinde sorulmuştur.. Videoda, tıp ve hukuk gibi bölümlerin yurtdışında özellikle Almanya'da okumak için zor olduğu belirtilmektedir. Danışman, bu bölümlerde kabul alınacak ülkelerin Ukrayna ve Polonya olduğunu, ancak bu ülkelerde de öğrencilerin ciddi sınavlara tabi tutulduğunu açıklamaktadır. Video, Almanya'da tıp fakültesi okumak isteyenler için biyomühendislik ve genetik eğitiminin yeterli olmadığını vurgulayarak sonlanmaktadır.
Müze, Dubai'nin merkezinde, Emirates Towers yakınında bulunuyor. İki yılda 172'den fazla ülkeden iki milyon ziyaretçi ağırladı. Killa Design tarafından tasarlanan müzede 1000 kalıp kullanılıyor. BAE'nin mirasını yansıtan 100 bitki türü içeren bahçe mevcut
Bu video, ODTÜ'de elektronik mühendisliği lisans ve yüksek lisans eğitimi almış, şu anda İsviçre'deki ETH'de biyomühendislik alanında doktora yapan Furkan adlı bir öğrenciyle yapılan röportajdır.. Röportajda Furkan, biyomühendisliğin ne olduğu, araştırma konusu (lösemi hastalarının kişiselleştirilmiş kemoterapi tedavisi için mikro akışkan teknolojisi kullanarak geliştirilen ilaç tarama sistemi), doktora başvuru süreci, İsviçre'deki eğitim ve yaşam koşulları hakkında detaylı bilgiler vermektedir. Video, doktora eğitiminin zorlukları, avantajları, burs imkanları, çalışma koşulları ve İsviçre'deki yaşam deneyimleri üzerine odaklanmaktadır.. Röportajda ayrıca İsviçre'deki doktora bursları, maaşlar, finansman imkanları, spinoff kurma fırsatları, kültürel farklılıklar, dil zorlukları ve konaklama bulma zorlukları gibi konular ele alınmaktadır. Furkan, Türkiye'deki bazı üniversitelerin (Boğaziçi, ODTÜ) Avrupa'daki eğitimlerden daha iyi imkanlar sunduğunu belirterek lisans öğrencilerine yönelik tavsiyelerde bulunmaktadır.
Biyomühendislik, biyoloji, tıp ve mühendislik prensiplerinin birleşimidir. Biyolojik sistemleri tasarlama ve kontrol etme yeteneği kazandırır. Biyoloji, kimya, matematik ve fizik gibi alanlardan dersler içerir
Biyomühendislik, biyolojik tasarımlara mühendislik prensiplerini uygulayan disiplin. Bölüm toplam 4 yıllık lisans eğitimi sunar. Eğitim sürecinde teorik ve uygulamalı dersler verilir
Bu video, bir dram dizisi veya filminden bir bölüm olup, Bridget, Oliver, Miranda, William, David, Mark ve diğer karakterlerin yer aldığı bir hikâyeyi anlatmaktadır. William biyomühendislik araştırmalarının yöneticisi olarak, Oliver ise Entra Genetik şirketinin lideri olarak görünmektedir.. Video, silah teknolojisi geliştirme ve insan kafası nakli gibi etik tartışmalı bilimsel projeler etrafında şekillenmektedir. Hikâye, bir aile kaçırma olayı, Bridget'in kaybolması ve Mark'ın ölümü etrafında gelişirken, karakterler arasında ahlaki çatışmalar ve gerilim dolu diyaloglar yer almaktadır. Bölüm, kaçırılanların kurtarılması çabaları ve iki milyon dolar ödemek zorunda kalma durumuyla devam eder.. Videoda ayrıca, beyin ölümleri gerçekleşmiş insanların beyinlerini hastalıklı bedenlerde kullanarak yeni bir hayat sağlama amaçlı bir bilimsel proje, polis soruşturması ve karakterler arasındaki gizemli ilişkiler de işlenmektedir. Karakterler, Bridget ve Mark'ı bulmak için çabalarken, Oliver ve Magness adlı kişilerin de bu olaylara karıştığı ortaya çıkar.
Bu video, İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin genetik ve biyomühendislik programını tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, genetik ve biyomühendisliğin tanımı ve eğitim amacını açıklayarak başlıyor. Ardından bu alanın tıp, sağlık, çevre, tarım, kimya ve sürdürülebilir enerji gibi çeşitli alanlardaki uygulamalarını anlatıyor. Son bölümde ise mezunların iş bulma alanları ve İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin programı hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, bir üniversite tanıtım röportajıdır. Röportajda Celal Bayar Üniversitesi'nden bir yetkili ve bir sunucu yer almaktadır.. Röportajda Celal Bayar Üniversitesi'nin yapısı, bölümleri ve yeni açılan programlar hakkında bilgiler verilmektedir. Üniversitenin 10 fakültesi, 5 yüksekokulu ve 15 meslek yüksekokulu bulunduğu, 40 bin öğrencisine sahip olduğu ve bu sene 13 bin kontenjanla 44 bin öğrenciye ulaşması tahmin edildiği belirtilmektedir. Ayrıca bilgisayar mühendisliği, biyomühendislik, mekatronik mühendisliği, arkeoloji, rehberlik ve psikolojik danışmanlık gibi yeni açılan bölümler ve özel güvenlik ve koruma, tünek eksperliği gibi orijinal programlar hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, Profesör Dr. İbrahim İşıldak (Yıldız Teknik Üniversitesi Biyo-Mühendislik Bölümü), Ömer Osman Pala (Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Osteopati ve Manuel Terapi Uzmanı) ve Medine'den gelen Doktor Veli Yasin (Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunu) ile yapılan röportajları içermektedir.. Program, osteopati ve manuel terapi konularını detaylı olarak ele alarak başlıyor, ardından biyomühendislik ve sağlık teknolojileri üzerine geçiyor. Son bölümde ise teknolojik tarım sistemleri, özellikle hidrofonik sistem ve akıllı sera teknolojileri anlatılıyor. Video, sağlık sektöründeki yenilikçi uygulamaları ve teknolojik gelişmeleri kapsamlı bir şekilde sunuyor.. Programda osteopatinin üç ana sistemi, kronik ağrı sendromları gibi durumlarda kullanımı, çocuk doğumundan itibaren uygulanabilmesi ve uygulanmadığı durumlar açıklanıyor. Ayrıca biyomühendisliğin tanımı, damar görüntüleme spreyi gibi yenilikçi ürünler ve fosfatemi, üremi için evde takip edilebilecek sensörler gibi projeler anlatılıyor. Son bölümde ise Yıldız Teknik Üniversitesi'nde kurulan biyomestik bölümü serası ve İstanbul Kalkınma Ajansı'nın lale yetiştirme projesi gibi teknolojik tarım sistemleri ele alınıyor.
Bu videoda Gebze Teknik Üniversitesi Biyo-Mühendislik 3. sınıf öğrencisi Miray Şahin, kendi bölümünü tanıtmaktadır. Miray aynı zamanda kulübünde aktif proje sorumlusu ve yönetim kurulu sekreterliği görevlerini üstlenmektedir.. Video, biyomühendisliğin ne olduğunu, çalışma alanlarını ve MGB (Moleküler Biyoloji ve Genetik) ile arasındaki farkları açıklamaktadır. Miray, kendi bölüm tercih sürecini, laboratuvar imkanlarını ve bölümün gelişim sürecini anlatmaktadır. Ayrıca, biyomühendisliğin geniş çalışma alanı ve mühendislik bakış açısıyla biyolojik sistemlerdeki problemlere çözüm arama yönü vurgulanmaktadır.
Bu video, Marmara Üniversitesi Biyomühendislik birinci sınıf öğrencisi ile yapılan bir röportajdır. İzmir'de lise eğitimi almış ve İstanbul'a gelerek Marmara Üniversitesi'nde biyomühendislik bölümünü okuyan öğrenci, kendi deneyimlerini paylaşmaktadır.. Videoda biyomühendislik bölümünün ne olduğu, Marmara Üniversitesi'ndeki biyomühendislik bölümünün avantajları ve dezavantajları, bölümün zorlukları ve mezuniyet sonrası iş imkanları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Öğrenci, biyomühendisliğin tıp ve mühendisliğin birleşmiş hali olduğunu, laboratuvar derslerinin yoğun olduğunu ve mezunların ilaç sektörü, özel firmalar, akademisyenler ve mayalama şirketleri gibi çeşitli alanlarda çalıştığını anlatmaktadır.. Ayrıca videoda bölümün eğitim dili, çalışma alanları, laboratuvar ortamı ve Marmara Üniversitesi'nin Göztepe kampüsü, yurt yaşamı ve sosyal imkanları hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır. Öğrenci, laboratuvar ortamını seven ve meraklı kişilerin bu bölümü tercih etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu bilgilendirici videoda, Ege Üniversitesi Biyo-Mühendislik mezunu ve ODTÜ'de Moleküler Biyoloji ve Genetik doktora öğrencisi olan bir akademisyen, iki bölüm arasındaki farkları ve benzerlikleri anlatıyor.. Video, biyomühendislik ve moleküler biyoloji alanlarını karşılaştırarak her iki bölümün içeriği, avantajları ve dezavantajlarını detaylı şekilde ele alıyor. Biyomühendisliğin mühendislik fakültesi çıkışlı, moleküler biyolojinin ise felsefe-edebiyat fakültesi çıkışlı olduğu belirtilirken, her iki bölümün de laboratuvar odaklı olduğu vurgulanıyor.. Videoda ayrıca bu bölümlerin sağlık sektörüne katkıları, mezuniyet sonrası iş bulma imkanları, yurt dışına çıkma fırsatları ve İngilizce bilmenin önemi gibi konular ele alınıyor. Konuşmacı, yüksek lisans-doktora yapmanın kariyer açısından avantajlı olduğunu ve bu bölümlerin tıp ile benzerliklerine sahip olduğunu da belirtiyor.
Bu video, sağlık alanındaki iş imkanları ve gelecekteki meslekler hakkında bilgi veren bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri Oxford Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırma hakkında bilgi vermektedir.. Video, sağlık alanının iş bulma garantisi olan alanlardan biri olduğunu ve puan ve sıralamalarının her sene yükseldiğini belirterek başlıyor. Oxford Üniversitesi'nin araştırmasına göre gelecekte kaybolmayacak meslekler arasında dişçilik, diş hekimliği, tıp mühendisliği ve genetik alanları yer alıyor. Konuşmacılar, bu alanların teknolojiye ve otomasyona doğru ilerlediğini ve özellikle genetik ve biyomühendislik alanlarının önünün çok açık olduğunu vurguluyorlar. Ayrıca önlisans programlarının iş imkanı hazır olduğu ve daha büyük düşünenler için yazılım bilgisinin de faydalı olabileceği belirtiliyor.
Bu video, bir öğretmen ve 12. sınıf öğrencisi Begüm arasında geçen bir röportajdır. Begüm, hackathon'da ödül almış ve Brown Üniversitesi'ne girmiş bir öğrencidir.. Röportajda Begüm, AP dersleri hakkında deneyimlerini paylaşıyor. 11. sınıfta 6 AP, 12. sınıfta 1 AP alarak toplam 7 AP aldığını belirtiyor. Biyomühendislik, biyokimya, biyoloji, kimya, fizik, calculus, psikoloji, computer science, istatistik, environmental science ve mikro-makro gibi AP derslerini aldığını anlatıyor. Ayrıca, 10. ve 11. sınıflarda AP almanın önemini vurguluyor ve 12. sınıfta yoğun bir çalışma temposu beklediğini belirtiyor.