Doğal sayılar bölükler ve basamaklar halinde düzenlenir. Basamak değeri, rakamın bulunduğu basamağı gösterir. Sayı değeri, basamaktaki rakamın rakam değeridir
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersi eğitim içeriğidir.. Videoda doğal sayıların basamak isimleri, basamak değerleri, okunuşu verilen doğal sayıları rakamla yazma, yuvarlama, basamak değerlerinin toplamı, örüntülerin tamamlanması, basamak değerlerinin değiştirilmesi, çıkarma işlemlerinde bilinmeyen sayıların bulunması ve beş basamaklı sayılarla ilgili problemler gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, 1. dönem 1. yazılı sınavında çıkabilecek soru örneklerini adım adım çözmekte ve öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulamaktadır.. Video, özellikle basamak değerlerinin nasıl hesaplanacağı, verilmeyen basamakların nasıl doldurulacağı ve sayıların nasıl yuvarlanacağı gibi temel matematik kavramları üzerinde durmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere matematik dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada veya kağıda yazarak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, basamak adı ve basamak değeri konusunu ele almaktadır. İlk bölümde onluk ve birlik kavramları hatırlatılarak başlanmakta, ardından basamak adları (birler basamağı ve onlar basamağı) ve basamak değerleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise iki basamaklı sayıların basamak değerleri, birler-onlar basamağı ve deste-düzine kavramları kullanılarak basamak değerlerini hesaplama problemleri çözülmektedir.. Öğretmen, konuyu pekiştirmek için sayıların basamak adlarını yazma, basamak değerlerini bulma, modellerle gösterilen sayıları bulma ve basamak değerlerinden yola çıkarak sayı bulma gibi çeşitli etkinlikler gerçekleştirmektedir. Her problem için adım adım çözüm yöntemi anlatılmakta ve öğrencilerin anlayabileceği şekilde açıklamalar yapılmaktadır.
Dört basamaklı sayılarda "4", beş basamaklı sayılarda "5", altı basamaklı sayılarda "6" rakamı bulunur. Sayılar okunuşlarına göre "bin dört yüz elli üç", "yirmi altı bin yüz altmış sekiz" gibi okunur. Söylenmeyen basamaktaki sayılar "0" ile gösterilir
Sayı, nicelikleri temsil eden matematiksel bir kavramdır. Sayıların okunuşu, rakamların sesli ifadesidir. İki basamaklı sayılarda onlar basamağında "bir" kullanılmaz
Doğal sayılar sağdan sola üçerli gruplara ayrılır (bölükler). Basamak, rakamların yazıldığı yerdir. Basamak değeri, rakamın bulunduğu basamağa göre aldığı değerdir
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencileri için hazırladığı matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, doğal sayılar ve basamaklar konusunu anlatmaktadır.. Videoda öncelikle doğal sayılar konusundaki 20 soru çözülmekte, ardından sayıların basamak değerleri, basamak sayıları ve sayı değerlerinin toplamını hesaplama yöntemleri örneklerle açıklanmaktadır. Öğretmen, öğrencilere her sorudan önce videoyu durdurup kendi çözümlerini yapmalarını, ardından doğru cevabı kontrol etmelerini önermektedir.. Videoda doğal sayıların çözümlemesi, basamak değerleri, sayıların okunuşu, ritmik sayma ve basamakların bölükleri gibi konular ele alınmakta, ayrıca son iki basamağı 25 olan sayıların bir sonraki basamağının da 25 olacağını gibi özel durumlar da açıklanmaktadır.
Bu video, Melih Hoca tarafından Partikül Matematik kanalında sunulan 5. sınıf öğrencilerine yönelik bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, "mini mi bir çalışkan beş" olarak hitap ettiği öğrencilerine matematik konularını anlatmaktadır.. Video, 5. sınıf matematik derslerinin ilk konusu olan "milyonlar"ı ele almaktadır. İçerikte bölük isimleri (birlik bölüğü, binlik bölüğü, milyonlar bölüğü), dokuz basamaklı sayıların okunması, sayı değeri ve basamak değeri kavramları örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca "EFSO" olarak adlandırılan yeni nesil bir soru çözülmektedir.. Videoda öğrencilerin bu konuları pekiştirmeleri için alıştırmalar yapılmakta ve öğretmen, öğrencilere yazılı hazırlık çalışmaları yapacağını belirtmektedir.
Kitap 5. sınıf matematik ders kitabının 102-107. sayfalarını kapsamaktadır. Çok basamaklı doğal sayıları okuma ve yazma konuları işlenmektedir. Basamak değeri ve çözümleme işlemleri ele alınmaktadır
"Bir Garip Matematik" kanalında bir öğretmen tarafından sunulan bu eğitim videosu, 5. sınıf öğrencilerine yönelik matematik dersi içeriğidir.. Video, milyonlar konusu ve sayıların basamak değerleri üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen, önceki videolarda sayıların okunuşu, yazılması, bölük isimleri ve basamak değerleri konularını işlediğini belirterek, bu videoda çözümlü örnekler sunmaktadır. Öğrencilere her soru için 5 saniye süre vererek videoyu durdurup soruyu çözmelerini, sonra da birlikte çözümü incelemelerini önermektedir.. Videoda sayıların okunuşu, rakamla yazılması, basamak değerleri ve bölüklerle ilgili çeşitli sorular çözülmekte ve bir sayının basamak isimlerindeki sayıların çarpılması yöntemiyle çözüm yaparak doğru cevaba ulaşılmaktadır.
Bu video, "Kısa Kısa Matematik" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, matematikte ve hayatta kullanılabilecek bilgileri kısa ve özet şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır.. Video, basamak değeri ve sayı değeri kavramlarını tanımlayarak başlıyor. Sayı değeri, sayının kendi değerini ifade ederken, basamak değeri ise sayının basamaktan dolayı aldığı değeri ifade ediyor. Sunucu, bu kavramları örneklerle açıklıyor ve bir tablo doldurma alıştırması yaparak konuyu pekiştiriyor. Video, izleyicilere pratik yapmaları için bir soru sunarak sona eriyor.
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere yönelik genel tekrar yapmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde onluk birlik, deste ve düzine kavramları elma ve çilek örnekleri üzerinden açıklanmakta, onluk ve birlik blokları gösterilmektedir. İkinci bölümde ise basamak adı ve basamak değeri konusu ele alınmakta, iki basamaklı sayıların onluk ve birliklerden oluştuğu, onlar basamağı ve birler basamağı kavramları örneklerle anlatılmaktadır.. Video boyunca çeşitli örnekler ve problemler çözülmekte, öğrencilerin üç soru çözmesi için fırsat verilmektedir.
Ders kitabında doğal sayılar ve çok basamaklı sayılar konuları işlenmektedir. Sayfa 97-102 arası sayılar ve nicelikler konuları yer almaktadır. Çok basamaklı sayıların okunuşu ve yazılışı öğretilmektedir
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik dersidir. Öğretmen, öğrencilerine iki basamaklı sayılarda basamak değerini nasıl bulacağını öğretmektedir.. Videoda iki basamaklı sayıların onlar basamağı ve birler basamağı olduğunu açıklayarak başlanıyor. Ardından 35, 57, 46, 98, 96, 18, 60, 71 ve 32 sayıları üzerinden basamak değerlerinin nasıl hesaplanacağı adım adım gösteriliyor. Öğretmen, sayıları onluk ve birliklerine ayırarak, basamak adlarını ve basamak değerlerini bulma yöntemini detaylı şekilde anlatıyor. Video, öğrencilerin kendi başlarına 71 ve 32 sayılarının basamak değerlerini hesaplaması için bir etkinlikle sonlanıyor.