Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu ve Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cumhur Çökmüş arasında geçen bir sohbeti içermektedir. Ayrıca üniversitenin temsilcisi de konuşmacılar arasında yer almaktadır.. Röportajda Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi'nin özellikleri, eğitim modeli ve araştırma faaliyetleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Üniversitenin YÖK'ün yayınladığı kitapçığa göre cari harcamalar bakımından 74 vakıf üniversitesi arasında birinci sırada olduğu, İngilizce eğitim modeli uyguladığı ve T tipi eğitim modeli sunduğu belirtilmektedir.. Videoda ayrıca üniversitenin hazırlık sınıfından itibaren öğrencileri araştırma projelerine entegre etme politikası, TÜBİTAK drone yarışmalarına katılım, SARGEM (Stratejik Ürünler Araştırma Geliştirme Merkezi) gibi projeleri ve Kalkınma Bakanlığı desteğiyle kurulan teknoloji merkezi hakkında bilgiler verilmektedir. Üniversitenin 203 öğrenciye sahip olduğu ve yeni akıllı bir bina inşa edildiği de paylaşılmaktadır.
Tarla Bitkileri bölümü 1969'da Fitotekni Bölümü'nden ayrılarak kurulmuştur. Bölümde 18 akademik personel görev yapmaktadır. Bölüm başkanı Prof. Dr. Fahrettin Tosun'dur
Yarışmanın amacı gençlerin problem çözme yeteneklerini geliştirmektir. Türkiye 12 bölgeye ayrılmış, her bölge bir il merkezlidir. Yarışma 12 farklı bilim alanında düzenlenmektedir
TEKNOFEST 2024'e katılan öğrencilere armağanlar takdim edildi. NATO çerçevesinde kolluk istikrar harekâtı konulu uluslararası konferansa katılım sağlandı. Siber güvenlik farkındalık eğitimi düzenlendi. Modern subaylık mesleğinin doğuşu ve gelişimi konulu konferanslar yapıldı
Bu video, Ege Üniversitesi'nin kuruluş sürecini ve gelişimini anlatan bir tanıtım filmidir. Videoda Prof. Dr. Muhittin Erel ve Prof. Dr. Vamık gibi üniversitenin kurucu akademisyenleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, 1955 yılında İzmir'de kurulan Ege Üniversitesi'nin kuruluş sürecini, ilk fakültelerini ve zaman içinde nasıl büyüdüğünü kronolojik olarak anlatmaktadır. Üniversitenin 20 yıllık bir zaman diliminde 11 fakülte, 2 enstitü ve çeşitli yüksekokullar kurması, Türkiye'nin ilk tüp bebeği, ilk kordon kanı bankası gibi önemli yeniliklerde öncü olması ve 2015 yılında 60. kuruluş yılını kutlaması anlatılmaktadır. Ayrıca üniversitenin akademik başarıları, kütüphane imkanları, araştırma projeleri, spor tesisleri ve kampüs yaşamı hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, Yeditepe Üniversitesi Rektör Danışmanı Doçent Doktor Aykut Arıkan ve Yeditepe Üniversitesi'nde doktora öğrencisi olan Ayşe Hanım ile yapılan bir röportajdır.. Röportajda modern üniversite kavramı, Yeditepe Üniversitesi'nin bu kavramla ilişkisi ve uluslararası ilişkileri ele alınmaktadır. Üniversitenin eğitim imkanları, kampüs özellikleri, İngilizce müfredatı, araştırma projeleri, çift anadal imkanları, Erasmus ve exchange programları gibi avantajları detaylı olarak anlatılmaktadır.. Ayrıca üniversite seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar (fiziki altyapı, müfredat, sosyal olanaklar, mezunlar cemiyeti) ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. Öğrenci temelli öğretim kavramı, öğrenci konseyleri ve mezunlar cemiyeti gibi konular da röportajda tartışılmaktadır.
Bu video, Marmara Üniversitesi'nin ev sahipliği yaptığı ve TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından düzenlenen lise öğrencileri araştırma projeleri yarışmasının tanıtım gününü göstermektedir.. Videoda, öğrencilerin biyoloji, fizik, kimya, matematik, coğrafya, değerler eğitimi, psikoloji, sosyoloji, tarih, Türk dili ve edebiyatı, yazılım ve teknolojik tasarım alanlarında hazırladıkları özgün projeler tanıtılmaktadır. Yarışmanın 50. kez gerçekleştirildiği, bölge ve final olmak üzere iki aşamada gerçekleştirildiği ve Türkiye genelinde 12 merkezde düzenlenen bölge yarışmalarında birincilik ödülü alan projelerin final yarışmasına katılmaya hak kazandığı belirtilmektedir. Ayrıca, ulusal dereceye giren öğrencilerin üniversite sınavına girecekleri ilk yıl ve bir defaya mahsus olmak üzere yarışmada aldıkları derece ile orantılı ek katsayı uygulamasından yararlanacağı bilgisi paylaşılmaktadır.
Program yürütücü ve müşteri kuruluş olmak üzere iki ortakla yürütülür. Yürütücü kuruluşlar üniversiteler, araştırma merkezleri ve hastanelerdir. Müşteri kuruluşlar sadece Türkiye'de yerleşik sermaye şirketleridir. Proje yürütücüsü tam zamanlı araştırmacı olmalıdır
2209-A programı öğrencilere 6000 TL'ye kadar 12 aylık proje desteği sağlar. 2209-B programı sanayiye yönelik projelere 7500 TL'ye kadar destek verir. 1001 programı yıllık 1.250.000 TL'ye kadar 36 aylık proje desteği sunar. 1002 programı hızlı ve acil destek modülleri içerir
Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nden 2009'da mezun oldu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde yüksek lisans ve doktora yaptı. Biyoteknoloji Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır
Bu video, MEF Üniversitesi öğrencilerinin sunduğu bir tanıtım videosu olup, 28. kez düzenlenen Dr. İbrahim Arıkan MEF Eğitim Kurumları Araştırma Projeleri Yarışması hakkında bilgi veriyor.. Video, yarışmanın başvuru sürecini ve proje kriterlerini anlatıyor. Başvuru için başvuru formunun doldurulması ve özgün projenin webproce.com'a yüklenmesi, ayrıca üç dakikalık kısa bir video gönderilmesi gerekiyor. Proje kriterleri arasında özgün olma, gerçekçi ve anlaşılır olma, kanıtlanabilir olma, tek cümle özetleme ve projenin kendisinin yapılması gibi önemli noktalar vurgulanıyor.
Bu video, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde Çevre Mühendisliği bölümüne gelmenin avantajlarını anlatan bir tanıtım içeriğidir.. Video, çevre mühendisliğinin insan sağlığını odak noktası olarak ele aldığı bilgisiyle başlayıp, enstitünün 1997'den beri yüksek lisans seviyesinde, 2015'ten beri doktora seviyesinde ve 2019-2020 akademik yılından itibaren lisans seviyesinde eğitim verdiği bilgisini veriyor. Ders programının günümüz ve yakın geleceğin gerekliliklerine uygun olduğu, Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden mezun ve Avrupa-Amerika'da eğitim görmüş akademik kadrosu olduğu belirtiliyor. Ayrıca araştırma laboratuvarlarında gıda-su-enerji bağlantısı, atık su arıtılması, iç mekan hava kalitesi ve alp biyoteknolojisi gibi projelerde patente gidebilecek yenilikçi çalışmalar yapıldığı vurgulanıyor.
Bu video, Cevazda Mühendislik Bölümü'nden bir öğretim üyesinin bölüm hakkında bilgi verdiği bir röportajdır. Konuşmacı, bölümün tarihçesi, araştırma projeleri ve öğrenci imkanları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Cevazda Mühendislik Bölümü'nün 2007'den beri ayrı bir bölüm olarak endüstri bünyesinde bulunduğu bilgisiyle başlayıp, bölümün TÜBİTAK projeleri, bilimsel araştırma projeleri ve endüstri projeleri gibi çeşitli araştırma faaliyetlerini anlatmaktadır. Ayrıca bölümün laboratuvarları, öğrencilerin projelerde yer alması, burs imkanları ve yurt olanakları hakkında bilgiler verilmektedir. Son bölümde ise proses minörolojisi ve zenginleştirme süreçleri ile mineoloji arasındaki ilişki ele alınmaktadır.
Bu video, Medipol Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Proje Destekleri Ofisi tarafından hazırlanan, üniversitelerde öğrenim gören lisans ve önlisans öğrencilerine yönelik bir eğitim sunumudur.. Video, TÜBİTAK 22.09A programının genel bilgilerini, başvuru koşullarını, başvuru belgelerini ve başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır. İçerikte ARBIS kaydı yapma, EBIDEP sayfasına giriş, başvuru formunun doldurulması, gerekli belgelerin yüklenmesi ve başvuru sonrası değerlendirme aşamaları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Sunumda ayrıca programın avantajları, başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar, iade ve ret sebepleri ile bilimsel değerlendirme kriterleri de ele alınmaktadır. Video, Medipol Üniversitesi'nin 2021 yılı başvurularındaki başarılarını paylaşarak sonlanmaktadır.
Bu video, İlhan Tekeli Şehircilik Kültürü Vakfı'nın 2021 yılının ilk etkinliği olan araştırma projeleri toplantısının açılış konuşmasıdır. Toplantıda Prof. Dr. Emine Yetişkul, Sıla Özdemir ve Prof. Dr. Metin Şenbil gibi akademisyenler sunumlar gerçekleştirecektir.. Toplantı, TÜBİTAK tarafından öncelikli alanlar altında desteklenen "İzmir Örneği ile Türkiye'de Değişen Yerleşme Örüntüsünün Yorumlanması" başlıklı araştırma projelerini ele alacaktır. Sunumlar üç bölümden oluşacak: yerleşme dinamikleri ve mekansal örüntüdeki değişiklikler, İzmir kent bölgesinin gelişme dinamikleri ve mobilitenin yerleşme sistemine etkileri.
Bu video, 102.000 doktora bursiyeri programı kapsamında düzenlenen bir tanıtım toplantısını göstermektedir. Toplantıda Akdeniz Üniversitesi'nden Cansu Bülbül, Selçuk Üniversitesi'nden Gözde Koy, Eskişehir Teknik Üniversitesi'nden Ece Yapıcı, Pamukkale Üniversitesi'nden Büşra Kaya ve Süleyman Demirel Üniversitesi'nden Abidin Kemeç gibi bursiyerler konuşmaktadır.. Videoda bursiyerler kendi doktora çalışmaları hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Cansu Bülbül tarımsal biyoteknoloji alanında canavar otu sorununa yönelik biyolojik mücadele yöntemi geliştirmekte, Gözde Koy meme kanseri tedavisinde sağlıklı hücrelere zarar vermeden kanser kök hücrelerini tedavi etme üzerine çalışmakta, Ece Yapıcı çevre mühendisliği alanında karbon nano tüp eldesi üzerine, Büşra Kaya sosyal medya ve dijital kamusal alan oluşumu üzerine, Abidin Kemeç ise kentsel dönüşüm çalışmaları alanında çalışmaktadır.. Konuşmalar, burs programının önemi, bursiyerlerin çalışma alanları ve bu bursların akademik ve kariyer gelişimlerine etkileri üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca, programın yürütücüsü Emekçi Hoca'ya teşekkür edilmekte ve bursiyerlerin interdisipliner çalışma imkanları, yurt dışına gitme fırsatları ve akademik yayınlar yapma imkanları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının TÜBİTAK üniversite öğrencileri araştırma projeleri destekleme programı hakkında bilgi verdiği kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi deneyimlerini paylaşarak proje yazma sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, TÜBİTAK 22.9 programının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından proje yazma sürecini üç ana bölüme ayırarak ele alıyor: proje başlığı seçimi ve özet yazma, proje başvuru formunun doldurulması ve kaynak hazırlama. Her bölümde önemli noktalar vurgulanarak, SMART ilkesi, araştırma tasarımı, çalışma takvimi oluşturma ve yaygın etki analizi gibi konular detaylı şekilde açıklanıyor.. Videoda ayrıca 2030 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi ile ilişkilendirme, grafik ve tablo kullanımı, danışman hocalarla görüşme ve arkadaşlarla proje tartışması gibi başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar da paylaşılmaktadır.
Bu video, Darüşşafaka Eğitim Kurumları'nın ev sahipliği yaptığı Uluslararası Araştırmacı Çocuk Konferansı'nın ikinci etkinliğini anlatan bir belgesel formatındadır. İngiltere, Avustralya ve İran'dan yaklaşık 170 öğrenci katılmıştır.. Videoda, çocukların aylar süren araştırmalarının sonuçları paylaşılmaktadır. Gökkuşağının renkleri, çocukların internet güvenliği, stres hakkındaki görüşleri, bakterilerin oluşumu, diş sağlığı ve kitap okuma alışkanlıkları gibi çeşitli konularda yapılan araştırmalar ele alınmaktadır. Konferans, çocukların bilimsel düşüncelerini ve araştırmalarını sergileme fırsatı sunmaktadır.
Bu video, bir üniversitenin Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi'nin tanıtımını yapan bir sunum formatındadır.. Video, fakültenin hedeflerini ve yapısını anlatmaktadır. Fakülte, mühendislik ve fen bilimlerinin evrensel bilgi ve değerlerini yeni nesillere ileterek mühendislikte ve bilimde en iyileri yetiştirmeyi hedeflemektedir. On dört bölümü bulunan fakültede şu anda sekiz bölümde aktif eğitim verilmektedir. Video, geleneksel mühendisliğin geride kaldığı ve yeni nesil mühendisliğin gelişmeye başladığı bir dönemde, fakültenin yenilikçi araştırma projeleri ve öğrencilerini içine alan eğitim yaklaşımını vurgulamaktadır.