Bu video, bir okul atölyesi ortamında geçen eğitici bir animasyon dizisidir. Videoda öğretmen, Güven Usta ve öğrenciler (Cem, Murat, Batu, Mert ve Pelin) yer almaktadır.. Video, öğrencilerin "Macera Günlüğü" adlı aylık bir dergi çıkarmaya karar vermesiyle başlar. Dergi için kış mevsimi, böcekler, kuşlar, Murat öğretmenle röportaj, tarihi eşyalar ve çizgi roman gibi çeşitli konular seçilir. Aynı zamanda, müzeye teslim edilecek tarihi eşyaların bir kargaya kaybolması ve bunun ardından bulunan macera da anlatılır. Video, öğrencilerin dergiyi tamamlaması ve müzeye teslim etme hazırlıklarıyla sona erer.
Bu video, Kehribar ve Boncuk adlı iki öğrencinin Teknofest yarışmasına katılmak için çabalarını anlatan bir animasyon hikayesidir. İki öğrenci, okul adına değil, kendi takım olarak yarışmaya katılmak istemektedir.. Hikaye, öğrencilerin Teknofest'e katılmak için profesörlerine başvurusuyla başlar ve ardından çeşitli icat fikirleri geliştirirler. Sonunda meyve suyu ve müzik arasında bağlantı kuran, duygu durumuna göre müzik ve meyve suyu hazırlayan bir cihaz icat ederler. Yarışmada Zekai adlı bir öğrenci tarım teknolojileri alanında toplayıcı ve paketleyici robot fikriyle birincilik ödülü kazanırken, Kehribar ve Boncuk mansiyon ödülü alırlar.
Bu video, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri Cemal, Yasemin Tatlı ve Mehtap Korkmaz'ın Meslek Esasları dersinden yatak yapımını gösterdikleri bir eğitim içeriğidir. Öğretmenlerinin Klima Var adlı bir öğretmenin gözetiminde çalıştıklarını belirtiyorlar.. Videoda, hastanın güvenliği için dikkat edilmesi gereken adımlar gösterilmektedir. Önce kirli battaniye ve çarşafların çıkarılması, ardından temiz çarşafların serilmesi, yastığın hazırlanması ve battaniyenin düzenlenmesi aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Tüm süreçte hastanın mahremiyetine saygı gösterilmesi ve hastanın eski konumuna geri getirilmesi gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.
Bilim Fuarları, öğrencilerin bilimsel düşünme ve araştırma becerilerini geliştirir. Alt projeler, bilimsel yöntemi kullanarak problem çözme ve araştırma içerir. Öğrenciler kendi keşiflerini yapma ve öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulur
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle birlikte takım oluşturma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Zeynep, Şahin, Yiğit Efe, Müge ve Selim Hoca gibi karakterler yer almaktadır.. Videoda öğrenciler kendi icatlarını sunuyor ve takım oluşturma için oy veriliyor. Zeynep rüzgar enerjisi kullanan bir drone, Şahin ve Yiğit Efe ise orijinal bir drone tasarlamış ve kodlamış. Zeynep, Şahin ve Müge'nin takıma katılmasını olumlu yönde oy veriyor ve bu durum Zeynep'i üzüyor. Video, takımın "Kırlangıç" olarak adlandırılması ve öğrencilerin birbirleriyle olan ilişkilerini göstererek sona eriyor.
Karton veya ahşap ev içine gaz sensörü ve buzzer eklenerek basit bir sistem yapılabilir. Dijital tartı ile cinsiyet ve kiloya göre obezite değerlendirmesi yapılabilir. Scratch ile hazırlanmış oyunlar makey makey ile çalıştırılabilir
Bu video, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi'nde birinci sınıf öğrencileri tarafından hazırlanan bir tanıtım videosu. Videoda Kütahya Dumlu, Hilal Hacer Kaya, Melike Sayan ve Furkan adlı öğrenciler yer alıyor.. Video, Kütahya'yı ve Dumlupınar Üniversitesi'ni tanıtmayı amaçlıyor. İlk olarak Kütahya'nın coğrafi konumu, tarihi mirası ve önemli noktaları (otogar, Sera AVM, belediye, valilik, vazo) anlatılıyor. Ardından Kütahya'nın neden tercih edilmesi gerektiği açıklanıyor. Son bölümde ise üniversite kampüsünde bulunan Saklıgöl, Bedesten, kütüphane ve diğer öğrenci mekanları tanıtılıyor. Video, öğrencilerin yabancılık çekmemesi için Kütahya ve üniversitenin özelliklerini detaylı şekilde sunuyor.
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında işletme kulübü başkanı, Feriha Yılmaz, Sanar ve Emir bulunmaktadır.. Video, işletme kulübü'nün dönem projesi olan "hayali şirket işletme" projesi etrafında şekillenmektedir. Üst sınıflardan öğrencilerle birinci sınıf öğrencileri arasında üst-as ilişkisi çerçevesinde eşleşme yapılmıştır. Ancak Feriha ve Emir arasındaki eski ilişki çatışması, Feriha'nın Emir'in kendisini zorla tuttuğu bir ortamda devam etmektedir. Emir, Feriha'yı eski günlerine döndürmek isterken, Feriha artık onunla çalışmak istemediğini ve onu sevmediğini açıkça belirtir.
Karalama defteri, öğrencilerin okul deneyimlerini sergileme ve anılarını koruma aracıdır. Proje yaratıcılık, organizasyon ve ekip çalışması becerilerini geliştirir. Öğrenciler fotoğrafları, çizimleri ve yazıları birleştirerek kişiselleştirilmiş sunumlar oluşturabilir
Bu video, Bursa İnegöl İmam Hatip Lisesi'nden Numan Bayrak ve Muhammed Ubeyt Aytekin adlı iki öğrencinin güneş ve rüzgar enerjisi ile çalışan bir araç tasarladıkları projeyi anlatan bir haber formatındadır.. Videoda, öğrencilerin beş aylık çalışma sonucu ürettikleri "Onbeş Temmuz" adlı iki kişilik sportif aracın tanıtımı yer almaktadır. Araç, ileri-geri vites özelliği, 60 km/s hız yapabilme kapasitesi, 2 saat şarj sonrası 100 km yol yapabilme özelliği ve ABS fren sistemi, LED farlar, multimedya sistemi gibi donanımlarla donatılmıştır. Öğrenciler, bu projenin imam hatip öğrencilerinin sadece imam veya din hocası olmak zorunda olmadığını göstermek amacıyla yaptıklarını belirtmektedir.
CU Radyo, 2015'te TRT ile anlaşma yaparak Sivas'ta yayına başladı. İletişim fakültesi öğrencilerinin katkılarıyla kuruldu. Üniversite-şehir bağı ve tanıtım çalışmalarına katkı sağlıyor
Bu video, Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin Sete Vakfı'nda gerçekleştirdiği Model Birleşmiş Milletler programını tanıtan bir haber formatındadır. Videoda Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi müdürü Mithat Tekcam da yer almaktadır.. Videoda, 14 farklı ülkeden gelen öğrencilerin katıldığı bu etkinlikte öğrencilerin dünya meselelerine çözüm aradığı anlatılmaktadır. Özellikle Suriye'deki iç savaş ve İstanbul'un fethi gibi konular İngilizce ve Osmanlıca olarak tartışılmıştır. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi müdürü, Türkiye'den katılan öğrencilerin yanı sıra 14 farklı ülkeden 80'den fazla öğrencinin de etkinliğe katıldığını belirtmiştir.
Bu video, bir öğretmen ve öğrencilerinin belgesel çekme görevini yerine getirmeye çalıştığı bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Videoda Necati (aslan), Remzi (fil), Şakir ve diğer öğrenciler karakterler yer almaktadır.. Video, öğretmenin öğrencilerine ikişerli grup olup belgesel çekmelerini istemesiyle başlar. Öğrenciler önce Necati'nin hayatını belgesel yapmaya çalışır, ancak Necati'nin hayatının sıkıcı olduğunu düşünerek Remzi'nin hayatını belgesel yapmaya karar verirler. Ancak Remzi'nin de eşyalarına bağımlı olduğu ortaya çıkar ve ormanda sağ kalmaya çalışırlar. Sonunda süper ayı ile karşılaşırlar ve Polat adlı bir ayıdan yardım isterler. Video, öğrencilerin belgesellerini göstermeleri ve Necati'nin "ormanlar kralı" olduğunu söylemesiyle sona erer.
Program 5-12. sınıf öğrencileri için bilimsel araştırma ve proje hazırlama fırsatı sunar. Başvurular 4 Ekim - 22 Kasım 2024 tarihleri arasında yapılacak. Bilim fuarları Mart - Haziran 2025 döneminde gerçekleştirilecek
Bu videoda bir öğrenci, 8. sınıf teknoloji tasarım dersine ait defterini tanıtmaktadır. Öğrenci, geçen sene 7. sınıfta teknoloji tasarım dersi almış ve bu sene 8. sınıfta devam etmektedir.. Videoda defterin kapak tasarımı, içeriği ve düzeni gösterilmektedir. Öğrenci, defterin kapakta Atatürk resmi ve kendi fotoğrafını yapıştırdığını, iç sayfada saat, ampul, kalem, telefon gibi simgeler yerleştirdiğini anlatmaktadır. Ayrıca defterin iki bölümden oluştuğunu, 7. sınıfta düzen, kurgu ve yapım kuşakları, 8. sınıfta ise üretim kuşakları işlendiğini belirtmektedir. Video sonunda bayrak ve Atatürk resmi gibi diğer tasarım detayları da gösterilmektedir.
4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Programı 5-12. sınıf öğrencilerini destekler. Program bilimsel araştırma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar
Bu video, bir yaz projesi kapsamında hazırlanan karakterlerin tanıtımını içeren bir içeriktir. Videoda Mert, Ege, Bahar ve Hale gibi karakterlerin özellikleri ve motivasyonları anlatılmaktadır.. Video, yaz projesi kapsamında karakterlerin ailevi motivasyonları ve farklı renklerinin vurgulanmasıyla başlıyor. Her karakterin kendi alanlarındaki başarı çizelgesi çizme motivasyonu ortak özellik olarak belirtilirken, karakterlerin farklı yönleri ve motivasyonları detaylı şekilde açıklanıyor. Ayrıca, karakterlerin birbirleriyle olan ilişkileri ve rekabetleri de videoda yer alıyor.
Bu video, sevilen oyuncu Yeşim Ceren Bozoğlu'nu öğrencilerinin iş birliği ile şakaladığı bir komedi içeriğidir. Yeşim Ceren Bozoğlu, film projesi görüşmesine gideceğini sanarak bir polis operasyonuna maruz kalır.. Videoda, Yeşim Ceren Bozoğlu'nun bir polis operasyonu sırasında kamyonun arkasına bindirilmesi, araçta silah bulunması ve şoförün tutuklanması gösterilir. Operasyon sırasında Yeşim Ceren Bozoğlu'nun korku ve şaşkınlık anları, diğer kişilerin de durumu anlamaya çalışması ve sonunda emniyete götürülmeleri anlatılır. Video, öğrencilerin profesyonel bir şekilde operasyonu nasıl planladıklarını ve uyguladıklarını göstermektedir.