3D, yükseklik, genişlik ve derinlik anlamına gelen üç boyutlu bir kavramdır. 3D görselleştirme, 2D çizimleri 3 boyutlu modellere dönüştürme işlemidir. Render, işlenmiş verilerin 3D görsel, ses ve video formatlarına dönüştürülmesidir
AI destekli teknoloji ile görüntülerdeki mekansal ilişkileri analiz eder. Gerçek zamanlı derinlik haritası oluşturma imkanı sunar. Çeşitli görüntü formatlarını destekler. Sezgisel arayüzü ile başlangıç seviyesinden profesyonellere uygundur
3D sonuçlar için Android 7 ve üzeri gereklidir. ARCore destekli telefonlar AR etkileşimlerini sağlar
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Lumion programını tanıtmaktadır.. Video, Lumion'un dinamik 3D animasyon ve görselleştirme programı olduğunu açıklayarak başlıyor. Lumion'un diğer render programlarına göre daha hızlı çalıştığı, detaylı ayar menüsü olmadan Photoshop yardımıyla etkili sunumlar yapabildiğimiz vurgulanıyor. Ders serisi kapsamında kamera kontrolü, Lumion kütüphanesi kullanımı, obje eleştirme, model aktarımı, güneş hareketleri ve animasyon videosu hazırlama gibi konular ele alınacak. Ayrıca ders sonunda Photoshop eklentileri ile görsellerin daha farklı bir görünüme kazandırılması da gösterilecektir.
Mimari render programları, projeleri 3D görselleştirmek için kullanılır. Programlar gerçekçi görseller, animasyonlar ve sanal turlar oluşturur. Malzeme seçimi, aydınlatma ve görüş açıları ayarlanabilir. Radyozite, yansımalar ve küresel aydınlatma teknikleri kullanılır
3D modelleme, fiziksel prototiplere göre daha hızlı ve verimli tasarım sağlar. Modelleme sürecinde değişiklikler kolayca geri alınabilir. Farklı malzeme ve yüzey işlemleri görselleştirilebilir
Render, dijital modellerden gerçekçi 2 veya 3 boyutlu görüntüler oluşturma sürecidir. İlk aşama, projenin ham katı modelinin oluşturulmasıdır. Render için özel render motorları ve ışık hesaplamaları gereklidir
Bu video, Lumion programının eğitim serisinin 62. dersidir. Eğitmen, Lumion'a dosya aktarma ve görselleştirme konularını anlatmaktadır.. Videoda, Lumion programına kafe modeli aktarılması gösterilmektedir. Eğitmen, Sketchup ve 3D Max'teki dosyaların Lumion'a nasıl aktarılacağını, özellikle Dia formatında aktarmanın daha randımanlı olacağını ve Sketchup kullanıcılarının 8. versiyonda kaydetmelerinin daha iyi sonuç vereceğini açıklamaktadır. Dersin sonunda, iç mekandaki ışıklandırmalar, asfalt zemin ve çevredeki peyzaj bitkileri konularının ele alınacağı belirtilmektedir.
Bu eğitim videosunda Kubilay Bıyıklı, Lumion programında karşılaşılan teknik sorunları ve çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde flicker (titreme indirgeme) sorununun nasıl oluştuğu ve Lumion'da nasıl engellenebileceği anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Lumion'da daha gerçekçi bir gökyüzü elde etmek için gerçek gökyüzü efektleri, gökyüzü ışığı, yansıma ayarları ve iki nokta perspektifi gibi teknik detaylar gösterilmektedir. Video, Lumion'da profesyonel görseller oluşturmak isteyenler için pratik ipuçları sunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Revit projelerinin Lumion programında nasıl açılacağını göstermektedir.. Video, Revit projelerinin Lumion'a iki farklı şekilde aktarılmasını anlatmaktadır. İlk yöntem, Lumion'un lisanslı sürümü kullanılarak Revit'ten EPS formatında export edilmesi ve Lumion'da materyallerin tek tek atanmasıdır. İkinci yöntem ise farklı bir export formatı kullanarak projenin daha hızlı renklendirilmiş halde Lumion'a aktarılmasıdır. Konuşmacı, her iki yöntemin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırarak, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre hangi yöntemi tercih edeceklerini belirlemelerini önermektedir.
Bu video, 3D görselleştirme uzmanı Ufuk Şen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle SketchUp programında UV eklenti kullanımının önemi ve nasıl yapılacağı anlatılmaktadır. Organik yüzeylere kaplama atarken kullanılan UV eklentisinin düz yüzeylerde sorun yaratmadığı ancak eğimli veya organik yüzeylerde kaplama tam oturmadığı gösterilmektedir. Daha sonra objeler ve ışıklar konusunda bilgi verilmekte, bu özelliklerin aktif edildiğinde her yerde kullanılabileceği belirtilmektedir.. Eğitim, UV eklentisinin kurulumu, eğimli yüzeylere kaplama atma teknikleri ve Birey programındaki yardımcı araçların kullanımı gibi konuları adım adım göstermektedir. Ayrıca, render motorlarında bulunan UV eklentilerinin randımanlı çalışmadığı ve model üzerinde yapılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Idravings uygulamasının özelliklerini tanıtan bir tanıtım videosudur.. Video, Idravings'in tasarım departmanını dışındaki insanların işbirliği yapmasına yardımcı olan bir araç olduğunu anlatmaktadır. İçerikte SolidWorks, Catia V5, Autodesk Inventor, 3DXML, IGS, OBJ ve STEP gibi farklı CAD formatlarının Idravings'te nasıl görüntülenebileceği gösterilmektedir. Ayrıca uygulamanın Android ve iOS cihazlarda mobil uygulama olarak kullanılabilmesi ve 2017 yılında Google Cardboard ile tasarımlara gerçeklik veren yeni bir özellik kazanması da belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı 3D görselleştirme konusunda hikaye oluşturma konusunu anlatmaktadır.. Videoda, 3D görselleştirme çalışmalarında hikaye oluşturmanın önemi vurgulanmaktadır. Konuşmacı, kendi yaptığı bir Land Rover aracını çamurlu bir arazide gösteren ve bir karakterin arızalanan aracın yanında bir hayvanla karşılaşmasını konu alan bir çalışmayı örnek olarak göstermektedir. Ayrıca, fotoğraf yerleşimi, kamera açısı, kaplama detayları ve kamuflaj etkileri gibi teknik konulara değinilmektedir. Video, 3D görselleştirme çalışmalarının emek ve sabır gerektiren bir süreç olduğunu ve kaliteli görsellerin portföyde daha fazla değer taşıdığını vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 3D render motoru ve görselleştirme teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Ankara'da özel dersler verdiğini belirtmektedir.. Video, D5 render motorunun tanıtımı ve kullanımı ile başlayıp, SketchUp'tan render alma, Photoshop'ta düzenleme ve ücretsiz model/kaplama kaynakları hakkında bilgiler sunmaktadır. İçerik, D5'in arayüzü, dosya yükleme, model görüntüleme, kamera ayarları ve kaplama özellikleri gibi temel konuları adım adım göstermektedir.. Eğitimde ayrıca ücretsiz versiyonun 4K panorama render alabildiği, Photoshop'ta reflection ve ambient occlusion kanallarının kullanımı, renk ayarları ve iç mekan görselleştirme teknikleri de anlatılmaktadır. Eğitmen, kendi oluşturduğu ücretsiz model ve kaplama kütüphanesini tanıtarak kullanıcıların düşük, orta ve yüksek kalitede kaplama ve model indirmelerine olanak sağlamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Enscape eklentisi kullanarak panorama görüntü oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Enscape eklentisinde panorama render alma sürecini göstermektedir. Önce mekanın ortasına geçilerek render panorama seçeneği kullanılarak 360 derece görüntü oluşturulur. Ardından Ketchup ortamına geçilerek alınan panorama render bulut tabanına yüklenir ve Enscape panorama sayfasına yönlendirilir. Video, oluşturulan panoramanın nasıl görüntüleneceği ve paylaşılacağı konusunda bilgiler içermektedir.
Bu video, "Bilişim Sohbetleri" serisinin bir bölümü olup, sunucu Derya Deniz ile 18 yıllık deneyime sahip grafik tasarım ve 3D görselleştirme uzmanı Yılmaz Erdoğan arasında geçen bir röportajdır.. Videoda grafik tasarım ve 3D görselleştirme mesleği hakkında detaylı bilgiler paylaşılmaktadır. Yılmaz Erdoğan, mesleğin Türkiye'deki durumu, gerekli programlar (Photoshop, Illustrator, Maya, 3D Studio Max), eğitim yolları, sektördeki iş imkanları ve gençlere yönelik tavsiyeler hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca, bu mesleğe girmek isteyenlerin sadece teknik bilgiye değil, görsel tasarım, renk bilgisi, anatomi gibi alanlardaki becerilerine de sahip olması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Google Sketchup programında oluşturulan 3D görüntülerin Arsca programına nasıl aktarılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Sketchup programının açılmasıyla başlayıp, hazır 3D modellerin nasıl seçileceği, export işleminin nasıl gerçekleştirileceği ve Arsca'ya import edilmesi anlatılmaktadır. Daha sonra 3D modelin renklendirilmesi için gerekli adımlar gösterilmektedir. Tüm bu işlemler, 3D modellerin Arsca'da nasıl kullanılacağını öğrenmek isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.