• Buradasın

    YolGüvenliği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kış aylarında hangi trafik işaretleri daha çok kullanılır?

    Kış aylarında daha sık karşılaşılan trafik işaretleri şunlardır: Kaygan Yol Uyarısı: Buzlanma veya su birikintilerinin bulunduğu bölgelerde kullanılır. Zincir Takma Zorunluluğu: Karlı ve buzlu yollarda, yolun devamında zincir takmadan ilerlemenin tehlikeli olduğunu belirtir. Gizli Buzlanma: Köprü ve viyadük gibi açık alanlarda, görünmez buz tabakasına karşı uyarır. Tehlikeli Eğim: Dik rampalarda, buzlanma ve kar gibi etkenlerle birleştiğinde ciddi riskler doğurabilecek alanlarda bulunur. Ayrıca, Tehlike Uyarı İşaretleri genel olarak her mevsim önemlidir ve kış aylarında da sıkça rastlanır.

    Geyve ölüm kavşağı nerede?

    Geyve'deki "ölüm kavşağı" olarak bilinen yer, Devebağırtan virajı olarak da bilinen, D-650 karayolunun Devebağırtan Kızılkaya mevkiidir.

    Axor tırlar neden yasaklandı?

    Axor tırların neden yasak olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak tırlar ve kamyonlar için uygulanan yol yasağı saatlerinin nedenleri şunlardır: Trafik akışını düzenleme ve yoğunluğu azaltma. Yol ve köprülerin korunması. Çevre ve insan sağlığını koruma. Ambulans, itfaiye gibi hizmet araçlarının geçişini kolaylaştırma. Tırlar ve kamyonlar için uygulanan yol yasağı saatleri, ülkelere, bölgelere ve şehirlere göre değişiklik gösterebilir.

    Gabari işaretleri nelerdir?

    Gabari işaretleri, taşıma araçlarının yol, köprü, tünel gibi yapıların altından geçerken veya yanından geçerken dikkat etmeleri gereken yükseklik, genişlik ve uzunluk sınırlarını gösteren uyarı levhalarıdır. Bazı gabari işaretleri: Yükseklik sınırlaması işareti: Üçgen şeklinde olup, içinde bir araç sembolü ile belirtilen maksimum yükseklik sınırı gösterilir. Genişlik sınırlaması işareti: Daire şeklinde olup, içinde bir araç sembolü ile belirtilen maksimum genişlik sınırı gösterilir. Uzunluk sınırlaması işareti: Daire şeklinde olup, içinde bir araç sembolü ile belirtilen maksimum uzunluk sınırı gösterilir. Gabari işaretleri, hem trafik güvenliğini sağlamak hem de altyapıyı korumak amacıyla kullanılır.

    Araçların emniyetle seyrine devam edebilmesi için vites küçültmeyi gerektiren uzunluk veya açıdaki yol eğimine ne denir?

    Araçların emniyetle seyrine devam edebilmesi için vites küçültmeyi gerektiren uzunluk veya açıdaki yol eğimine "tehlikeli eğim" denir.

    Engeller neden yolun bir parçasıdır?

    Engeller, yolun bir parçasıdır çünkü onlar, hedeflere giden yolda karşılaşılan doğal zorluklardır. Engellerle karşılaşmak, kişiyi yönünde yürümekten alıkoyabilir, ancak bu engeller aslında birer ders niteliğindedir. Bu durumu destekleyen bazı örnekler: Juan Martin del Potro. Roger Federer.

    Kavşak ve geçit aynı şey mi?

    Kavşak ve geçit aynı şey değildir. Kavşak, iki veya daha fazla karayolunun kesiştiği veya birleştiği ortak alandır. Geçit ise şu şekillerde tanımlanabilir: Yaya geçidi: Yayaların güvenle geçmesini sağlamak için belirlenmiş alandır. Okul geçidi: Öğrencilerin güvenli geçişi için ayrılmış geçittir. Alt geçit: Bir karayolunun diğer bir karayolu veya demiryolunun altından geçtiği yapıdır. Üst geçit: Bir karayolunun diğer bir yol veya demiryolunu üstten geçtiği yapıdır. Demiryolu geçidi (hemzemin geçit): Karayolu ile demiryolunun aynı seviyede kesiştiği geçittir.

    Rampa sağda mı solda mı?

    Rampanın sağda mı yoksa solda mı olması gerektiği, kullanıcıların ihtiyaçlarına ve mekanın düzenine bağlıdır. Alanın düzeni: Kıvrılan veya dönen bir merdiven ya da rampa varsa, tırabzan en fazla destek ve stabilite sağlayan tarafa yerleştirilmelidir. Kullanıcıların ihtiyaçları: Hareket etme sorunu olan veya merdivenleri kullanan engelli kişiler varsa, tırabzanın kolayca erişilebilir olduğundan ve gerekli desteği sağladığından emin olmak için merdivenin her iki tarafına da korkuluk yerleştirilebilir. Erişilebilirlik: Kullanıcıların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmanın yanı sıra, mekanın genel tasarımı ve estetiği de dikkate alınmalıdır. Ayrıca, rampanın eğimi de önemlidir; ideal rampa eğimi %6 olarak belirlenmiştir, ancak şartlar uygun değilse maksimum %8 eğim kabul edilebilir.

    Kaza kara noktası nasıl belirlenir?

    Kaza kara noktası, trafik kazalarının yoğunlaştığı yol kesimleri veya noktalar olarak belirlenir. Bu belirleme için çeşitli yöntemler kullanılır: Kaza Sayısı Yöntemi: Belirli bir yol kesiminde belirli zaman aralığında meydana gelen kaza sayısı tespit edilir. Kaza Tekrarı Oranı Yöntemi: Belirli bir yol kesiminden belirli bir zaman aralığında geçen birim araç başına düşen kaza sayısı hesaplanır. Oran-Kalite Kontrol Yöntemi: Her kesim için kaza oranı, frekans ve şiddet indeksleri hesaplanır ve bu değerler ortalama değerlerden fazla olan kesimler tehlikeli kabul edilir. Eşdeğer Ağırlık Yöntemi: Kazaya karışan araçlar ve kazazedelerin değerlendirilmesiyle her kesimin toplam şiddeti hesaplanır. Ayrıca, mekansal analiz yöntemleri de kullanılabilir; bu yöntemler, kazaların coğrafi konumlarına dayanarak riskli bölgelerin belirlenmesini sağlar. Kaza kara noktalarının belirlenmesinde, yol mühendisliğinden kaynaklanan hatalar, trafik işaretlerinin yetersizliği ve şehir içi aydınlatma eksiklikleri gibi faktörler de dikkate alınır.

    Domaniç yolu neden tehlikeli?

    Domaniç yolunun tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Virajlar ve yokuşlar: Yol, dar virajlar ve dik rampalardan oluşmaktadır. Hava koşulları: Özellikle sonbahar ve kış aylarında kar nedeniyle kayganlaşan zemin ve sis, sürüş güvenliğini azaltmaktadır. İşçilerin günlük rotası: Domaniç-İnegöl karayolu, Domaniç ilçesinden İnegöl'e giden binlerce işçinin günlük rotası haline gelmiştir. Ayrıca, 2024 yılında açılan 6,2 kilometrelik bölümün, eski yolun en zorlu ve tehlikeli kısmını oluşturduğu, Kırık Köprüsü bölgesinde sıkça yaşanan kazalar nedeniyle hem can kaybına hem de trafik aksamasına neden olduğu belirtilmiştir.

    Öğrenci taşıma aracı kaç kişilik olmalı?

    Öğrenci taşıma aracının kapasitesi, taşınacak öğrenci sayısına ve araç tipine göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak, okul servis araçlarında öğrenci taşıma kapasitesi, aracın tescil belgelerinde belirtilen oturulacak yer adedine göre belirlenir ve bu sayı aracın içine görülebilecek bir yere yazılarak sabit şekilde monte edilir. Ayrıca, öğrenci taşıma araçlarında araç kapasitesinin üzerinde artış veya azalma durumunda, yüklenici ile iş artışına veya eksilişine gidilebilir. Öğrenci taşıma araçları için kesin kapasite bilgisi, ilgili yönetmelik ve şartnamelere göre belirlenmelidir.

    Arabada en fazla kaç saat kalınır?

    Türkiye'de arabada kalmak için belirli bir saat sınırı kanunlarda açıkça belirtilmemiştir. Ayrıca, 24 saat içerisinde en fazla 9 saat araç kullanılması yasaldır. Arabada kalırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar: Hava koşulları: Yazın aşırı sıcaklarda araç içi sıcaklık tehlikeli seviyelere yükselebilir; kışın ise aracın içi hızla soğuyarak donma ve hipotermi riski oluşturur. Güvenlik: Uzun süre aynı pozisyonda kalmak kas tutulmalarına ve dolaşım problemlerine yol açabilir. Yasal sorunlar: Özel mülk olan yerlerde veya yasaklanmış bölgelerde park etmek yasal sorunlar yaratabilir.

    40 limitli yolda 50 ile gidilir mi?

    40 limitli bir yolda 50 km/s hızla gitmek yasaktır. Türkiye'de şehir içi hız sınırı genellikle 50 km/s'dir. Hız sınırını aşmak, trafik cezası ve sigorta primi artışı gibi yaptırımlara yol açabilir.

    Beton asfaltta fren mesafesi neden daha kısa?

    Beton yollarda fren mesafesinin daha kısa olmasının nedeni, beton kaplamaların kayma sürtünme katsayılarının yüksek olmasıdır. Ayrıca, beton yollarda yol yüzeyi düzgün olduğundan su kolay akar ve hızlı kurur. Illınois Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada, kuru yol yüzeyinde beton yollarda fren mesafesi 49 m iken, asfalt yollarda bu mesafe 58 m’ye çıkmaktadır.

    4 kar lastiği ile Uludağ'a gidilir mi?

    4 mevsim lastikleri ile Uludağ'a gidilebilir, ancak kış lastikleri kadar etkili olmayabilir. 4 mevsim lastikleri, hem yaz hem de kış şartlarına uyacak şekilde tasarlanmış olup, geniş sıcaklık aralığında iyi performans gösterir. Uludağ'a özellikle kış aylarında çıkmayı planlıyorsanız, kış lastikleri kullanmanız daha güvenli olacaktır.

    Otomobil hangi yollara giremez?

    Otomobillerin giremeyeceği yollar, üzerinde bulunan trafik işaretlerine göre değişiklik gösterebilir. Bazı otomobillerin giremeyeceği yollar şunlardır: Taşıt trafiğine kapalı yollar. Motosiklet hariç motorlu taşıt trafiğine kapalı yollar. Belirli miktardan fazla patlayıcı veya su kirletici madde taşıyan taşıtların giremeyeceği yollar. Yolun yapım, bakım veya işletilmesinden sorumlu kuruluştan izin alınmadan girilemeyecek yollar. Ayrıca, çift yönlü yollarda hız sınırı 90 km/sa, bölünmüş yollarda 110 km/sa ve otoyollarda 130 km/sa'yi aşan otomobillerin bazı yollara girmesi yasaktır.

    Gevşek Şev trafik işareti nasıl düzeltilir?

    Gevşek Şev trafik işaretinin nasıl düzeltileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, Gevşek Şev levhası (T-10) ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Anlamı: Yarma şevinden taşıt yolu üzerine taş ve kaya parçaları yuvarlanabileceğini veya kaplama üzerinde taş ve kaya parçaları olabileceğini gösterir. Sürücüler için uyarı: Bu işaretle belirtilen kesime yaklaşırken yavaşlamaları, ancak durmamaları ve park etmemeleri gerektiğini bildirir. Kullanım: Karayolları Genel Müdürlüğü standartlarına uygun olarak, genellikle üçgen ve reflektif malzemeden üretilir. Trafik işaretlerinin doğru ve güvenli kullanımı için profesyonel yardım alınması önerilir.

    İtfaiye parkurunda eğim var mı?

    Evet, itfaiye parkurunda eğim olabilir. İtfaiye aracının geçeceği yollarda dönüşlerde eğim, maksimum %6 olabilir.

    Üçgen ikaz reflektörü kaç metre uzağa konur?

    Üçgen ikaz reflektörü, şehir içi yollarda 30 metre, şehir dışı yollarda ise 150 metre mesafeye yerleştirilmelidir. Bu mesafeler, diğer sürücülerin aracı erken fark etmelerini sağlamak ve trafik güvenliğini artırmak için belirlenmiştir. Viraj, yokuş gibi engellerin olduğu yollarda bu mesafe esnetilebilir.

    Antalya'da kamyon neden seyir halindeki otomobilin üzerine devrildi?

    22 Ocak 2025 tarihinde Antalya'nın Kepez ilçesinde meydana gelen kazada, gübre yüklü kamyonun seyir halindeki otomobilin üzerine devrilmesinin nedeni, yağmur nedeniyle kayganlaşan yolda kamyon şoförünün kontrolü kaybetmesidir. Şahin Karataş'ın kullandığı kamyon, önce durakta yolcu bekleyen bir halk otobüsüne çarpmış, ardından yola savrulan kamyon, Gülşen Saygılı'nın kullandığı otomobilin üzerine devrilmiştir.