4x4 araçlarda kullanılan vites dişlileri, temel vites kutusu ve takviye vites kutusu (transfer kutusu) olarak ikiye ayrılır. Temel vites kutusu: Motor gücünü, debriyaj aracılığıyla ana vites kutusuna iletir ve buradan arka diferansiyele yönlendirir. Takviye vites kutusu: Ön tekerleklere de güç iletimi sağlar ve zemin şartlarına göre tırmanma kabiliyetini artırır. 4x4 araçlarda kullanılan bazı vites dişlisi oranları: 4L (4 Low): Vites aralıkları düşer ve hız 40-50 km/s ile sınırlandırılır. 4H (4 High): Araç, daha hafif arazi koşullarında 70-80 km/s hıza ulaşabilir. Geri vites: Çevrim oranı 3,76'dır. Ana vites kutusu: 1. vites çevrim oranı 4,17, 2. vites 2,24, 3. vites 1,47, 4. vites 1'dir (direkt oran). 4x4 sistemi, aracın koşullarına ve ihtiyacına bağlı olarak ön ve arka aks üzerindeki dört tekerleğin aynı anda harekete geçmesini sağlar.