• Buradasın

    Uçak

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İha 230 hangi uçaktan atılıyor?

    İHA-230 füzesi, Baykar AKINCI TİHA (Taarruzi İnsansız Hava Aracı)'dan atılmaktadır. Ayrıca, AKINCI, AKSUNGUR ve KIZILELMA gibi TİHA'lar ile envanterdeki silahlı kara araçları, insansız kara araçları ve MİLGEM sınıfı gemiler gibi deniz platformlarından da entegre edilerek kullanılabilir.

    Vf3194 ve vf3195 hangi uçak?

    VF3194 ve VF3195, AJet Havayolları'na ait uçuş numaralarıdır. VF3194, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı - Denizli Çardak Havalimanı seferinin uçuş kodudur ve Boeing 737 veya Airbus A321 tipi uçaklarla gerçekleştirilir. VF3195, Denizli Çardak Havalimanı - İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı seferinin uçuş kodudur ve Boeing 737 tipi uçaklarla gerçekleştirilir.

    Uçak kazasında kurtulma şansı yüzde kaç?

    Uçak kazasında kurtulma şansı, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir: Genel İstatistikler: Avrupa Ulaşım Güvenliği Konseyi'nin 1996'daki çalışmasına göre, teknik olarak uçak kazalarının %90'ında hayatta kalmak mümkündür. Koltuk Konumu: Dr. Öğr. Üyesi Haluk Kul'un açıklamasına göre, uçağın arka kısmında hayatta kalma ihtimali %44-45 iken, ön kısımda bu oran %25 civarındadır. Diğer Faktörler: Kazanın şiddeti, uçağın yüksekliği, coğrafi koşullar gibi unsurlar da hayatta kalma şansını etkiler. Bu oranlar kesin değildir ve her kazanın kendine özgü dinamikleri vardır.

    LH B748 hangi uçak?

    LH B748, Lufthansa'ya ait Boeing 747-8 model bir uçaktır.

    TK1878 nerenin uçağı?

    TK1878, Turkish Airlines (Türk Hava Yolları) şirketine ait bir uçuş numarasıdır. Bu uçuş numarası, Milan Malpensa Havalimanı (MXP) ile İstanbul Havalimanı (IST) arasında sefer yapan Airbus A321 tipi uçaklar için kullanılmaktadır.

    THK-13 uçan kanat ne oldu?

    THK-13 uçan kanat planörü, test uçuşları sırasında yaşanan kazalar ve teknik eksiklikler nedeniyle proje iptal edilmiştir. Projenin iptal edilmesine yol açan bazı olaylar: İlk uçuş denemesi: 20 Ağustos 1948'de yapılan ilk uçuşta, dikey dümen kontrolü ve kanatçıklar beklenen performansı gösteremedi. İkinci uçuş denemesi: 29 Eylül 1948'de yapılan uçuşta, sağ kanatta unutulan bir mengene nedeniyle planör düştü ve paramparça oldu. İkinci bir THK-13 planörü 1949'da tamamlanmış, ancak uçuş testleri yapılamadan proje rafa kaldırılmıştır.

    Uçak ikaz sistemi nasıl çalışır?

    Uçak ikaz sistemleri, yüksek yapılarda uçak ve diğer hava taşıtlarının güvenliğini sağlamak amacıyla tasarlanmış aydınlatma sistemleridir. Bu sistemlerin çalışma şekli genellikle şu şekildedir: Işık Şiddeti ve Modu: Uçak ikaz sistemleri, gece ve gündüz farklı ışık şiddetinde çalışarak dikkat çeker. Hata Uyarı Yönetimi: Ana lambanın yanı sıra, yedek lamba sistemi bulunur. Standartlar: Kullanım yeri, çalışma şekli, ışık şiddeti ve tasarımı genellikle ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) ve FAA (Federal Havacılık İdaresi) standartlarıyla belirlenir. Uçak ikaz sistemlerinin çalışma prensibi, kullanılan teknolojiye ve cihaza göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, "Power Led Sistem" teknolojili ikaz lambaları, alüminyum çerçeve ve LED soğutucu fonksiyona sahiptir.

    Azerbaycan M346 kaç tane aldı?

    Azerbaycan'ın M-346 uçaklarından 10 ila 25 adet arasında satın aldığı belirtilmektedir. M-346 uçaklarının teslimatı 2021 yılında gerçekleştirilmiştir.

    F-35A Lightning II özellikleri nelerdir?

    F-35A Lightning II savaş uçağının bazı özellikleri: Uzunluk: 15,7 metre. Kanat açıklığı: 10,7 metre. Azami hız: Mach 1,6 (1.930 km/saat). Menzil: Yaklaşık 2.200 kilometre. Motor: Pratt & Whitney F135 turbofan. Silah sistemleri: Dahili 25 mm GAU-22/A top ve çeşitli hassas mühimmat taşıma kapasitesi. Gizlilik (stealth) teknolojisi: Radar dalgalarını emen özel kaplamalar ve yüzey tasarımları ile düşük radar izi. Gelişmiş sensörler: AN/APG-81 AESA radarı ve 360 derece durumsal farkındalık sağlayan DAS sistemi. Elektronik harp kabiliyeti: Düşman radar ve iletişim sistemlerini bozma, yanıltma veya tespit etme yeteneği. Operasyonel rol: Hava üstünlüğü, yakın hava desteği, hassas saldırı, istihbarat, gözetleme ve keşif, düşman hava savunmasının bastırılması.

    Savaş uçakları en fazla ne kadar yükselir?

    Savaş uçaklarının maksimum irtifası, modeline göre değişiklik göstermektedir: F-16: 50.000 feet (yaklaşık 15 km) yüksekliğe çıkabilir. F-35: 60.000 feet (yaklaşık 18.288 metre) yüksekliğe ulaşabilir. MIG-31: 25.000 metre irtifaya ulaşabilir. Lockheed Martin F-22 Raptor: 65.000 fit (21.600 metre) yüksekliğe ulaşabilir. Çoğu savaş uçağı, 45.000 fit ile 51.000 fit arasındaki irtifalarda uçar.

    Gece uçan uçakların kanatları neden beyaz?

    Gece uçan uçakların kanatlarının neden beyaz olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, uçakların genellikle beyaz renkte olmasının bazı nedenleri şunlardır: Isı ve yakıt tasarrufu: Beyaz boya, güneş ışınlarını yansıtarak kabindeki ısı artışını azaltır ve bu da yakıt tasarrufu sağlar. Hasar tespiti: Beyaz renk, çatlak, çizik ve yağ-yakıt sızıntısı gibi hasarların daha kolay fark edilmesini sağlar. Maliyet avantajı: Beyaz boya, diğer renk seçeneklerine göre daha az maliyetlidir.

    Bt1 ne anlatıyor?

    BT-1 ifadesi, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir. İşte bazıları: Star Wars Evreni: BT-1, Galaktik İmparatorluk'un Tarkin Girişimi tarafından üretilen bir suikastçı droididir. Kripto Cüzdanı: BT1, Bitget Wallet'ta kullanılan bir kripto para birimi cüzdanıdır. Dosya Uzantısı: BT1, Battery Analyzer Test dosyası anlamına gelir ve West Mountain Radio tarafından geliştirilen bir dosya türüdür.

    Uçak kazası yapan uçak modeli nedir?

    Boeing 737, özellikle eski modeller (737-100, 737-200, 737-300) ve 737 MAX modelleri, geçmişte sık sık kaza yapan uçak modelleri arasında yer almaktadır. Boeing 737 MAX 8 modeli, 2018 ve 2019 yıllarında yaşanan iki büyük kazayla gündeme gelmiştir. Boeing 737 Classic modeli ise en çok ölümlü kaza yapan uçak modelleri arasında yer almakta olup, bu kazalar 3600 ölümle sonuçlanmıştır. Uçak kazaları genellikle eski modellerde veya bakımı yetersiz yapılan havayollarında daha sık meydana gelir.

    Uçak lastikleri neden patlamaz?

    Uçak lastiklerinin patlamasını engelleyen bazı özellikler şunlardır: Nitrojen gazı ile şişirme. Termal tapalar. Yüksek hava basıncı. Özel lastik tasarımı. Uçak lastiklerinin de patlama ihtimali vardır, ancak uçakların tasarımında, bir lastik patladığında güvenli bir iniş yapabilecek yedek sistemler bulunur.

    F16'ya sivil biner mi?

    F-16'ya sivil birinin binmesi mümkündür, ancak bu durum genellikle özel izinlerle ve belirli koşullar altında gerçekleşir. Örneğin, 1985 yılında Turgut Özal, Hava Kuvvetleri komutanının özel izniyle F-16 ile uçmuştur. F-16'ya sivil birinin binmesi, genellikle askeri protokoller ve güvenlik nedeniyle kısıtlıdır.

    Brezilya Sao Paulo'da neden uçak düştü?

    Brezilya'nın Sao Paulo eyaletinde 9 Ağustos 2024 tarihinde düşen uçakta, kazanın nedeni henüz belirlenememiştir. Yerel medya, buzlanma ihtimalini ön plana çıkarsa da, yetkililer böyle bir sonuca varmak için erken olduğunu belirtmektedir. Soruşturma devam etmektedir ve karakutudan elde edilecek bilgiler, uçağın düşme sebebi hakkında ipuçları verebilir.

    Nuri demirağ hangi uçağı yaptı?

    Nuri Demirağ, Türkiye'de ilk yerli uçak üretimini gerçekleştiren kişilerden biridir. Yaptığı uçaklardan bazıları: Nu.D-36: 1936 yılında üretilen tek motorlu eğitim uçağı. Nu.D-38: 1938 yılında üretilen çift motorlu altı kişilik yolcu uçağı. Nu.D-38, 1944 yılında dünya havacılığı yolcu uçakları A sınıfına alınmıştır.

    Kuyruk kanat profili nedir?

    Kuyruk kanat profili, genellikle simetrik bir yapıya sahiptir ve düşey ve yatay kuyruk yüzeylerinde, çift kanatlı uçakların kanatlar arasındaki bağlantı elemanlarında, iniş takımı gibi uçak üzerinde parazit direnç yaratan elemanların kaportalarında kullanılır. Kanat profili (airfoil), kanat, pervane, dümen ve yelken gibi bir akışkan içinde hareket eden nesnelerin 2 boyutlu kesitidir. Bazı kanat profili türleri: Simetrik profiller: Akrobatik uçaklarda sık ters uçuşa uygun olabilir. Kamburluklu profiller: Sıfır hücum açısında kaldırma kuvveti oluşturabilir. Kanat profillerinin amacı, hava gibi akışkan maddelere karşı sürtünmeyi azaltmak ve uçan nesneye kaldırma kuvveti oluşturabilmektir.

    Pegasus 26C koltuk iyi mi?

    Pegasus 26C koltuğunun iyi olup olmadığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak Pegasus'ta koltuk seçimi yaparken dikkat edilebilecek bazı noktalar şunlardır: Ekstra diz mesafesi. Acil çıkış koltukları. Ön sıralar. Koltuk seçimi hizmeti ücretlidir ve ücretler seçilen koltuğun türüne ve uçuş mesafesine göre değişiklik gösterir. Koltuk seçimi ile ilgili daha fazla bilgi için Pegasus'un resmi internet sitesi veya mobil uygulaması ziyaret edilebilir.

    Vecihi Hürkuş'un ihmal ettiği uçağın adı nedir?

    Vecihi Hürkuş'un ihmal ettiği uçağın adı Vecihi K-VI'dır. Hürkuş, 28 Ocak 1925'te izinsiz uçuş yaptığı için cezalandırılmış ve ordudaki görevinden istifa ederek bu uçağı Türk Tayyare Cemiyeti'ne (TTaC) teslim edememiştir.