• Buradasın

    TrafikDüzenlemeleri

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yol bariyerli otopark nedir?

    Yol bariyerli otopark, araçların giriş ve çıkışlarını kontrol etmek amacıyla kullanılan mekanik veya elektronik sistemlerle donatılmış otoparklardır. Bu sistemler, genellikle şu şekilde çalışır: Manuel bariyerler: Doğrudan bir kişi tarafından kontrol edilir. Otomatik bariyerler: Uzaktan kumanda, kart okuyucu, plaka tanıma sistemi veya hareket sensörleri gibi teknolojik çözümlerle donatılmıştır ve genellikle elektrikle çalışır. Yol bariyerli otoparkların bazı kullanım alanları: Konut siteleri; İş merkezleri ve ofis binaları; Alışveriş merkezleri; Hastaneler ve sağlık kuruluşları; Eğitim kurumları; Halka açık ve kamu alanları. Bu sistemler, yetkisiz araç girişlerini engelleyerek güvenlik sağlar, trafik akışını düzenler ve otopark alanının verimli kullanılmasını sağlar.

    Bülent karataş'ın kazası nasıl oldu?

    Bülent Karataş'ın kazası, 14 Ocak 2025 tarihinde Kağıthane'de meydana gelmiştir. Karataş, 34 LCH 18 plakalı aracıyla hızla ilerlerken bir tümsekten geçiş sırasında direksiyon hakimiyetini kaybetmiş ve park halindeki iki araca çarpmıştır. Çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine itfaiye, sağlık ve polis ekipleri gelmiş, Karataş'ın sıkıştığı yerden çıkarılmasıyla hastaneye kaldırılmıştır. Kaza anı güvenlik kamerasına yansımıştır.

    Otopark yönlendirme tabelası nedir?

    Otopark yönlendirme tabelası, araçların ve yayaların otopark içerisinde güvenli bir şekilde yönlendirilmesi ve park alanlarının düzenli kullanımı için gerekli olan tabelalardır. Bu tabelalar iki ana kategoriye ayrılır: 1. Yatay işaretler: Zemine çizilen oklar veya alan işaretleri şeklindedir. 2. Düşey işaretler: Direkler üzerinde bulunan tabelalar şeklindedir. Otopark yönlendirme tabelaları, karmaşayı önlerken, park alanında düzeni sağlar ve kazaların ve trafik sıkışıklıklarının önlenmesine yardımcı olur.

    Dekolte kazası neden olur?

    Dekolte kazasının nedenleri arasında şunlar sayılabilir: Giysilerin derin dekoltesi. Dikkatsizlik. Ayrıca, İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre, aşırı sıcak havalarda kadınların açık giyinmesi, erkek sürücülerin dikkatini dağıtarak trafik kazası riskini artırabilir.

    GSR 2 nedir?

    GSR 2, "General Safety Regulation 2" ifadesinin kısaltmasıdır ve Genel Güvenlik Yönetmeliği'nin ikinci aşaması anlamına gelir. GSR 2 ile zorunlu hale gelen bazı güvenlik donanımları: Akıllı Hız Yardım Sistemi (ISA). Geri Görüş Kamerası. Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS). Acil Durum Şeritte Tutma Sistemi. Bu yönetmelik, trafik kazalarını azaltmayı, sürücü ve yolcu güvenliğini sağlamayı hedefler.

    TJK İstanbul'a nasıl gidilir?

    Türkiye Jokey Kulübü (TJK) İstanbul'a gitmek için aşağıdaki ulaşım seçenekleri kullanılabilir: Metro: M1A ve M3 metro hatları TJK'nın yakınından geçmektedir. Tren: B1 (Halkalı) tren hattı kullanılabilir. Otobüs: 76D, 89M, 93, 93M, 93T gibi otobüs hatları TJK'nın yakınından geçmektedir. Minibüs/Dolmuş: A10, MERTER - YENIMAHALLE, TAKSIM - BAKIRKÖY, TOPKAPI - YENIMAHALLE gibi minibüs/dolmuş hatları da kullanılabilir. TJK'nın adresi: Türkiye Jokey Kulübü, Aksu Cad., 30, Bakırköy, İstanbul. Ayrıca, Halkalı – Gebze Marmaray hattında Yenimahalle durağında inip kısa bir yürüyüşle TJK'nın Yenimahalle girişine ulaşılabilir. Ulaşım seçenekleri, trafik durumuna göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili ulaşım kurumunun web sitesi veya uygulaması kontrol edilmelidir.

    Adapazarı Bilecik yolu hız sınırı neden 90?

    Adapazarı-Bilecik yolundaki 90 km/s hız sınırı, Türkiye'deki şehirlerarası çift yönlü karayollarında otomobiller için belirlenen hız limitinden kaynaklanmaktadır. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün belirlediği kurallara göre, şehirlerarası çift yönlü karayollarında otomobiller için hız sınırı 90 km/s'dir. Hız sınırları, yolun durumu ve araç türü gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Sulh ceza hakimliği radar cezasını iptal edebilir mi?

    Evet, sulh ceza hakimliği radar cezasını iptal edebilir. Radar cezasına itiraz, cezanın uygulandığı yerde bulunan sulh ceza hâkimliğine veya e-devlet üzerinden yapılabilir. Örneğin, doktor olan itiraz eden kişinin, eşini acil bir işlem için hastaneye yetiştirmek amacıyla yasal hız sınırını aştığı durumda, sulh ceza hakimliği bu durumu "mücbir sebep" olarak değerlendirerek idari yaptırım kararını iptal etmiştir. Trafik cezasına itiraz süreci karmaşık olabileceğinden, bir avukattan hukuki destek alınması önerilir.

    At arabası giremez levhası ne anlama gelir?

    At arabası giremez levhası, at arabalarının söz gelişi yüksek hızlı çok şeritli karayolları, ekspres yollar gibi tehlike veya uygunsuzluk yaratabilecekleri yol ve caddelere girişinin engellenmesi amacıyla kullanılan bir trafik levhasıdır. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından tanımlanan şekil ve boyutlara sahip olan levha, üzerinde şekli bulunan araçların o yola giremeyeceğini bildirir. At arabası giremez levhasına uyulmaması durumunda 47/1-c maddesi uyarınca trafik işaret ve levhalarını ihlal etmekten 993,00 TL trafik cezası uygulanır.

    Hangi yan camlara film serbest?

    Yan camlara uygulanabilecek serbest cam filmleri, ışık geçirgenliği %70 ve üzerinde olan 1 ve 2 numara cam filmleridir. Serbest olan yan camlar: Sürücünün sağ ve sol tarafında kalan yan emniyet camları; 43R şeklinde camların üzerinde kodlanan ve fabrika çıkışlı renkli cam olduğu belli olan araçlar. Serbest olmayan yan camlar: Ön camlar; Arka emniyet camları, arka görüş sistemi yoksa. Cam filmi uygulaması yapmadan önce yasal şartlara dikkat edilmesi önerilir.

    Aksine bir işaret yoksa yerleşim yeri içindeki azami hız sınırı kaçtır?

    Aksine bir işaret yoksa yerleşim yeri içindeki azami hız sınırı 50 km/s'tir.

    32-1 ceza puanı var mı?

    Evet, 32/1 trafik cezası için 10 ceza puanı uygulanır. Bu ceza, araçların teknik değişikliklerinin 30 gün içinde tescil ettirilmemesi durumunda verilir.

    Sıkışmalı trafik kazası nedir?

    Sıkışmalı trafik kazası, araçların çarpışması sonucu bir veya daha fazla kişinin araç içinde sıkışması durumudur. Trafik kazaları, maddi hasarlı, yaralanmalı ve ölümlü olarak üçe ayrılır. Sıkışmalı trafik kazalarında kurtarma ekipleri, yaralıları kurtarmak için çeşitli teknikler kullanır: Kapıların açılması. Direksiyon simidi ve pedalların kesilmesi. Araç içinin genişletilmesi. Kurtarma işlemleri sırasında, kazazede asla zorlanmamalı ve gerekli operasyonlar yapılmadan hareket ettirilmemelidir.

    Elektrikli scooter neden ayaklık olmadan kullanılmaz?

    Elektrikli scooter'ın ayaklık olmadan kullanılmaması, güvenlik ve denge açısından önemlidir. Ayaklık, scooter'ın sabit durmasını sağlar ve sürücünün dengesini korumasına yardımcı olur. Ayaklığın olmaması, özellikle ani duruşlar veya dönüşler sırasında scooter'ın devrilmesine ve ciddi yaralanmalara yol açabilir. Ayrıca, elektrikli scooter'ın kullanımı sırasında ayaklığın olmaması, yasal düzenlemelere de aykırıdır. Türkiye'de elektrikli scooter kullanırken iki elin de gidonda olması zorunludur ve ayaklığın olmaması bu kurala uymayı zorlaştırır. Bu nedenle, güvenli ve yasal bir kullanım için elektrikli scooter'ın ayaklık ile kullanılması gereklidir.

    Tosya Belediyesi'nin mobesesi var mı?

    Tosya Belediyesi'nin mobesesi bulunmamaktadır. Tosya'da MOBESE sistemi, Kastamonu İl Özel İdaresi tarafından ihale edilmiş ve yüklenici firma tarafından çeşitli noktalara kurulmuştur.

    Trafik çevirmesi için uyarı levhası şart mı?

    Evet, trafik çevirmesi için uyarı levhası şarttır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, radarla hız kontrolü yapılacak yollarda uyarı levhası bulunması zorunludur. Yargıtay 7. Ceza Dairesi'nin 2014/2954 E. ve 2014/14281 K. sayılı ilamına göre, uyarı levhası olmadan yapılan radar denetimlerinde kesilen cezalar hukuka aykırı kabul edilmektedir. Sürücülerin, radar denetimi yapılan yollarda ceza almamak için uyarı levhalarını kontrol etmeleri önerilir.

    Çenç ne demek?

    Çenç, İngilizce "change" kelimesinden türetilmiş olup, bir aracın kimliğinin değiştirilmesi anlamına gelir. Bu terim hukukta da yer edinmiştir. Çenç araçlar, sahte belgeler ile piyasaya sürüldüğü için hukuki sorunlar doğurabilir ve güvenlik riski taşıyabilir.

    Araçta acil durum yazısı ne tarafa bakar?

    Araçta acil durum yazısı genellikle ters olarak yazılır. Bu, yazıların aynalarda normal şekilde görünmesini sağlar. Böylece, araç sürücüleri arkalarından gelen acil durum araçlarını dikiz aynasından net bir şekilde görebilirler.

    Araçta lazer ışık yasak mı?

    Araçta lazer ışık kullanımı, belirli durumlarda yasak olabilir: Trafikte Kullanım: Araç tavanına renkli ışıklar yansıtan lazer iç aydınlatmalar, trafikte kullanımı yasak olan aksesuarlardır. Silahlara Montaj: 26 Ocak 2011 tarihli Resmi Gazete'de çıkan tebliğe göre, sivil vatandaşların silaha lazer işaretleyici monte etmesi yasaktır. Araç içi lazer ışıkların kullanımı, genellikle bir yasakla karşılaşmaz, ancak polislerin bu konuda çoğunlukla göz ardı ettiği 95 TL gibi düşük bir ceza uygulanabilir. Araç muayenesinde, standart dışı veya yanlış montajla takılan lazer farlar "ağır kusur" olarak değerlendirilebilir ve aracın muayeneden geçmesine engel olabilir.

    Çeltik kamyonu kaç ton taşır?

    Çeltik kamyonunun kaç ton taşıdığı bilgisine ulaşılamadı. Ancak, kamyonların yük taşıma kapasitesi, dingil sayısı, araç ölçüleri ve türü gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Bazı kamyon türlerinin taşıma kapasiteleri: İki dingilli kamyon ve kamyonet: 11-20 ton. Üç dingilli kamyon: 21-24 ton. Dört dingilli kamyon (kırkayak): 32-38 ton. Alçak yataklı trayler: 25-80 ton. Hidrolik trayler: 60-100 ton.