• Buradasın

    Trafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trafik cezasına itiraz edince para geri gelir mi?

    Trafik cezasına itiraz edildiğinde, eğer itiraz kabul edilirse ödenen para geri gelir. İtirazın kabul edilmesi durumunda geri ödeme için yapılması gerekenler: Sulh Ceza Hakimliği'nin kararının bir örneği ile birlikte vergi dairesine başvurulması; Kararın tebligatı ve ödeme yapıldığını gösteren banka dekontu gibi belgelerin sunulması. İtiraz süreci genellikle 3 ila 6 ay arasında sonuçlanır. Trafik cezasına itiraz etmek için bir avukata danışılması önerilir.

    Erzincan otobüs kazası neden oldu?

    Erzincan'daki otobüs kazalarının bazı nedenleri: Fren arızası. Kar yağışı ve yol koşulları. Sürücü hatası. Kazaların tüm detayları için resmi makamların açıklamalarını takip etmek gerekmektedir.

    Körfez zincirleme kazası ne zaman oldu?

    2025 yılı içinde Kocaeli'nin Körfez ilçesinde meydana gelen iki zincirleme kaza bulunmaktadır: 1. 8 Şubat 2025: D-100 Karayolu'nun Tütünçiftlik Yeniyalı üst geçidi mevkisinde 3 aracın karıştığı kazada, 2'si çocuk 6 kişi yaralandı. 2. 23 Nisan 2025: Yavuz Sultan Selim Mahallesi'nde 3 aracın karıştığı kazada, 2'si çocuk 3 kişi yaralandı. Bu bilgilere göre, Körfez'deki son zincirleme kaza 23 Nisan 2025 tarihinde gerçekleşmiştir.

    Araç muayenede ağır kusurlar nelerdir?

    Araç muayenesinde ağır kusurlar şunlardır: Fren sistemi kusurları: Frenlerin tutmaması, fren hidroliği kaçağı, el freninin çalışmaması, fren disk ve balatalarının aşınmış olması. Direksiyon ve ön düzen kusurları: Direksiyon kutusunda boşluk, direksiyon sisteminde yağ kaçağı, rot başlarında aşırı boşluk. Lastik ve jant kusurları: Diş derinliği yasal sınırın altında lastikler, lastik ebatlarının uygun olmaması, jantlarda çatlak veya kırık. Aydınlatma ve elektrik sistemi kusurları: Farların çalışmaması veya yanlış ayarlı olması, stop lambalarının yanmaması, sinyallerin çalışmaması. Süspansiyon ve şasi kusurları: Amortisörlerin işlevsiz olması, şaside çatlak, kırık veya kaynak izleri. Egzoz ve emisyon kusurları: Egzozdan aşırı duman çıkması, egzoz susturucusunun bulunmaması veya delik olması, egzoz emisyon ölçümünün yaptırılmamış olması. Camlar ve görüş alanı kusurları: Ön camda sürücünün görüşünü engelleyecek çatlak, sileceklerin çalışmaması, ayna eksiklikleri veya bozukluğu. Araç tescil ve kimlik kusurları: Ruhsat bilgilerinin eksik veya yanlış olması, plakanın standart dışı veya okunamaz durumda olması.

    Kocaeli tanker patlaması neden oldu?

    4 Ağustos 2025 tarihinde Kocaeli'nin İzmit ilçesinde meydana gelen tanker yangınının nedeni tanker aracından yükselen dumanlar olarak belirtilmiştir. 27 Nisan 2024 tarihinde Gölcük'te meydana gelen tanker kazasında ise, benzin yüklü tankerin sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu araç, refüjdeki demir korkuluklara çarparak karşı şeride geçtiği ve 3 araca çarptıktan sonra üst geçit köprüsünün ayağına çarptığı, çekici kısmının koparak D130 Karayolu'ndan karşı sokağa uçtuğu ifade edilmiştir. 2017 yılında Körfez'de meydana gelen LPG tankerindeki yangın ve patlama ise, HABAŞ'a ait LPG tankerinin boşaltma işlemi sırasında teknede çıkan yangının gemiye sıçraması ve bir tankerin alev alması sonucu gerçekleşmiştir. Tanker yangınlarının kesin nedenleri için detaylı inceleme ve soruşturma gereklidir.

    Buzlanma nedeniyle trafik nasıl etkilenir?

    Buzlanma nedeniyle trafik şu şekillerde etkilenir: Görüş mesafesinin azalması. Kaza riskinin artması. Frenleme ve yönlendirme zorluğu. Yol kapanmaları. Ulaşım aksamaları.

    Zile'de trafik kazası kaç kişi öldü?

    28 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla Tokat'ın Zile ilçesinde meydana gelen trafik kazalarında ölen kişi sayısı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Zile'de meydana gelen bazı trafik kazalarında hayatını kaybedenler oldu: 20 Ocak 2025: Zile-Turhal kara yolunda meydana gelen kazada, 21 yaşındaki Kayra Ömrüuzun hayatını kaybetti. 28 Ekim 2024: Zile'de otomobil ile traktörün çarpıştığı kazada, H.A. adlı kişi hayatını kaybetti. 16 Ağustos 2023: Zile'de iki otomobilin çarpıştığı kazada, Zeynep Sungur yaşamını yitirdi.

    51-2-B trafik cezası nasıl itiraz edilir?

    51/2-B trafik cezasına itiraz etmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru Süresi: İtiraz, cezanın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde yapılmalıdır. 2. Başvuru Yeri: İtiraz, ikamet adresine en yakın Sulh Ceza Hakimliğine yapılmalıdır. 3. Gerekli Belgeler: - Trafik cezası karar tutanağı; - Ehliyet ve ruhsat fotokopisi; - Kimlik fotokopisi; - İtiraz dilekçesi; - Ödeme dekontu (varsa); - İtiraz gerekçelerini destekleyen somut deliller (örneğin, radar ölçüm hataları, kamera kaydında tutarsızlık veya tutanak yanlışı). 4. İtiraz Dilekçesi: Dilekçede cezaya itiraz eden sürücü veya araç sahibinin bilgileri, itiraza konu tutanakta yer alan bilgiler ve aracın tescil bilgileri yer almalıdır. İtirazın sonuçlanma süresi, mahkemenin dosya yoğunluğuna göre değişiklik gösterir ve genellikle 3-6 ay arasında sürer.

    Silivri'de çöp kamyonu kazası kaç kişi öldü?

    28 Aralık 2024 tarihinde İstanbul'un Silivri ilçesinde meydana gelen çöp kamyonu kazasında herhangi bir ölüm kaydedilmemiştir. Kaza, Beyciler Mahallesi'nde seyir halindeki bir çöp kamyonu ile ters istikametten gelen bir hafriyat kamyonunun kafa kafaya çarpışması sonucu meydana gelmiştir.

    UTTS zorunluluğu ne zaman başlıyor?

    Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) zorunluluğu için başlangıç tarihleri şu şekildedir: Akaryakıt istasyonu işleten mükellefler: En az bir pompa ünitesinin tabanca aparatlarına Taşıt Tanıma Okuyucu (TTO) taktırma zorunluluğu 2 Haziran 2025 tarihine kadar uzatılmıştır. Taşıt sahipleri: Kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dahil olan ve işte kullanılan taşıtlara Taşıt Tanıma Birimi (TTB) taktırma zorunluluğu 30 Haziran 2025 tarihine kadar uzatılmıştır. LPG ile çalışan taşıtlar: Birden fazla veya benzin/motorin dışındaki bir yakıt türüyle çalışan taşıtların ilgili depo girişlerine TTB montaj zorunluluğu 31 Aralık 2025 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu tarihlere kadar gerekli işlemleri tamamlamayan mükellefler, cezai yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi indirimlerinden yararlanamaz.

    Kastamonu en büyük trafik kazası ne zaman oldu?

    Kastamonu'daki en büyük trafik kazası olarak değerlendirilebilecek bir olay, 15 Mayıs 2025 tarihinde Kastamonu-İnebolu kara yolu Öz Bereket Kavşağı'nda meydana gelen zincirleme kazadır. Bu kazada 4 araç birbirine girmiş, 9 kişi yaralanmıştır. Ayrıca, 19 Temmuz 2025 tarihinde Kastamonu'nun Tosya ilçesinde bir otomobilin TIR'a çarpması sonucu 3 kişinin hayatını kaybettiği, 5 kişinin yaralandığı bir kaza yaşanmıştır. Kastamonu'daki en büyük trafik kazası hakkında kesin bir bilgi vermek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

    B1 ehliyet hangi araçları kullanabilir?

    B1 sınıfı ehliyet, motor gücü 15 kW'ı geçmeyen, net ağırlığı 400 kg'ı geçmeyen, yük taşımak için kullanıldığında net ağırlığı 550 kg'ı geçmeyen dört tekerlekli motosikletleri (quadricycle) kullanma yetkisi verir. B1 ehliyet ile kullanılabilen bazı araç örnekleri: Ligier, Aixam, Casalini gibi mikro araç üreticilerinin modelleri; ATV'ler (trafiğe kapalı alanlarda eğitim aracı olarak veya doğa gezilerinde). B1 ehliyet ile kesinlikle otomobil, A1, A2 veya A sınıfı motosikletler kullanılamaz.

    Kör noktada ne izlemeli?

    "Kör noktada ne izlemeli?" sorgusuna doğrudan bir yanıt bulunamamıştır. Ancak, "kör nokta" ile ilgili aşağıdaki bilgiler değerlendirilebilir: Kör nokta, aracın yan taraflarında ve arkasında, dikiz ve yan aynalarla görülemeyen alandır. Kör nokta uyarı sistemi, bu alanda araç veya cisim tespit ettiğinde sürücüyü görsel, sesli ya da titreşimli uyarılarla bilgilendirir. Kör nokta aynası, yan aynalara eklenerek kör noktaların daha geniş bir açıyla görülmesini sağlar. Kör nokta uyarı sistemi, şerit değiştirme ve park etme sırasında güvenliği artırır.

    Yol verme kavgası neden olur?

    Yol verme kavgalarının bazı nedenleri: Trafik kurallarını ve insanlık kurallarını hiçe sayma. Yakın takip, ön kesme, hatalı sollama ve paralı yollardaki riskli davranışlar. Üstünlük duygusu ve ders verme isteği. Stres ve öfke kontrolü eksikliği. Bu tür kavgalar, bazen basit bir şekilde geçiştirilirken, bazen de diğer sürücüye ve çevreye sıkıntılı anlar yaşatabilir.

    2 sınıf HGS ne demek?

    2. sınıf HGS, aks aralığı (dingil mesafesi) 3,20 metre ve üzerinde olan her türlü iki akslı araçları kapsar. Bu kapsama giren bazı araç türleri: kamyonetler; minibüsler; kamyonlar; otobüsler; ağır araçlar (tırlar vb.).

    Sarıyer minibüs olayı nedir?

    Sarıyer'deki minibüs olayı, 18 Aralık 2024 tarihinde, Pınar Mahallesi-Zincirlikuyu Metrobüs hattında çalışan bir minibüs şoförü ile yolcular arasında yaşanan ücret tartışmasıdır. İddiaya göre, minibüse binen 35 yolcudan 20’si 18 liralık ücreti ödememiştir. Olayın ardından şoför, sivil trafik polisi tarafından yakalanmıştır.

    Sakarya tır kazası ne zaman oldu?

    Sakarya'da 3 tırın karıştığı kaza, 17 Haziran 2025 tarihinde meydana gelmiştir.

    Trafik sigortasında hasarsızlık indirimi nasıl hesaplanır?

    Trafik sigortasında hasarsızlık indirimi, sürücünün poliçe süresi boyunca kaza yapıp yapmadığına göre belirlenen basamaklara göre hesaplanır. Basamaklar ve indirim oranları: 5. basamak: %5 indirim. 6. basamak: %20 indirim. 7. basamak: %40 indirim. 8. basamak: %50 indirim. Hesaplama örneği: Sürücü, 4. basamaktan başladığında herhangi bir indirimi yoktur. İlk yıl kaza yapmazsa 5. basamağa yükselir ve %10 indirim kazanır. Sonraki yıl da hasarsız geçerse 6. basamağa yükselir ve %20 indirim alır. Sürücünün kusurlu olduğu bir kazada hasar ödemesi yapılması durumunda hasarsızlık indirimi bozulur ve basamak düşer.

    Samsun-Ordu karayolunda neden sürekli kaza oluyor?

    Samsun-Ordu karayolunda sürekli kaza olmasının birkaç nedeni olabilir: Hava koşulları: Kar yağışı ve yoğun sis, sürücülerin direksiyon hakimiyetini kaybetmesine yol açabilir. Yüksek trafik yoğunluğu: Karayolunun bazı bölümlerinde uzun araç kuyrukları oluşması, kazaların meydana gelme olasılığını artırabilir. Yol ve altyapı sorunları: Yön tabelalarının devrilmesi gibi altyapı problemleri de trafik kazalarına neden olabilir. Bu faktörler, Samsun-Ordu karayolunda sık sık trafik kazalarının yaşanmasına katkıda bulunabilir.

    Diyarbakır'ın trafik sorunu nasıl çözülür?

    Diyarbakır'ın trafik sorununu çözmek için şu adımlar atılabilir: Trafik kurallarına yönelik farkındalık kampanyaları: Belediye ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle trafik kurallarına uyumu artırmak için seminerler, afişler ve sosyal medya kampanyaları düzenlenebilir. Yeni yollar ve kavşak düzenlemeleri: Trafik yoğunluğunu azaltmak için yeni yollar ve kavşak düzenlemeleri yapılabilir. Akıllı trafik sistemleri: Yapay zeka destekli dinamik kavşak kontrol sistemleri gibi akıllı trafik sistemleri kurulabilir. Otopark düzenlemeleri: Otopark alanlarının ihtiyaca cevap vermesi ve düzensiz parkların önlenmesi için düzenlemeler yapılabilir. Toplu taşımaya yönlendirme: Belirli saatlerde araç trafiğini sınırlayarak insanları toplu taşımaya yönlendirmek, daha insancıl bir yaşam alanı oluşturulabilir. Çevre yolu: Diyarbakır-Şanlıurfa yolunu Diyarbakır-Mardin yoluna bağlayacak Güneybatı Çevre Yolu'nun tamamlanması, şehir içi trafiği rahatlatabilir.