• Buradasın

    Trafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Modifiyeli araç muayeneden geçer mi?

    Modifiyeli aracın muayeneden geçip geçemeyeceği, yapılan modifikasyonların türüne ve yasalara uygun olup olmadığına bağlıdır. Ruhsatla uyumsuz modifiyeler: Araç, ruhsatta belirtilen renk, donanım ve kimlik bilgilerine sahip değilse muayeneden geçmez. Yasak modifiyeler: Aşırı gürültü üreten egzozlar, aracın orijinal tasarımını değiştiren işlemler ve trafik güvenliğini tehlikeye atan modifiyeler yasaktır ve muayeneden geçilmez. Modifiye işlemleri, yetkili servisler veya kişiler tarafından yapılmalı ve kullanılan malzemeler kaliteli olmalıdır.

    Drift yapmak neden yasak?

    Drift yapmak, trafik güvenliğini tehlikeye attığı, kazalara yol açabileceği ve kamu düzenini bozabileceği için yasaktır. Drift yapmanın yasak olmasının bazı nedenleri: Kontrol kaybı ve kaza riski: Drift, aracın kontrolünü zorlaştırarak kazalara yol açabilir. Diğer sürücülerin paniği: Ani manevralar, diğer sürücülerin panik yapmasına neden olabilir. Yolun zarar görmesi: Drift sırasında oluşan lastik izleri, yolun kayganlaşmasına ve daha tehlikeli bir hale gelmesine yol açabilir. 2025 yılı itibarıyla, trafikte drift atmanın cezası 46.392 TL olarak belirlenmiştir.

    Trafik ve çevre bilgisi kaç soru?

    2025 yılı itibarıyla trafik ve çevre bilgisinden 23 soru sorulmaktadır. Ehliyet sınavında toplam 50 soru sorulmakta olup, bu sorular trafik, ilk yardım, araç tekniği ve trafik adabından oluşmaktadır.

    Kar küreyici ne işe yarar?

    Kar küreyici, kar temizliğinde kullanılan, kapanan yolları açmaya ve ulaşımı kolaylaştırmaya yardımcı olan bir araçtır. Kar küreyiciler, farklı özelliklere sahip modellerle gelir: Tek kademeli elektrikli kar küreyiciler: Yüzeydeki kar seviyesinin 15 santimetreden daha az olduğu yollar için kullanılır. Tek kademeli benzinli kar küreyiciler: 20 cm kar seviyesinde, orta ölçekli, asfalt yollar ve yürüyüş yolları için uygundur. İki kademeli benzinli kar küreyiciler: 40 cm kar seviyesinde, geniş ve uzun alanlar için idealdir. Üç kademeli benzinli kar küreyiciler: 45 cm ve daha yüksek kar kütleleri olan alanlarda ve şiddetli kar yağışına maruz kalan bölgelerde kullanılır. Kar küreyiciler, hem büyük ölçeklerde devlet organları ve belediyeler tarafından hem de küçük boyutlarda, vatandaşların kar yağışının yoğun olduğu bölgelerde kullanımı için tercih edilir.

    Kar küreyici ne işe yarar?

    Kar küreyici, kar temizliğinde kullanılan, kapanan yolları açmaya ve ulaşımı kolaylaştırmaya yardımcı olan bir araçtır. Kar küreyiciler, farklı özelliklere sahip modellerle gelir: Tek kademeli elektrikli kar küreyiciler: Yüzeydeki kar seviyesinin 15 santimetreden daha az olduğu yollar için kullanılır. Tek kademeli benzinli kar küreyiciler: 20 cm kar seviyesinde, orta ölçekli, asfalt yollar ve yürüyüş yolları için uygundur. İki kademeli benzinli kar küreyiciler: 40 cm kar seviyesinde, geniş ve uzun alanlar için idealdir. Üç kademeli benzinli kar küreyiciler: 45 cm ve daha yüksek kar kütleleri olan alanlarda ve şiddetli kar yağışına maruz kalan bölgelerde kullanılır. Kar küreyiciler, hem büyük ölçeklerde devlet organları ve belediyeler tarafından hem de küçük boyutlarda, vatandaşların kar yağışının yoğun olduğu bölgelerde kullanımı için tercih edilir.

    KTT ne anlama gelir?

    KTT, "Kaza Tespit Tutanağı" ifadesinin kısaltmasıdır. 1 Nisan 2008 tarihinden itibaren, maddi hasarlı kazalarda, tarafların anlaşmalı olarak kendi aralarında tutanak tutmalarına olanak tanıyan bir uygulamadır. KTT sorgulaması, bir aracın küçük ölçekli bir kazaya karışıp karışmadığını öğrenmek için yapılır.

    KMO ve Anadolu Otoyolu aynı mı?

    KMO (Kuzey Marmara Otoyolu) ve Anadolu Otoyolu aynı değildir, ancak bu iki otoyol, Kuzey Marmara Otoyolu'nun farklı kesimlerinde yer alan ve farklı şirketler tarafından işletilen bölümlerdir. KMO Anadolu Otoyol İşletmesi A.Ş., Kuzey Marmara Otoyolu'nun Asya yakasında yer alan bölümü işletmektedir.

    Çekme belgeli araçlar neden trafiğe çıkmaz?

    Çekme belgeli araçlar, trafiğe çıkmasının yasak olduğu için trafiğe çıkmaz. Çekme belgesi, aracın çeşitli sebeplerden dolayı trafikten çekilmesi anlamına gelir. Bu sebepler arasında: sigortasız veya muayenesiz olması; ağır hasar almış olması; uzun süre kullanılmayacak olması; koleksiyon amacıyla saklanması sayılabilir. Çekme belgeli araçların trafiğe çıkması durumunda, Karayolları Trafik Kanunu’nun 21. maddesi gereğince idari para cezası ve ehliyet ceza puanı uygulanır.

    51.2-a kusur oranı nasıl hesaplanır?

    51/2-a kusur oranı, Karayolları Trafik Kanunu'na göre hız sınırını %10 ile %30 arasında aşmak olarak tanımlanır ve genellikle %25 olarak kabul edilir. Kusur oranı hesaplaması, trafik kazasında yer alan diğer araçların veya yayaların kusur durumu baz alınarak yapılır. Örneğin, bir trafik kazasında sürücülerden biri 51/2-a kusuru işlemişse: Diğer sürücü asli bir kusur işlemişse, 51/2-a kusuru %25 oranında kabul edilir. Diğer sürücü tali bir kusur işlemişse, 51/2-a kusuru %50 oranında kabul edilir. Diğer tarafın herhangi bir ihlali yoksa, 51/2-a kusuru %100 oranında kabul edilir. Kusur oranına itiraz etmek için polis tutanağı dışındaki kaza tespit tutanaklarına e-Devlet üzerinden, kolluk kuvvetlerince tutulan tutanaklara ise mahkeme yoluyla itiraz edilebilir.

    Ehliyethane soruları zor mu?

    Ehliyethane soruları genellikle zor olarak değerlendirilmez. Site, ehliyet sınav sorularına hazırlık için çeşitli kaynaklar sunmaktadır ve sorular, trafik kuralları, motor bilgisi, ilk yardım ve trafik adabı gibi konuları kapsamaktadır. Ancak, sınav başarısı için düzenli çalışma, çıkmış soruları çözme ve animasyonlu sorulara dikkat etme önerilmektedir. Her adayın bilgi düzeyi farklı olduğu için, soruların zorluğu kişisel duruma göre değişebilir.

    Trafikte duba nereye konur?

    Trafikte dubalar (delinatörler) genellikle şu alanlara konur: Okul ve hastane çevresi. Otopark giriş-çıkışları. Şantiyeler ve yol çalışmaları. Araç yönlendirme bölgeleri. Viraj öncesi (görüş açısına göre). Dubalar, sürücülerin en az 30-50 metre önceden görebileceği şekilde yerleştirilmelidir. Duba kullanımı için belediyeden izin alınması gerekebilir, çünkü izinsiz duba koymak yasaktır ve ceza gerektirebilir.

    KMO otoyol işletmesi ne iş yapar?

    KMO (Kuzey Marmara Otoyolu) otoyol işletmesi, Avrupa yakasında Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş., Asya yakasında ise KMO Anadolu Otoyolu İşletme A.Ş. olarak iki ayrı görevli şirket tarafından yürütülmektedir. KMO otoyol işletmesinin bazı görevleri: Otoyol güvenliğinin sağlanması. Kesintisiz ve yüksek standartlı hizmet sunulması. Sürdürülebilirlik ve çevre yönetimi. Ulaşım yatırımının işletme faaliyetleri.

    İstanbul'da hangi radar var?

    İstanbul'daki bazı radar noktaları: TEM (E80) üzerinde: Mahmutbey Gişeler – FSM Köprüsü arasında 14 sabit nokta. D-100 Karayolu üzerinde: Avcılar – Kadıköy hattında 11 sabit nokta. Kuzey Marmara Otoyolu Avrupa kesiminde: 7 sabit nokta. Şehir içi bulvarlarda: Basın Ekspres Yolu, Haliç – Alibeyköy Tüneli girişi ve Riva Kavşağı'nda EDS kameraları. Ayrıca, Topkapı – Aksaray arası tramvay güzergâhında hız koridoru, TEM Çamlıca Gişeler – Ataşehir Kavşağı arasında ortalama hız tüneli ve Beşiktaş Barbaros Bulvarı – Kabataş hattında kırmızı ışık ve şerit ihlali EDS kameraları aktif durumdadır. Gezici radar araçlarının konumları ise Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından paylaşılmamaktadır. Radar noktalarının güncel durumu için Emniyet Genel Müdürlüğü'nün "onlineislemler.egm.gov.tr" adresindeki haritası kontrol edilebilir.

    İGS ve HGS aynı mı?

    Hayır, İGS ve HGS aynı değildir. HGS (Hızlı Geçiş Sistemi), Türkiye'deki ücretli otoyollarda ve köprülerde daha hızlı ve kolay geçiş sağlamak amacıyla kullanılan bir elektronik ödeme sistemidir. İGS hakkında ise bilgi bulunmamaktadır.

    Sürücü Kursu tabelası nasıl olmalı?

    Sürücü kursu tabelası, kutu harf tabela gibi dikkat çekici ve estetik bir tasarıma sahip olmalıdır. Ayrıca, sürücü kursu tabelalarında kullanılan bazı özel ürünler şunlardır: Sürücü adayı tepeliği: Araç üstüne monte edilen, sürücü adaylarının bilgilerini içeren tabela. Sınav aracı ve eğitim aracı tepeliği: Yine araç üstünde kullanılan, sınav veya eğitim aracı olduğunu belirten tabelalar. Tabela tasarımı ve üretimi için profesyonel reklam ajansları veya tabela imalatçılarıyla iletişime geçilmesi önerilir.

    İstanbul'da kaç tane istasyon var?

    İstanbul'da toplam 158 metro istasyonu bulunmaktadır. Ayrıca, Anadolu Yakası'nda 52, Avrupa Yakası'nda 85 olmak üzere toplam 137 adet istasyon olan raylı sistemler de mevcuttur.

    UTTS gov nedir?

    UTTS.gov.tr, Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) ile ilgili bilgilere ulaşılabilen resmi web sitesidir. UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi), akaryakıt istasyonlarında yapılan satış işlemlerinde taşıt plaka bilgilerinin ödeme kaydedici cihazlara otomatik olarak aktarılmasını sağlayan bir sistemdir. UTTS, 5 Ekim 2023 tarihli ve 32330 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği ile zorunlu hale getirilmiştir.

    Kazada asli kusur yüzde kaç olmalı?

    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 84. maddesine göre, kazada asli kusurlu sayılabilmek için en az %100 kusurlu olmak gerekir. Asli kusur, kazanın meydana gelmesindeki asıl ihlali temsil eder ve genellikle kırmızı ışıkta geçme, hatalı şerit değiştirme, hız limitine uymama gibi ciddi trafik kurallarını ihlal eden durumlar için kullanılır. Kusur oranları, TRAMER (Trafik Sigortaları Merkezi) uzmanları tarafından belirlenir ve taraflar veya sigorta şirketleri beş iş günü içinde bu oranlara itiraz edebilir.

    Aks mesafesi 3200 olan araç hangi sınıf?

    Aks mesafesi 3200 olan araç, 2. sınıf araçtır. 2. sınıf araçlar, aks mesafesi 3,2 metre ve üzerinde olan her türlü iki akslı araçları kapsar.

    Engelli aracı 5 yıl sonra satılabilir mi?

    Evet, engelli aracı 5 yıl sonra satılabilir. 2025 yılı itibarıyla, ÖTV muafiyetiyle alınan engelli araçların satış süresi 5 yıldan 10 yıla çıkarılmıştır. Ancak, araç satışı için 10 yıl dolmadan başvuru yapılması durumunda vergi cezası doğar.