• Buradasın

    Taşımacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ballon ne işe yarar?

    Ballon d’Or, her sene bir önceki sezonda yerel ligler ve kıta kupalarında en başarılı performansı sergileyen futbolcuya verilen Avrupa’da Yılın Futbolcusu Ödülü’dür. Ödül, 1956 yılında Fransız spor dergisi France Football'un başyazarı Gabriel Hanot'un fikriyle ortaya çıkmıştır. Ballon d’Or, futbol dünyasında en prestijli bireysel ödüllerden biri olarak kabul edilir. Ballon kelimesi ise Fransızca "altın" anlamına gelen "or" ile birlikte kullanıldığında "Altın Top" olarak Türkçeye çevrilir.

    Ağır Vasıta Şoförü olmak için ne gerekli?

    Ağır Vasıta Şoförü olmak için gerekli şartlar: Eğitim: En az ilkokul mezunu olmak. Ehliyet: CE sınıfı ehliyet sahibi olmak. Sağlık Raporu: Uzun yol tır kullanımına uygun olduğunu gösteren detaylı bir sağlık raporuna sahip olmak. Belgeler: Psikoteknik belgesi, iş güvenliği ve sağlığı eğitimi sertifikası, güvenlik belgesi, sigorta poliçesi ve teknik kontrol belgeleri. Sabıka Kaydı: Sabıka kaydının bulunmaması. Deneyim: Gideceği güzergah hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak. Ayrıca, ağır vasıta şoförlerinin güvenilir, güvenlik bilincine sahip, dikkatli ve iş etiğine sahip olmaları gerekir.

    CDEK Türkiye'de var mı?

    Evet, CDEK Türkiye'de bulunmaktadır. CDEK, Türkiye'den Rusya'ya taşımacılık hizmetleri sunan bir lojistik şirketidir. CDEK'in Türkiye'deki iletişim bilgileri: Web sitesi: cdek.com.tr. Adres: Esentepe Mahallesi Cevizli Yan Yol Caddesi No:13 Vizyon Kartal Residence D Blok 2. Kat, 34870 Kartal/İstanbul. Telefon: +0850 473 08 33. E-posta: info@cdek-global.com.tr.

    Yurtici kargoda yurtici ne demek?

    "Yurtiçi Kargo"nda "yurtiçi" ifadesi, Türkiye içi gönderileri ifade eder. Yurtiçi Kargo, Türkiye genelinde geniş dağıtım ağı sayesinde tüm gönderileri hızlı ve güvenilir bir şekilde alıcısına ulaştırır. Ayrıca, "Yurtiçi"nin "yurt dışı" ile birlikte kullanıldığı "YK International Express" ve "YK Fast Trade" gibi hizmetler de bulunmaktadır.

    SRC 1 3 5 ne demek?

    SRC 1, SRC 3 ve SRC 5 belgeleri, ticari araç kullanan sürücülerin yük ve yolcu taşımacılığı yapabilmesi için alması gereken mesleki yeterlilik belgeleridir. SRC 1 Belgesi: Uluslararası yolcu taşımacılığı yapan sürücüler için gereklidir. SRC 3 Belgesi: Uluslararası eşya ve kargo taşımacılığı yapmak için alınması gereken mesleki yeterlilik belgesidir. SRC 5 Belgesi: Tehlikeli madde taşımacılığı yapan sürücüler için zorunludur. SRC belgeleri, taşımacılık türüne ve kapsamına göre beş farklı sınıfa ayrılır.

    Kamyon üstü lowbet kaç ton taşır?

    Kamyon üstü lowbed taşıma kapasitesi, kullanılan lowbed türüne göre değişiklik gösterir. Bazı lowbed türlerinin taşıma kapasiteleri: 2 dingilli megamax: 30 ton. 3 dingilli megamax: 30 ton. 3 dingilli semi-low-load: 30 ton. 4 dingilli low-load: 42 ton. 6 dingilli semi-low-load: 98 ton. Lowbed taşıma kapasitesi, yükün ağırlığı, genişliği ve yola devam edebilme kapasitesi gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Römork nedir ne işe yarar?

    Römork, motorlu araçların arkasına takılan ve yük taşımaya yarayan tekerlekli motorsuz bir vasıtadır. Römorkların bazı kullanım amaçları: Ticari taşımacılık. Tarım sektörü. Seyahat ve kamp. Tekne taşımacılığı. Römorklar, kullanım amacına ve taşıma gereksinimlerine göre tam römork, yarı römork, motosiklet römorku, bisiklet römorku gibi farklı çeşitlere ayrılır.

    Türk stowe kaç kg taşır?

    Türkiye'de farklı dingil sayısına sahip tırların taşıyabileceği azami yükler şu şekildedir: 6 dingilli tır: 44 ton. 5 dingilli tır: 40 ton. 4 dingilli tır: 32 ton. 3 dingilli tır: 24 ton. Bu bilgiler ışığında, "Türk stowe"un kaç kg yük taşıyabileceği belirlenememiştir. Ancak, tırların taşıma kapasitesi, aracın türü ve dingil sayısına göre değişiklik gösterebilir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: yandex.com.tr; esalco.com; etasimacilik.com.

    ADR tehlikeli madde taşımacılığı nedir?

    ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması), tehlikeli maddelerin insan sağlığına ve çevreye zarar vermeden, güvenli ve düzenli bir şekilde kamuya açık karayolu ile taşınmasını sağlayan bir yönergedir. Bu anlaşma, 30 Eylül 1957'de Cenevre'de imzalanmış ve 1968'de yürürlüğe girmiştir. ADR kapsamında tehlikeli maddeler dokuz ana sınıfa ayrılır: Patlayıcı maddeler ve nesneler (Sınıf 1); Gazlar (Sınıf 2); Alevlenebilir sıvılar (Sınıf 3); Alevlenebilir katılar, kendiliğinden tepkimeye giren maddeler, polimerleştirici maddeler ve duyarlılığı azaltılmış katı patlayıcılar (Sınıf 4.1); Kendiliğinden yanmaya yatkın maddeler (Sınıf 4.2); Su ile temas ettiğinde alevlenebilir gazlar açığa çıkartan maddeler (Sınıf 4.3); Yükseltgen (Oksitleyici) maddeler (Sınıf 5.1); Organik peroksitler (Sınıf 5.2); Zehirli maddeler (Sınıf 6.1); Bulaşıcı maddeler (Sınıf 6.2); Radyoaktif malzemeler (Sınıf 7). Tehlikeli madde taşımacılığı yapan firmaların, ADR yönetmeliğine uygun belge ve sertifikalara sahip olması zorunludur.

    40 DC ve 40HC arasındaki fark nedir?

    40 DC (Dry Container) ve 40 HC (High Cube) konteynerler arasındaki temel farklar şunlardır: Boyutlar: 40 HC konteynerler, 40 DC konteynerlere göre 30 cm daha uzundur. Yükseklik: 40 HC konteynerlerin yüksekliği 2,69 m, 40 DC konteynerlerin yüksekliği ise 2,35 m'dir. Hacim: 40 HC konteynerler 76 m³, 40 DC konteynerler ise 66 m³ hacme sahiptir. Ağırlık: 40 HC konteynerlerin boş ağırlığı 3.970 kg, 40 DC konteynerlerin boş ağırlığı ise 3.700 kg'dır. Yük Kapasitesi: 40 HC konteynerler 26.780 kg, 40 DC konteynerler ise 26.780 kg yük kapasitesine sahiptir.

    E-Liman'da hangi işlemler yapılır?

    E-Liman'da yapılan bazı işlemler: Liman Kapı Otomasyon Sistemi: Liman sahasına giriş yapan kara taşıtlarının bilgileri ve görüntüleri, taşıtın sahaya girmesinden önce gümrük sistemlerine iletilir. Bildirim İşlemleri: Gemi ve deniz aracı ilgilileri, liman sahasına giriş için tahmini varış zamanlarını bildirir. Elektronik Belge İşlemleri: Tek Pencere Sistemi gibi elektronik platformlar üzerinden izin, onay ve belgelere ilişkin başvurular yapılır ve sonuçlar elektronik ortamda alınır. Kayıt İşlemleri: Şişme bot, deniz motoru gibi deniz araçlarının kayıtları yapılır. Ayrıca, E-Liman kapsamında Konteyner ve Liman Takip Sistemi (KLTS) gibi paydaşlar arası elektronik iletişim sağlayan sistemler de bulunmaktadır.

    1 tır kaç ton yük alır?

    Türkiye'de tırların taşıyabileceği azami yük miktarı, dingil sayısına göre değişiklik göstermektedir: 6 dingilli tır: 44 ton. 5 dingilli tır: 40 ton. 4 dingilli tır: 32 ton. 3 dingilli tır: 24 ton. Daha fazla dingili olan tırların taşıyabileceği azami yük, her dingil başına 8 ton fazladır. Ayrıca, standart bir tırın taşıma kapasitesi (iç hacmi) yaklaşık 82 ile 90 metreküp arasında değişmektedir. Bu değerler, yasal düzenlemelere ve tırın teknik özelliklerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Damper ve hafriyat kamyonu arasındaki fark nedir?

    Damperli kamyon ve hafriyat kamyonu arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım Amacı: Damperli kamyon: Kum, çakıl, moloz gibi dökme malzemeleri taşımak için kullanılır. Hafriyat kamyonu: Hafriyat işlerinde, toprak, asfalt veya dolgu malzemesi nakliyatında kullanılır. Tasarım ve Kapasite: Damperli kamyon: Genellikle daha büyük ve sağlam bir yapıya sahiptir, kapasitesi 30 tona kadar çıkabilir (madencilik modelleri 250 tona kadar taşıyabilir). Hafriyat kamyonu: Farklı boyutlarda ve kapasitelerde olabilir, en yaygın modellerden biri araç üstü damperdir. Manevra Kabiliyeti: Damperli kamyon: Dar alanlarda daha iyi manevra yapabilir. Hafriyat kamyonu: Engebeli arazilerde daha iyi performans gösterir. Kullanım Alanı: Damperli kamyon: İnşaat, madencilik, tarım gibi çeşitli sektörlerde kullanılır. Hafriyat kamyonu: Özellikle inşaat ve yol yapım projelerinde tercih edilir.

    Kendi aracımla nasıl para kazanabilirim?

    Kendi aracınızla para kazanmanın bazı yolları: Uygulama tabanlı taşımacılık hizmetleri: Martı TAG, BlaBlaCar, Uber gibi platformlarla yolcu taşımacılığı yaparak gelir elde edebilirsiniz. Paket ve kargo taşımacılığı: Yemeksepeti, Trendyol Go, Hepsiburada gibi sipariş uygulamalarına kurye olarak başvurabilirsiniz. Özel şoförlük: Oteller, rent a car firmaları veya turizm şirketleriyle işbirliği yaparak özel şoförlük hizmeti sunabilirsiniz. Sebze-meyve teslimatı: Bakkal ve marketlere sebze-meyve teslimatı yapabilirsiniz. Direksiyon eğitimi: Sürücü kurslarıyla veya sosyal medya üzerinden iletişime geçerek direksiyon eğitimi verebilirsiniz. Araç kiralama: Araç kiralama şirketlerine başvurarak aracınızı kiraya verebilirsiniz. Reklam: Aracınıza reklam alarak gelir elde edebilirsiniz. Nakliye: Ofis veya ev eşyalarının taşınması gibi nakliye hizmetleri sunabilirsiniz.

    Personel servisi için kaç araç gerekir?

    Personel servisi için kaç araç gerektiği, şirketin ihtiyaçlarına ve çalışan sayısına bağlıdır. Personel servis aracı olarak kullanılacak taşıtların, fabrikasından imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınmak kaydıyla 21 yaşından küçük olması gerekmektedir. Ayrıca, personel servisi hizmeti sunan firmaların Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan alınan D2 veya C2 yetki belgesine sahip olması zorunludur. Daha fazla bilgi için yerel yönetmeliklere ve ilgili kurumlara başvurulması önerilir.

    8×8 kamyon kaç ton taşır?

    8×8 kamyonun taşıma kapasitesi, kamyonun türüne ve dingil sayısına bağlı olarak değişir. Örneğin, dört dingilli bir kamyon (kırkayak) genellikle 32-38 ton arasında yük taşıyabilir. Ancak, 8×8 kamyonun spesifik taşıma kapasitesi hakkında bilgi bulunamadı. Daha fazla bilgi için kamyonun teknik özelliklerini veya taşıma kapasitesini belirten belgeleri incelemek gereklidir.

    Lowbed ve sal dorse arasındaki fark nedir?

    Lowbed ve sal dorse arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım amacı: Sal dorse, yanları ve üstü açık olan bir dorse türüdür ve genellikle gabari dışı ve üstten yükleme gerektiren ağır yüklerin taşınmasında kullanılır. Lowbed dorse, alçak şasili bir dorse türüdür ve ağır ve yüksek yapılı yüklerin, özellikle iş makineleri, traktörler ve büyük endüstriyel ekipmanların nakliyesinde tercih edilir. Yapı: Sal dorseler, tek dingillidir ve daha az taşıma kapasitesine sahiptir. Lowbed dorseler, genellikle 3 veya 4 dingillidir ve yük dağılımı dengelidir. Avantajlar: Sal dorseler, geniş yükleme alanı, hafif yapı ve yüksek manevra kabiliyeti gibi avantajlara sahiptir. Lowbed dorseler, sağlam yapısı ve yüksek taşıma kapasitesi sayesinde ağır yüklerin güvenli bir şekilde taşınmasını sağlar.

    Transay Taşımacılık'a kaç Sprinter verildi?

    2025 yılı itibarıyla Transay Taşımacılık'a toplam 131 adet Mercedes-Benz Sprinter teslim edilmiştir. Daha önceki teslimatlar hakkında bilgiler de mevcuttur: 30 adet Sprinter (15.12.2017). 10 adet Sprinter (06.11.2019). Bu bilgilerle birlikte, Transay Taşımacılık'ın filosuna sürekli olarak Mercedes-Benz Sprinter araçları eklediği görülmektedir.

    Src 4 ve src 3 farkı nedir?

    SRC 3 ve SRC 4 belgeleri arasındaki temel fark, SRC 4 belgesinin yalnızca Türkiye sınırları içerisinde geçerli olmasıdır. SRC 3 belgesi, uluslararası yük ve eşya taşımacılığı yapan sürücüler için gereklidir ve bu belgeyi alan sürücüler kamyonet, pikap, panelvan, çekici veya tır gibi ticari araçları hem yurt içinde hem de yurt dışında kullanabilir. SRC 4 belgesi ise, ülke içinde yük ve eşya taşımacılığı yapan sürücüler için gereklidir ve bu belgeyi alan sürücüler de aynı araçları sadece Türkiye sınırları içerisinde kullanabilir.

    Kls hisse ne iş yapar?

    KLS hisse ifadesi, farklı alanlarda faaliyet gösteren şirketleri ifade edebilir. İşte bazı örnekler: KLS (KLS) Şirketi: Vietnam'da yatırım bankacılığı ve yatırım hizmetleri sektöründe faaliyet göstermektedir. KELSO TECHNOLOGIES (KLS): Kanada'da otomobil parçaları sektöründe (OEM) üretim yapmaktadır. Kaleseramik (KLSER): Seramik üretimi yapmakta, duvar ve zemin seramikleri, fayanslar, mozaikler ve porselen ürünler sunmaktadır. KLS hisse ifadesinin hangi şirketi ifade ettiğine bağlı olarak, şirketin faaliyetleri değişiklik gösterebilir.