Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, 2001 yılında Anderson ve Krathwohl'un koordinatörlüğünde yapılan revizyon ile bilişsel alanın iki boyutlu bir yapıya dönüştürülmesidir. Orijinal Bloom taksonomisi, bilişsel alanı tek boyutlu olup, altı hedef düzeyine ayrılmıştır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme. Revize edilmiş taksonomi ise iki boyutlu bir yapı sunar: 1. Bilgi boyutu: Olgusal, kavramsal, işlemsel ve bilişüstü bilgi türlerini içerir. 2. Bilişsel süreç boyutu: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratma (sentez yerine) basamaklarını içerir. Bu revizyon, bilgi basamağındaki isim ve fiil yapısının uyumsuzluğunu gidermek ve öğretimin planlanması sürecine yenilikler getirmek amacıyla yapılmıştır.