Z. K. Kadıoğlu'na göre tüketim toplumu, bireylerin ihtiyaçları için tüketmek yerine tüketimi başlı başına bir amaç haline getirdiği bir toplumdur. Kadıoğlu, tüketim toplumunun bazı özelliklerini şu şekilde açıklar: İletişim biçimi olarak tüketim: Bireyler, kendilerini ifade etmek ve karşısındakileri anlamak için tüketim tercihlerini referans alırlar. Kapitalist sistem ve tüketici değeri: Bireyler, kapitalist toplumlarda tüketici olarak değerlidir ve pazarlama ile reklam faaliyetleri, arzuları kışkırtan göstergelerle tüketimi teşvik eder. Gündelik hayatta tüketim: İnsanlar, ekonomik sistemden kaynaklanan hoşnutsuzlukları ve gündelik hayatın gerginliklerini tüketim yaparak hafifletebileceklerini düşünürler. Planlı eskitme: Teknolojik ürünler, sürekli yenilenen sürümlerle üretilir ve bu, birey ile nesne arasındaki kullanım süresini kısaltır.