Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Z. K. Kadıoğlu'na göre tüketim toplumu, bireylerin ihtiyaçları için tüketmek yerine tüketimi başlı başına bir amaç haline getirdiği bir toplumdur 3.
Kadıoğlu, tüketim toplumunun bazı özelliklerini şu şekilde açıklar:
- İletişim biçimi olarak tüketim: Bireyler, kendilerini ifade etmek ve karşısındakileri anlamak için tüketim tercihlerini referans alırlar 245.
- Kapitalist sistem ve tüketici değeri: Bireyler, kapitalist toplumlarda tüketici olarak değerlidir ve pazarlama ile reklam faaliyetleri, arzuları kışkırtan göstergelerle tüketimi teşvik eder 245.
- Gündelik hayatta tüketim: İnsanlar, ekonomik sistemden kaynaklanan hoşnutsuzlukları ve gündelik hayatın gerginliklerini tüketim yaparak hafifletebileceklerini düşünürler 245.
- Planlı eskitme: Teknolojik ürünler, sürekli yenilenen sürümlerle üretilir ve bu, birey ile nesne arasındaki kullanım süresini kısaltır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: