Ray-tracing nasıl çalışır?
Ray tracing, ışık ışınlarının bir sahne boyunca izlediği yolu simüle ederek gerçekçi aydınlatma ve gölgeler oluşturan bir render tekniğidir. Çalışma prensibi: 1. Işık ışınlarının emisyonu: Sanal ışınlar kameradan sahnedeki her piksele gönderilir. 2. Yüzeylerle etkileşim: Her ışın, çarptığı yüzeyin malzeme, renk ve doku özelliklerini tespit eder. 3. Yansıma ve kırılma: Işınlar, nesnelerden yansıyabilir veya geçebilir, bu da gerçek dünyadaki aydınlatma efektlerini (yansımalar, şeffaflık) oluşturur. 4. Gölge hesaplaması: Işınlar, ışık kaynaklarına geri izlenerek nesnelerin ışığı engelleyip engellemediği belirlenir ve gerçekçi gölgeler oluşturulur. 5. Ambient aydınlatma: Küresel aydınlatma, dolaylı aydınlatmayı dikkate alarak ortama derinlik ve doğal görünümlü varyasyonlar ekler. Bu süreç, tüm sahne için tekrarlanarak yüksek çözünürlüklü ve gerçekçi görüntüler elde edilir.
Ray-tracing nasıl çalışır?