Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ray tracing, ışık ışınlarının bir sahne boyunca izlediği yolu simüle ederek gerçekçi aydınlatma ve gölgeler oluşturan bir render tekniğidir 12.
Çalışma prensibi:
- Işık ışınlarının emisyonu: Sanal ışınlar kameradan sahnedeki her piksele gönderilir 23.
- Yüzeylerle etkileşim: Her ışın, çarptığı yüzeyin malzeme, renk ve doku özelliklerini tespit eder 23.
- Yansıma ve kırılma: Işınlar, nesnelerden yansıyabilir veya geçebilir, bu da gerçek dünyadaki aydınlatma efektlerini (yansımalar, şeffaflık) oluşturur 12.
- Gölge hesaplaması: Işınlar, ışık kaynaklarına geri izlenerek nesnelerin ışığı engelleyip engellemediği belirlenir ve gerçekçi gölgeler oluşturulur 12.
- Ambient aydınlatma: Küresel aydınlatma, dolaylı aydınlatmayı dikkate alarak ortama derinlik ve doğal görünümlü varyasyonlar ekler 2.
Bu süreç, tüm sahne için tekrarlanarak yüksek çözünürlüklü ve gerçekçi görüntüler elde edilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: