Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ray tracing (ışın izleme) teknolojisi, üç boyutlu bilgisayar grafiklerinde ışığın izlediği yolu ve çarptığı sanal objelerdeki etkisini simüle eden bir görüntü oluşturma tekniğidir 123.
Çalışma prensibi:
- Işınların hesaplanması 13. Işık ışınlarının nesne üzerindeki etkisi, RT çekirdekleri ve grafik işlemcilerindeki CUDA çekirdekleri ile hesaplanır 1.
- Kesişim testleri 5. Işınlar ile 3D ortamdaki cisimler arasında kesişim testleri yapılarak, görüntü düzlemine hangi cismin şeklinin çizileceği belirlenir 5.
- Renklendirme 5. Eğer cisim ışığı yansıtıyorsa, onun rengi belirlenir 5.
Ray tracing, oldukça hesaplama yoğun bir süreçtir ve geleneksel grafik kartları için zorlayıcı olabilir 3. Ancak, yeni nesil ekran kartları bu teknolojiyi desteklemek için özel olarak tasarlanmıştır 3. Bu kartlar, ray tracing'i gerçek zamanlı olarak işlemek için özel donanım ve yazılım özelliklerine sahiptir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: