VRay hazır malzemeleri kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Malzeme Düzenleyiciyi Açma: 3ds Max'te üst menü çubuğundan "Rendering > Material Editor > Compact Material Editor" yolunu izleyerek Malzeme Düzenleyiciyi açın. 2. VRay Malzeme Kütüphanesini Ayarlama: Varsayılan olarak kütüphane yolu "C:\Users\\Documents\V-Ray Material Library" şeklindedir. 3. Yeni Malzeme Oluşturma: Malzeme Düzenleyiciyi açtıktan sonra, sol alt köşedeki yeni malzeme ekleme bölümünden bir malzeme oluşturun ve "Generic" seçeneğini seçin. 4. Hazır Malzemeyi İçe Aktarma: Bir .vismat dosyası varsa, malzemeyi tasarıma eklemek için şu adımları izleyin: malzemeyi belirli bir yüzeyle ilişkilendirin ve uygun bir isim verin. 5. Varsayılan VRay Malzemelerini Ayarlama: Proje genelinde varsayılan VRay malzeme ayarlarını yapılandırmak için üst menü çubuğundan "Customize" seçeneğine tıklayın, "Custom UI" ve ardından "Default Switcher"ı seçin, istediğiniz render motorunu ve malzemeleri seçin ve değişikliklerin uygulanması için 3ds Max'i yeniden başlatın. Ayrıca, VRay malzemelerini daha gerçekçi hale getirmek için malzeme özelliklerini (reflectivity, glossiness, dokular) ayarlayabilir, farklı haritaları deneyebilir ve yüksek kaliteli görüntüler kullanabilirsiniz.