• Buradasın

    Programlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Visual Studio Code çoklu seçim nasıl yapılır?

    Visual Studio Code'da çoklu seçim yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Alt + Click: Alt tuşuna basılı tutarak seçmek istediğiniz satırları veya noktaları seçin, ardından hepsine birden istediğinizi yazın. CTRL + D: Sonraki “Bul” eşlemesine seçim ekler. Shift + Alt + I: Seçilen her satırın sonuna imleç ekler. CTRL + L: Mevcut satırı seçer. CTRL + SHIFT + L: Geçerli seçimin tüm örneklerini seçer. CTRL + F2: Mevcut kelimenin tüm tekrarlarını seçer. Shift + Alt + →: Seçimi genişletir. Shift + Alt + ←: Seçimi daraltır. CTRL + SHIFT + ALT + PgUp/PgDn: Sütun (kutu) seçimi. Ayrıca, çoklu imleç özelliğini kapatmak için ESC tuşuna basılabilir.

    Arduino kart neden görmez?

    Arduino kartının görülmemesinin birkaç nedeni olabilir: USB kablosu veya bağlantısı hatalı olabilir. Bağlantı noktaları devre dışı bırakılmış olabilir. Sürücüler yüklü değil veya bozuk olabilir. Arduino veya bilgisayar USB portları arızalı olabilir. Yanlış COM portu veya yanlış Arduino kartı seçilmiş olabilir. Gerekli sürücüler yüklenmemiş olabilir. Bu sorunları çözmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Bağlantıları kontrol edin: Arduino'nun bilgisayara doğru şekilde bağlandığından emin olun. Sürücüleri güncelleyin veya yeniden yükleyin. Farklı bir USB portu deneyin. Arduino IDE'de doğru kart ve portu seçin. Eğer sorun devam ederse, daha fazla yardım için bir uzmana başvurulması önerilir.

    S7 1200 PLC'de hangi programlama dilleri kullanılır?

    S7-1200 PLC'de kullanılan programlama dilleri şunlardır: Merdiven Diyagramı (LAD); Fonksiyon Blok Şeması (FBD); Yapısal Kontrol Dili (SCL); Açıklama Listesi (STL). S7-1200 ve S7-1500 için programlama dilleri benzer olsa da, S7-1500'de grafik tabanlı programlama dili bulunmamaktadır.

    Dart'ta static ne işe yarar?

    Dart'ta `static` anahtar kelimesi, sınıf düzeyinde değişkenler ve yöntemler için kullanılır. Static değişkenlerin bazı kullanım amaçları: Bellek yönetimi: Static değişkenler, sınıf yükleme sırasında yalnızca bir kez tahsis edilir ve tüm sınıf örnekleri tarafından paylaşılır. Sabit değerler: Sınıf için geçerli olan sabit veya ortak değerler için kullanılabilir. Yardımcı fonksiyonlar: Diğer sınıfların örnek oluşturmasına gerek kalmadan kullanabilmesi için yardımcı yöntemler (utility methods) olarak oluşturulabilir. Static yöntemlerin bazı kullanım amaçları: Sadece static değişkenlere erişebilir ve sadece static yöntemleri çağırabilir. Genellikle, diğer sınıflar tarafından örnek oluşturulmadan kullanılmak istenen yöntemler için oluşturulur. `static` anahtar kelimesi, sınıfların içinde kullanılır ve etkinliği yalnızca sınıf sınırları içinde geçerlidir.

    İAR platform neden açılmıyor?

    İAR Platform'un açılmama nedenleri çeşitli olabilir: 1. Donanım Bağlantıları: Tüm fiziksel bağlantıların güvenli olduğundan emin olun, kablolar ve adaptörler doğru şekilde takılı olmalıdır. 2. Yazılım Güncellemeleri: IAR Embedded Workbench ve debugger yazılımının güncel sürümlerinin yüklü olduğundan emin olun. 3. Linker Script Ayarları: Linker script'in doğru şekilde ayarlandığından ve hafıza haritalarının doğru tanımlandığından emin olun. 4. Lisans Sorunları: İAR araçlarıyla ilgili lisanslama sorunları beklenmedik davranışlara yol açabilir. 5. Dosya Uzantısı Sorunları: İAR dosyaları genellikle CD Katalog yazılımıyla açılır, bu nedenle dosyanın doğru programla ilişkilendirildiğinden emin olun. Bu adımlar sorunu çözmezse, İAR Platform'un müşteri hizmetleriyle iletişime geçmek faydalı olabilir.

    Abstraction ve inheritance nedir?

    Abstraction (Soyutlama), nesne yönelimli programlamada karmaşık gerçek dünya nesnelerini daha basit ve anlaşılır bir şekilde temsil etmek için kullanılan bir tasarım prensibidir. Inheritance (Kalıtım), bir sınıfın (temel sınıf veya üst sınıf olarak adlandırılır) özelliklerini ve davranışlarını, başka bir sınıfa (alt sınıf veya alt nesne olarak adlandırılır) aktarma sürecidir. Abstraction, genellikle soyut sınıflar (abstract classes) ve soyut metodlar (abstract methods) kullanılarak gerçekleştirilir.

    Arduino ile relay nasıl kullanılır?

    Arduino ile röle kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Bağlantı: Rölenin IN pinini Arduino'nun dijital bir pinine bağlayın. 2. Kodlama: `pinMode()` fonksiyonunu kullanarak ilgili pini dijital çıkış olarak ayarlayın. `digitalWrite()` fonksiyonuyla pini LOW (0V) veya HIGH (5V) seviyesine getirin. 3. Örnek Kod: ```c const int RELAY_PIN = 3; void setup() { pinMode(RELAY_PIN, OUTPUT); } void loop() { digitalWrite(RELAY_PIN, HIGH); delay(500); digitalWrite(RELAY_PIN, LOW); delay(500); } ``` Röle kullanımıyla ilgili bazı önemli noktalar: Rölenin VCC ve JD-VCC pinleri, rölün elektromıknatısını Arduino'nun güç pinine bağlar, bu da iki devre arasında fiziksel bağlantı sağlar. Jumper kapak çıkarıldığında, JD-VCC piniyle rölün elektromıknatısı için bağımsız bir güç kaynağı gereklidir. Röle, genellikle normalde açık (normally open, NO) veya normalde kapalı (normally closed, NC) modlarında çalışır. Daha detaylı bilgi ve görseller için arduinogetstarted.com ve teknikerler.com gibi kaynaklar incelenebilir.

    Matris hesaplayıcı nasıl yapılır?

    Matris hesaplayıcı yapmak için aşağıdaki çevrimiçi araçları kullanabilirsiniz: matrixcalc.org. mathgptpro.com. Ayrıca, bazı hesap makinelerinde matris hesaplama modu (MATRIX Mode) bulunmaktadır. Örneğin, Casio fx-570ES ve fx-991ES hesap makinelerinde bu modu kullanarak 3 satır ve 3 sütuna kadar matrislerle işlem yapabilirsiniz.

    LoveScript ne işe yarar?

    LoveScript farklı alanlarda kullanılabilir: Yapay zeka destekli romantik hikaye oluşturma: Lovescriptapp.com üzerinden, kullanıcının tercihlerine göre kişiselleştirilmiş romantik hikayeler oluşturan bir yapay zeka hizmeti sunar. Programlama dili: Github.com'da, basit ve esnek bir programlama dili olarak tanımlanır. Mobil uygulama: Play.google.com ve apkpure.net'te, yapay zeka destekli karakterlerle etkileşim kurarak sanal ilişkiler kurma imkanı sunan bir romantik macera oyunu olarak yer alır.

    Özyinelemeli fonksiyon nasıl çalışır?

    Özyinelemeli fonksiyon, kendisini ya doğrudan ya da başka bir fonksiyon üzerinden çağırır. Özyinelemeli fonksiyonun çalışma prensibi: Temel durum. Özyineleme. Özyineleme, karmaşık problemlerin çözümünü daha basit ve kısa hale getirebilir, ancak bellek kullanımını artırabilir.

    Pencere koordinatları nasıl sıfırlanır?

    Windows'ta bir pencerenin koordinatlarını sıfırlamak için böyle bir özellik bulunmamaktadır. Ancak, bir pencerenin mevcut konumunu ve boyutunu öğrenmek için `winfo_rootx()` ve `winfo_rooty()` gibi metotlar kullanılabilir. Daha spesifik bir uygulama veya yazılım için farklı yöntemler gerekebilir.

    Ads server adı nedir?

    Reklam sunucusu (ad server), dijital reklam kampanyalarının dağıtımını yöneten bir yazılım platformudur. Reklam sunucuları, reklam materyallerini depolar, hangi reklamların hangi müşterilere gösterileceğini seçer ve reklam kampanyalarının performansını izlemek için veri toplar. İki tür reklam sunucusu vardır: 1. Birinci taraf (yayıncı) reklam sunucusu. 2. Üçüncü taraf reklam sunucusu.

    Çıkış exit nasıl kullanılır?

    Exit (çıkış) komutu, bir kullanıcının bir uygulama veya bilgisayar üzerinden oturumunu kapatmasını sağlar. Kullanım şekilleri: Seviye atlama: Çalışma alanını değiştirme. Uygulama çıkışı: Bir uygulamadan çıkma. Son çıkış: Tüm uygulamalardan çıkma. Kullanım örnekleri: Windows işletim sistemi: "Kontrol Masası" menüsündeki "Güvenlik" sekmesindeki "Çıkış" sekmesine tıklayarak. Linux işletim sistemi: "Terminal" ekranında "Çıkış" seçeneğine tıklayarak.

    Include ve require farkı nedir?

    Include ve require arasındaki temel fark, hata durumunda ortaya çıkan davranışlarıdır: Include: Dosyayı bulamazsa bir uyarı (warning) verir ve kodun çalışmasına devam eder. Require: Dosyayı bulamazsa ölümcül bir hata (fatal error) verir ve scriptin çalışmasını durdurur. Kullanım senaryoları: Include genellikle dosyanın zorunlu olmadığı durumlarda kullanılır. Require, dosyanın uygulamanın işleyişi için zorunlu olduğu durumlarda tercih edilir.

    Roket oyunu nasıl yapılır scratch?

    Scratch'te roket oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dekor ve kukla ekleme. 2. Kodlama. 3. Yeşil bayrak kodları. 4. Yukarı ok tuşu kodları. Ek olarak, şu kaynaklar da faydalı olabilir: bilisimle.com sitesindeki "Scratch Etkinlikleri-3: Uzayda Yolculuk" başlıklı yazı; brightchamps.com sitesindeki "Rocket Lander Game in Scratch" başlıklı yazı; bilisimnotlari.net sitesindeki "Scratch İle Kodlama 10.Ders: Uzay Savaşları Oyunu" başlıklı yazı. Ayrıca, scratch.mit.edu sitesinde "Roket" adlı bir oyun da bulunmaktadır.

    Mdrk açılımı nedir?

    MDRK kısaltmasının açılımı şu şekillerde olabilir: Multimedia Developer Registration Kit; Michigan Dark Red Kidney (tarım bilimi); Mozilla Developer Resource Kit.

    .Net Framework 4.8 hala kullanılır mı?

    Evet, .NET Framework 4.8 hala kullanılmaktadır. .NET Framework 4.8, özellikle Windows Server 2022'nin tüm yaşam döngüsü boyunca desteklenmeye devam edeceği göz önüne alındığında, uzun süreli destek gerektiren uygulamalar için hala tercih edilmektedir. Ancak, yeni geliştirme projeleri için .NET 8 veya üzeri sürümlerin kullanılması önerilmektedir.

    Visual Basic'te klasör kilitleme nasıl yapılır?

    Visual Basic'te klasör kilitleme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Windows Servisi Projesi Oluşturma: "klasor_sifreleme" adında bir Windows servisi projesi başlatılır. 2. Kod Ekleme: `FileSystemWatcher` nesneleri kullanılarak belirli sürücülerdeki dosyalar izlenir. 3. Şifreleme Formu Ekleme: Şifreli klasöre erişim için bir form tasarlanabilir. Ayrıca, Visual Basic'te klasör kilitleme için `My.Computer.FileSystem` nesneleri de kullanılabilir. Örnek kodlar ve detaylı bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: turkhackteam.org'da Visual Basic .NET ile klasör şifreleme makalesi; learn.microsoft.com'da Visual Basic ile dosya ve dizinleri yönetme rehberi; frmtr.com'da VB 2010 ile klasör gizleme uygulaması.

    Bilişim Vadisi 42'de hangi bölümler var?

    Bilişim Vadisi 42'de herhangi bir bölüm bulunmamaktadır, çünkü 42, geleneksel bir eğitim kurumu yerine proje temelli ve akran öğrenmeye dayalı bir eğitim modeli sunmaktadır. Eğitim, çeşitli programlama dillerine ve yetkinlik setlerine yönelik olup, öğrenciler temel ve gelişmiş müfredat arasında seçim yapabilirler. Eğitimin verildiği bazı alanlar şunlardır: nesne yönelimli programlama; mobil programlama; işlevsel programlama; web güvenliği; tersine mühendislik; kötü amaçlı kod; çekirdek programlama; ağ programlama; yapay zeka.

    Değişkenlerde isim verirken nelere dikkat etmeliyiz?

    Değişken isim verirken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar şunlardır: Büyük-küçük harf duyarlılığı: Değişken isimleri büyük ve küçük harf duyarlıdır. İlk karakter bir sayı olamaz: Değişken isimlerinde ilk karakter rakam olamaz, ancak diğer karakterler rakam olabilir. Özel karakterler kullanılamaz: Değişken isimlerinde Türkçe karakterler, boşluk, noktalama işaretleri veya semboller (örneğin, ?, !, =) kullanılamaz. Anahtar kelimeler kullanılamaz: Programlama dillerinde kullanılan özel komutlar veya anahtar kelimeler (örneğin, if, for, while) değişken ismi olarak kullanılamaz. Anlamlı ve okunabilir isimler: Değişken isimleri anlamlı ve okunabilir olmalıdır. Türkçe karakter kullanılmaması önerilir: Türkçe karakter kullanımı hataya neden olmasa da kullanılması tavsiye edilmez. Ayrıca, değişken isimlerinde camelCase isimlendirme kuralının kullanılması önerilir.