Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Abstraction (Soyutlama), nesne yönelimli programlamada karmaşık gerçek dünya nesnelerini daha basit ve anlaşılır bir şekilde temsil etmek için kullanılan bir tasarım prensibidir 13. Soyutlama, gerçek dünyanın karmaşıklığını gizlemek ve yalnızca gerekli olan özelliklere ve davranışlara odaklanmak anlamına gelir 1. Bu sayede programcılar, bir nesnenin nasıl çalıştığına dair detayları bilmek zorunda kalmadan sadece nasıl kullanacaklarına odaklanabilirler 1.
Inheritance (Kalıtım), bir sınıfın (temel sınıf veya üst sınıf olarak adlandırılır) özelliklerini ve davranışlarını, başka bir sınıfa (alt sınıf veya alt nesne olarak adlandırılır) aktarma sürecidir 14. Alt sınıf, üst sınıfın tüm özelliklerini ve davranışlarını alır ve bunları üzerine ek özellikler veya davranışlar ekleyerek genişletebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: