Pazarlamanın 22 kuralı, Al Ries ve Jack Trout tarafından ortaya konmuş, pazarlamada başarılı olmak için uygulanması gereken taktikleri içeren bir listedir. Bu kurallardan bazıları şunlardır: Liderlik Kuralı: İlk olmak, üstün olmaktan daha iyidir. Kategori Kuralı: Bir kategoride ilk olamıyorsanız, yeni bir kategori yaratın. Zihin Kuralı: Zihinlere ilk girmek, piyasalarda ilk olmaktan daha iyidir. Algı Kuralı: Pazarlama, ürünlerin değil, algıların savaşıdır. Odak Kuralı: Markanızın bir odak noktası olmalı. Teklik Kuralı: Bir kelime, birden fazla şirket tarafından sahiplenilemez. Merdiven Kuralı: Stratejinizi, merdivende hangi basamakta olduğunuza göre belirlemelisiniz. İkilik Kuralı: Uzun vadede her pazarda iki marka öne çıkar. Zıtlık Kuralı: İkinciliğin peşindeyseniz, stratejinizi lidere göre belirlemelisiniz. Samimiyet Kuralı: Olumsuz bir yönünüzü kabullenmek, tüketici tarafından olumlu karşılanır. Bu kuralların tamamı ve detayları için Al Ries ve Jack Trout'un "The 22 Immutable Laws of Marketing" adlı kitabı incelenebilir.