Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Deneyimsel pazarlama, markaların tüketicilerle deneyimler yoluyla bağ kurmasını sağlayan bir yöntemdir 23. Bu deneyimler genellikle kişiseldir ve dijital bileşenler içerir 23.
Deneyimsel pazarlamanın temel amacı:
- Marka bağlılığını artırmak 45. Tüketicilerin ürün veya hizmetle ilgili duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyimler yaşamasını sağlayarak marka sadakatini güçlendirmektir 45.
- Müşteri deneyimini ön plana çıkarmak 3. Kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak müşterilerin markayla olan etkileşimini ve memnuniyetini artırmaktır 3.
Deneyimsel pazarlama stratejileri:
- gezici mağaza kurguları 23;
- etkileşim kazandıran çalışmalar 3;
- eventler 3;
- iş ortaklıkları 23;
- influencer çalışmaları 3.
Deneyimsel pazarlamanın avantajları:
- Hedef kitleye ulaşmayı kolaylaştırır 23.
- Marka bilinirliğini artırır 3.
- Ölçülebilir olması sayesinde stratejinin etkinliği değerlendirilebilir 23.
Dezavantajları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: