• Buradasın

    NesneYönelimliProgramlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesne yönelimli analiz ve tasarım aşamaları nelerdir?

    Nesne yönelimli analiz ve tasarım aşamaları şu şekildedir: 1. Sistem Analizi. 2. Sistem Tasarımı. 3. Nesne Tasarımı. Bu aşamalar, yazılım sistemlerinin geliştirilmesinde kullanılır ve genellikle UML (Birleşik Modelleme Dili) diyagramları ile desteklenir.

    C++, Java ve C# ile UML ve Dizayn Paternleri ne anlatıyor?

    "C++, Java ve C# ile UML ve Dizayn Paternleri" kitabı, nesne yönelimli programlama paradigmasını destekleyen diller olan C++, Java ve C#'ı yazılım mimarisi açısından ele alır. Kitapta aşağıdaki konular işlenir: UML (Unified Modelling Language). Tasarım ve paketleme prensipleri. Dizayn paternlere giriş ve temel kavramlar. Nesne oluşturulmasına ilişkin (creational) paternler. Davranışsal (behavioral) paternler. Yapısal (structured) paternler. Yazılım mimarisi ve mimari paternler. Proje örnekleri. Kitap, bu dilleri temel seviyede öğrenmiş ve çeşitli framework'lerle uygulamalar geliştirmekte olan programcılara hitap eder.

    Inner class ne işe yarar?

    Inner class'ın (dahili sınıf) bazı kullanım amaçları: Mantıksal bütünlük: Bir sınıfın varlığı başka bir sınıfa bağlıysa, tek başına var olması mümkün değilse, iç içe sınıflar kullanılabilir. Kodun okunabilirliği: Bir sınıf sadece tek bir sınıf tarafından kullanılacaksa, inner class olarak tanımlamak kodu okumayı kolaylaştırır. Adapter pattern: Çok metod içeren interface'ler için adapter sınıfları yazılabilir. Thread yaratımı: Java'da thread yaratımında kullanılabilir. Inner classlar arka planda static olarak tutulmazlar, bu yüzden bu sınıflara erişebilmek için dış sınıfın bir nesnesinin oluşturulması gerekir.

    UML ve nesne yönelimli programlama arasındaki ilişki nedir?

    UML (Unified Modeling Language), nesne yönelimli programlama (OOP) için kullanılan bir modelleme dilidir. UML ve nesne yönelimli programlama arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Görsel Modelleme: UML, yazılım sistemlerinin tasarımını görselleştirmek için kullanılır. Farklı Bakış Açıları: Farklı rollerdeki (tasarımcı, analist, programcı) ekip üyelerinin bakış açılarına uygun diyagramlar içerir. Hata Azaltma: UML kullanımı, kodlama öncesinde potansiyel tasarım hatalarını tespit etmeye yardımcı olur. Ortak Dil: UML, yazılım geliştirme sürecinde farklı ekiplerin aynı dili konuşmasını sağlar. UML, bir programlama dili değildir; daha çok OOP süreçlerinin analiz, tasarım ve dokümantasyon aşamalarında kullanılır.

    Nesne yönelimi ne demek?

    Nesne yönelimi, verilerin özelliklere ve işlevlere sahip nesneler olarak organize edildiği bir programlama paradigmasıdır. Nesne yöneliminin bazı temel prensipleri: Kapsülleme (Encapsulation). Soyutlama (Abstraction). Kalıtım (Inheritance). Çok Biçimlilik (Polymorphism). Nesne yönelimi, yazılım programlamasında karmaşıklığı azaltmayı ve modüler, yeniden kullanılabilir kodlar oluşturmayı sağlar.

    Nesne yönelimli ve nesne tabanlı arasındaki fark nedir?

    Nesne yönelimli ve nesne tabanlı arasındaki temel farklar şunlardır: Kalıtım ve çok biçimlilik: Nesne yönelimli diller (örneğin, Java ve C++) kalıtım ve çok biçimlilik gibi özellikleri desteklerken, nesne tabanlı diller (örneğin, JavaScript) bu özellikleri desteklemez. Yerleşik nesneler: Nesne tabanlı dillerde yerleşik nesneler bulunurken, nesne yönelimli dillerde böyle bir durum yoktur. Kullanım alanı: Nesne yönelimli programlama, büyük ve karmaşık projelerde kodun yeniden kullanılabilirliği ve bakımı açısından idealdir.

    OOP açılımı nedir?

    OOP, "Object Oriented Programming" kelimelerinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de Nesne Yönelimli Programlama anlamına gelir.

    Çok biçimlilik ve kalıtım arasındaki fark nedir?

    Kalıtım ve çok biçimlilik (polymorphism) arasındaki temel farklar şunlardır: Kalıtım, bir sınıfın (alt sınıf) başka bir sınıftan (üst sınıf) özellikler ve yöntemler miras almasını sağlar. Çok biçimlilik, nesnelerin farklı sınıflardan olmasına rağmen aynı arayüzü kullanarak işlem yapabilmesini sağlar. Özetle, kalıtım mevcut bir sınıfın özelliklerini devralmayı, çok biçimlilik ise bu özelliklerin farklı şekillerde kullanılmasını ifade eder.

    4 temel kavram nedir?

    Matematikte dört temel kavram şunlardır: 1. Toplama (+). 2. Çıkarma (-). 3. Çarpma (x). 4. Bölme (:) veya (÷).

    Tekerlekle ilgili sınıflar nelerdir?

    Tekerlekle ilgili sınıflar, genellikle araç sınıfları kapsamında değerlendirilir. Araç sınıfları, tekerleklerin sayısına ve aks durumuna göre belirlenir. İşte bazı araç sınıfları: 1. Sınıf Araçlar: Aksları arasındaki mesafe 3,2 m’den kısa olan iki akslı araçlar. 2. Sınıf Araçlar: Aksları arasındaki mesafe 3,2 m’den uzun veya eşit olan iki akslı araçlar. 3. Sınıf Araçlar: Üç akslı araçlar. 4. Sınıf Araçlar: Dört ve beş akslı araçlar. 5. Sınıf Araçlar: Belirtilmemiş, ancak genellikle büyük araçlar veya özel yük taşıyan araçlar bu sınıfa girer. 6. Sınıf Araçlar: Motosikletler. Bu sınıflar, ücretli karayollarında geçiş ücretlerini belirlemek için kullanılır.

    Solid tasarım mimarileri nelerdir?

    SOLID tasarım mimarileri, yazılım tasarımında kullanılan beş temel ilkeyi ifade eder. SOLID ilkeleri: 1. Single Responsibility Principle (SRP). 2. Open-Closed Principle (OCP). 3. Liskov Substitution Principle (LSP). 4. Interface Segregation Principle (ISP). 5. Dependency Inversion Principle (DIP). Ayrıca, Solid 2D tasarım mimarisi de bulunmaktadır.

    Java ve C++ aynı mı?

    Java ve C++ aynı değildir, ancak aralarında bazı benzerlikler bulunmaktadır. Benzerlikler: Her iki dil de C dilini temel alan bir sözdizimine sahiptir. Birçok anahtar kelime ve operatör aynıdır (public, private, static, break, continue, char vb.). Hem Java hem de C++ oldukça benzer ilkel veri tiplerini destekler. Farklılıklar: Platform Bağımsızlığı: Java platform bağımsızdır, C++ ise platform bağımsız değildir. Kalıtım: Java single inheritance'ı desteklerken, multiple inheritance'ı desteklemez. Bellek Yönetimi: C++'da bellek elle yönetilir, Java'da ise çöp toplayıcı (garbage collection) özelliği bulunur. İşaretçiler (Pointer): C++ işaretçileri desteklerken, Java'da işaretçiler yoktur.

    Java class nedir örnek?

    Java'da class (sınıf), ortak özelliklere sahip nesneler grubudur ve nesne yönelimli programlamanın temel yapı taşlarından biridir. Örnek bir Java class tanımı: ```java class Araba { // class alanları (değişkenler) private String vites = "Düz"; public int kapi = 5; // class için metod (fonksiyon) public void modelYili() { System.out.println("2014"); } } ``` Bu örnekte, Araba adında bir class oluşturulmuş ve bu class içinde vites ve kapi değişkenleri ile modelYili() metodu tanımlanmıştır. Bu class'tan nesneler oluşturmak: ```java class Main { public static void main(String[] args) { Araba ford = new Araba(); // Ford adında araba nesnesi Araba bmw = new Araba(); // BMW adında araba nesnesi } } ``` Bu şekilde, ford ve bmw nesneleri Araba class'ının özelliklerini kullanabilirler.

    Java OOP örnekleri nelerdir?

    Java'da Nesne Yönelimli Programlama (OOP) örnekleri şunlardır: 1. Sınıf ve Nesne: Bir sınıf, nesnelerin şablonu olarak kullanılır ve nesneler bu sınıftan oluşturulur. 2. Kapsülleme: Sınıf içindeki verileri ve metotları koruma altına alır. 3. Miras: Bir sınıfın özelliklerini ve metotlarını başka bir sınıfa aktarmasını sağlar. 4. Polimorfizm: Aynı isimde farklı işlevlere sahip metotlar oluşturmaya olanak tanır. 5. Soyutlama: Karmaşık sistemlerde gereksiz detayları gizleyerek basit bir arayüz sunar.

    Nesne ve sınıf örnekleri nelerdir?

    Sınıf ve nesne kavramlarına dair bazı örnekler: Sınıf Örnekleri: 1. Araba: Marka, model, renk gibi özelliklere sahip bir sınıftır. 2. Kişi: İsim, yaş, cinsiyet gibi özelliklere sahip bir sınıftır. 3. Banka: Hesap açma, para yatırma gibi işlemleri tanımlayan bir sınıftır. Nesne Örnekleri: 1. Toyota Corolla 2022: "Araba" sınıfının bir nesnesi, belirli bir marka ve modeldeki araba. 2. Ali Yılmaz: "Kişi" sınıfının bir nesnesi, belirli bir isim ve yaşa sahip kişi. 3. BankaHesabi: "Banka" sınıfından türetilmiş, belirli bir hesap bilgilerini içeren nesne.

    Nesneye yönelik analiz nedir?

    Nesneye yönelik analiz (OOA), problem alanındaki nesneleri veya kavramları, bunların ilişkilerini ve davranışlarını tanımlama ve tanımlama sürecidir. Bu analiz türü, sistemin neyi başarması gerektiğine odaklanır. Nesneye yönelik analizin üç ana tekniği vardır: 1. Nesne modelleme. 2. Dinamik modelleme. 3. Fonksiyonel modelleme.

    ORM ve ORM araçları nelerdir?

    ORM (Object-Relational Mapping), nesne yönelimli programlama dilleri ile ilişkisel veri tabanları arasında bir köprü kurarak veri tabanı işlemlerini kolaylaştıran bir teknolojidir. ORM araçlarının temel bileşenleri: - Nesne haritalama: Veri tabanı tablolarını ve sütunları sınıflara ve özelliklere eşler. - Veri erişimi katmanı: Veri tabanı ile etkileşim için gerekli metodları içerir. - Sorgu dili: SQL sorgularını oluşturmak için kullanılır. - Veri doğrulama: Nesnelerin geçerliliğini kontrol eder. Popüler ORM araçları: - Entity Framework (EF): C# ve .NET için Microsoft tarafından geliştirilen bir ORM aracıdır. - Hibernate: Java dünyasında en çok kullanılan ORM araçlarından biridir. - Django ORM: Python tabanlı web framework’ü Django’nun entegre ORM sistemidir. - SQLAlchemy: Python için gelişmiş bir ORM aracıdır. - Ruby on Rails ActiveRecord: Ruby on Rails framework’ünün entegre ORM aracıdır.