Ateşleme sistemleri çeşitli motor tiplerine ve teknolojilere göre farklılık gösterir, başlıca çeşitleri şunlardır: 1. Mekanik Ateşleme Sistemi: En eski ateşleme sistemidir, distribütör aracılığıyla ateşleme zamanlaması ayarlanır ve bujiye gelen elektrik enerjisi rotor aracılığıyla yönlendirilir. 2. Elektronik Ateşleme Sistemi: Mekanik sistemin geliştirilmiş versiyonudur, distribütör yerine elektronik kontrol üniteleri (ECU) kullanılır, daha hassas ateşleme zamanlaması sağlar. 3. Dijital Ateşleme Sistemi: Elektronik sistemin bir adım ileri götürülmüş halidir, motorun çalışma koşullarına göre ateşleme zamanlaması dijital olarak ayarlanır, yakıt tüketimini optimize eder. 4. Manyetik Ateşleme Sistemi: Motorun dönme hareketini elektrik enerjisine dönüştürmek için manyetik alan kullanır, rotor manyetik bir alan oluşturur ve bu alanın değişimi elektriksel enerjiyi üretir. 5. Kontrol Edilebilir Ateşleme Sistemi (CID): Elektronik ateşleme sisteminin gelişmiş bir versiyonudur, araç içindeki sensörler motorun çalışma koşullarını sürekli olarak izler ve bu verilere göre ateşleme zamanlamasını ayarlar.