• Buradasın

    Kazalar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    En büyük radyasyon kazası nerede oldu?

    En büyük radyasyon kazası, Uluslararası Nükleer Olay Ölçeği'ne göre 7. seviye olarak sınıflandırılan Çernobil faciasıdır. 26 Nisan 1986 tarihinde, Sovyetler Birliği'ne bağlı Ukrayna'nın Pripyat şehri yakınlarındaki Çernobil Nükleer Santrali'nin 4 numaralı reaktöründe meydana gelmiştir. Bu facianın ardından 300 binden fazla kişi bölgeden tahliye edilmiş, resmi rakamlara göre 4 binden fazla kişi kanser nedeniyle hayatını kaybetmiştir.

    Challenger uzay mekiği kazası nasıl oldu?

    Challenger Uzay Mekiği kazası, 28 Ocak 1986 tarihinde, mekiğin kalkışından 73 saniye sonra meydana gelmiştir. Olay şu şekilde gelişmiştir: Mekiğin fırlatılmasından bir gün önce, Florida'da hava sıcaklığı düşmüş ve contaların esnekliğini kaybetmesine neden olmuştur. Fırlatma sırasında contalardaki açıklık genişlemiş ve gazlar harici yakıt tankına sızmıştır. Sızıntı sonrası harici yakıt tankı delinmiş ve ardından büyük bir patlama meydana gelmiştir. Patlama, araç yeryüzünden 48.000 feet (15 kilometre) yüksekte gerçekleşmiştir.

    Challenger kazası kaç kişi öldü?

    Challenger Uzay Mekiği kazasında 7 kişi hayatını kaybetti. Ölenler: Francis R. Scobee (komutan); Michael J. Smith (pilot); Ronald McNair; Ellison Onizuka; Judith Resnik; Gregory Jarvis; Christa McAuliffe (öğretmen).

    Uçakta karakutu olmazsa ne olur?

    Uçakta karakutu (uçuş kayıt cihazı) olmazsa, olası bir kaza durumunda olayın nedeni belirlenemez ve havacılık güvenliği büyük ölçüde tehlikeye girer. Karakutu, uçuş sırasında uçağın hızı, irtifası, yönü, motor performansı gibi önemli verileri kaydeder ve bu veriler, kaza sonrasında incelenerek olayın nedenleri ve kronolojisi anlaşılır. Karakutunun ilk kullanımı 1947 yılına dayanır ve 1958 yılından sonra Sivil Havacılık Kurulu tarafından hava taşıtlarında bulundurulması zorunlu hale getirilmiştir.

    Ekip1'de kimler öldü?

    Ekip 1 - Nizama Adanmış Ruhlar dizisinde bazı karakterlerin ölümleri: Mustafa Kadıoğlu (İstavrit). Akif. Elif. Dizinin final yapamadan sona ermesi nedeniyle başka ölümlerin de olabileceği mümkündür.

    34 RIU 61 plakalı otomobil, Bodrum'un Konacık Mahallesi'nde 23 Temmuz 2014 tarihinde bir kazaya karışmıştır.

    34 RIU 61 plakalı otomobilin, 23 Temmuz 2014 tarihinde Bodrum'un Konacık Mahallesi'nde karıştığı kaza, aşırı hız nedeniyle karşı şeride geçip şehir içi minibüsüne çarpması sonucu meydana gelmiştir. Kazada, araç sürücüleri ile minibüste yolcu olarak bulunan Safiye Koyuncu ve Şule Dündar yaralanmıştır. Kaza nedeniyle bir süre trafiğe kapanan Bodrum-Turgutreis karayolu, kaza yapan araçların yoldan kaldırılması ve yolun temizlenmesinin ardından trafiğe açılmıştır.

    Trafik kazası sonrası uzlaşma nasıl yapılır?

    Trafik kazası sonrası uzlaşma süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. Savcılık Değerlendirmesi: Olay, savcılık tarafından uzlaşmaya tabi olup olmadığı açısından değerlendirilir. 2. Uzlaştırmacı Atanması: Uzlaşmaya tabi ise, bağımsız ve tarafsız bir uzlaştırmacı atanır. 3. Teklif ve Müzakereler: Uzlaştırmacı, şüpheli, mağdur veya suçtan zarar görene uzlaşma teklifinde bulunur ve sürecin mahiyeti ile hukuki sonuçları hakkında bilgi verir. 4. Anlaşma ve Protokol: Tarafların anlaşmaya varması durumunda, uzlaştırmacı bir protokol hazırlar ve her iki taraf da bu protokolü imzalar. 5. Sonuçlandırma: Uzlaşma sağlanırsa, dava düşer; sağlanmazsa süreç mahkemeye taşınır. Uzlaşma sürecinde dikkat edilmesi gerekenler: Yazılı Anlaşma: Uzlaşma kararının yazılı bir metne dökülmesi ve imzalanması önemlidir. Tazminat Miktarı ve Ödeme Koşulları: Anlaşma sonrasında ödemelerin nasıl ve ne zaman yapılacağı açıkça belirtilmelidir. Uzlaşma sürecinde hak kaybı yaşamamak için bir avukattan hukuki destek alınması önerilir.

    En kötü kaza türü nedir?

    En kötü kaza türü olarak değerlendirilebilecek bir kaza, genellikle büyük bir araç ile küçük bir aracın karıştığı kaza olarak belirtilir. Ancak, kaza türleri ve ciddiyetleri kişisel yorumlara göre değişebilir. Trafik kazalarını önlemek için dikkatli olmak, trafik kurallarına uymak ve araçların bakımını düzenli olarak yaptırmak önemlidir.

    Yerleşim yerleri içinde kavşaklarda ve bağlantı yollarında duraklama neden yasaklanmıştır?

    Yerleşim yerleri içinde kavşaklarda ve bağlantı yollarında duraklamanın yasak olmasının nedeni, trafik güvenliğini sağlamak ve diğer araçların geçişini zorlaştırmamak içindir. Duraklamanın yasak olduğu yerler şunlardır: Duraklamanın yasak olduğunu belirten trafik işaretlerinin bulunduğu yerler; Sol şerit; Yaya, okul ve demiryolu geçitleri; Kavşaklar, tüneller, köprüler ve bağlantı yolları. Ayrıca, yerleşim yerleri içinde 5 metre mesafede duraklamak yasaktır.

    Çanakkale'de traktör ikiye bölündü mü?

    Evet, Çanakkale'de traktör ikiye bölündü. Bu olay, 19 Aralık 2024 tarihinde Çanakkale'nin Bayramiç ilçesinde meydana geldi. Kaza, Yiğitler köyü girişinde kavşakta gerçekleşti. 17 TA 998 plakalı traktör, 16 SAR 16 plakalı hafif ticari araçla çarpıştı.

    Güney Kore 43 araç kazası neden oldu?

    14 Ocak 2025 tarihinde Güney Kore'nin başkenti Seul'un kuzeyindeki Goyang kentinde 43 aracın karıştığı zincirleme trafik kazasının yolun buz tutması nedeniyle meydana geldiği bildirildi. Kazada 9 kişi yaralandı ve yaralıların tedavileri hastanede sürüyor.

    Fatsada trafik kazası kaç kişi öldü?

    9 Ocak 2025 tarihinde Ordu'nun Fatsa ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 2 kişi hayatını kaybetti. Kazada, Mevlüt Hızlı olay yerinde, ona çarpan araçta bulunan İsmail Bulmuş ise kaldırıldığı Fatsa Devlet Hastanesi'nde hayatını kaybetti.

    Ankara hızlı tren kazası neden oldu?

    13 Aralık 2018 tarihinde Ankara'da meydana gelen hızlı tren kazasının nedeni, sinyal eksikliği sebebiyle iki trenin çarpışması olarak belirtilmiştir. Ankara-Konya seferini yapan yüksek hızlı tren, Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu'nda yol kontrolü yapan kılavuz lokomotifle kafa kafaya çarpışmıştır.

    53.1 b trafik kazası nasıl olur?

    53.1-b trafik kazası, "Sola Dönüş Kurallarına Uymamak" anlamına gelir. 53.1-b trafik kazasının meydana gelme şekli: Dönüş yapmadan önce en sol şeride geçmemek; Dönüş niyetini sinyal vererek diğer sürücülere bildirmemek; Dönüş sırasında karşıdan gelen araçlara öncelik vermemek; Güvenli bir hızla ve uygun açıyla dönüş yapmamak. 53.1-b maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu maddeyi ihlal eden sürücü %75 oranında kusurlu sayılır.

    Gaziemir'de trafik kazası kaç kişi öldü?

    2025 yılı Nisan ayında İzmir'in Gaziemir ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 27 yaşındaki Onur Türkol hayatını kaybetti. 12 Mart 2024 tarihinde Gaziemir'de meydana gelen başka bir trafik kazasında ise bir kişi hayatını kaybetti, 3 kişi yaralandı. Bu iki kaza dışında, 2025 yılı Temmuz ayında Gaziemir'de meydana gelen bir başka trafik kazasında ise 4 kişi hayatını kaybetti, 21 kişi yaralandı.

    Skorski neden düştü?

    Skorsky helikopterlerinin düşme nedenleri arasında sis ve kötü hava koşulları, teknik arızalar ve insan hatası yer alabilir. Örneğin, 2016 yılında Alucra'da düşen askeri helikopterle ilgili olarak CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, olay yerine ulaşılmadan ve gerekli incelemeler yapılmadan yetkililerin sis nedeniyle düşme açıklaması yapmasını inandırıcı bulmadığını belirtmiştir. Ayrıca, 2012 yılında Alaska'da bir Skorsky Black Hawk helikopteri, pervanesinin kara kaplanması sonucu dengesini kaybedip düşmüş, önce karaya oturmuş, ardından taklalar atarak yuvarlanmıştır. Meksika'da 2022 yılında donanmaya ait bir Skorsky helikopterinin düşmesi sonucu 14 kişi hayatını kaybetmiştir. Helikopter kazalarıyla ilgili kesin nedenlerin belirlenmesi için detaylı teknik incelemeler gereklidir.

    Trafik işaret levhalarına uymamasına bağlı olarak meydana gelmiş trafik kazaları ile ilgili gazete haberleri nelerdir?

    Trafik işaret levhalarına uymamaya bağlı olarak meydana gelen trafik kazaları ile ilgili bazı gazete haberleri: Haber Ekspres: İzmir'de bu yıl meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının %5'i, "Girişi olmayan yol" ve "Tek yönlü yol" levhalarına uyulmamasından kaynaklandı. Yeni Marmara Gazetesi: Maltepe'de, sola dönülmez trafik levhası olmasına rağmen karşı yöne dönen bir otomobile çarpan motosikletli yaralandı. Bu haberler, trafik işaretlerine uyulmamasının ciddi kazalara yol açabileceğini göstermektedir.

    Bir otobüs kazasında en güvenli yer neresi?

    Otobüs kazasında en güvenli yerler, orta bölümde, koridor tarafına yakın koltuklardır. Nedenleri: Şoför manevraları: Şoför, kaza anında öncelikle kendini korumak için manevralar yapar, bu nedenle şoföre yakın koltuklar daha az hasar alır. Darbe etkileri: Otobüsün ön ve arka kısmı, alınan darbelerde en çok hasar alan kısımlardır. Çelik bariyerler: Otobüslerin orta kısmında, merdiven bölgesinde çelik bariyerler bulunur. Üstten veya alttan gelebilecek darbelerde ise otobüsün her yeri eşit risk taşır.

    Tek yönlü kazalarda trafik nasıl işler?

    Tek yönlü kazalarda trafik şu şekilde işler: Kaza Tespit Tutanağı: Kazada sadece maddi hasar varsa, kazaya karışan tüm sürücülerin kaza tespit tutanağı tutması gerekir. Polis Çağrısı: Kazada ölüm, yaralanma veya kamu malına zarar verme gibi durumlar varsa, derhal polis çağrılmalıdır. Araç Konumu: Araç, trafiğin akışını bozmayacak bir yere çekilmelidir. Sigorta Süreci: Tutanak, kazadan sonraki 5 iş günü içinde sigorta şirketine iletilmelidir. Tek yönlü kazalarda trafik sigortası, araç sürücüsüne veya işletene ödeme yapmaz.

    Plakadan kaza geçmişi nasıl öğrenilir?

    Plakadan kaza geçmişini öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: SMS Sorgulama: Aracın plakasını yazarak Turkcell, Türk Telekom veya Vodafone'un 5664 numarasına SMS göndermek. e-Devlet: "e-Devlet Kapısı" üzerinden "Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama" hizmetini kullanmak. TRAMER (Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi): SBM'nin resmi web sitesi üzerinden "Sigortam360" uygulamasına giriş yaparak sorgulama yapmak. Çağrı Merkezi: 11890 numaralı Alo Hasar Çağrı Merkezi'ni arayarak T.C. kimlik numarası ve plaka bilgisi ile sorgulama yapmak. Bu işlemler için ücretlendirme yapılabilir; güncel ücretler için ilgili kurumların resmi kanallarından bilgi alınması önerilir.