• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yasaklılık belgesi nereden alınır örnek?

    Yasaklılık belgesi, ihaleye katılacak şirketlerin veya bireylerin yasaklı durumda olmadığını doğrulayan, aşağıdaki yerlerden alınabilir: 1. Kamu İhale Kurumu (KİK): Yasaklılık belgesi, KİK'in resmi internet sitesi üzerinden veya e-Devlet Kapısı altyapısı kullanılarak temin edilebilir. 2. İlgili bakanlıklar veya kurumlar: İhaleyi düzenleyen bakanlıklar veya ilgili kurumlar da yasaklılık belgesi verebilir. 3. Noterler: Bazı durumlarda yasaklılık belgesi noterler tarafından da sağlanabilir. Örnek belge içeriği genellikle şirketin veya bireyin adı, adresi, yasaklılık durumunun doğrulanması, belgenin verildiği tarih ve yetkili makamın imzası gibi bilgileri içerir.

    2886'da yapılan değişiklikler nelerdir?

    2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. İhale Kapsamının Genişletilmesi: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile kamu ihalelerinin kapsamı hem daraltılmış hem de genişletilmiştir. 2. Bazı İşlerin Kapsam Dışı Bırakılması: Kamu İhale Kanunu kapsamında bazı işler yer almamış, örneğin satım, kiraya verme gibi işler bu kanun dışında tutulmuştur. 3. Uygulama Projesi Zorunluluğu: Tatbikat (uygulama) projesi olmayan işler için ihaleye çıkılması yasaklanmıştır. 4. Yaklaşık Maliyet ve Teklif Birim Fiyat Esası: İsteklilerin tahmini bedel üzerinden indirim yapmaları esasına dayalı teklif alma yöntemi kaldırılmıştır. 5. Emanet Usulünün Kaldırılması: Emanet usulü, araya müteahhit girmeden iş yaptırma yöntemi, yeni yasada yer almamıştır. 6. İhalelere Katılma Yasağının Genişletilmesi: İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler ve işin yüklenicileri, o işin ihalelerine katılamayacaklardır. 7. İlanların Kapsamının Daraltılması: İhale ilanlarının diğer şehirlerde yapılmasına ilişkin düzenlemeler kaldırılmıştır. 8. Sözleşmelerin Devrine Sınırlama: Sözleşmelerin devri, ihale yetkilisinin izni ile zorunlu hallerde mümkün kılınmıştır.

    4734 sayılı kanun 10. madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesi, ihaleye katılacak isteklilerden ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesine ilişkin olarak istenebilecek belgeleri düzenler. Bu maddeye göre, isteklilerden istenebilecek belgeler şunlardır: 1. Ekonomik ve mali yeterliğin belirlenmesi için: - Bankalardan temin edilecek mali durum belgeleri; - İlgili mevzuatı uyarınca yayınlanması zorunlu olan bilanço veya bilançonun gerekli görülen bölümleri; - İş hacmini gösteren toplam ciro veya ihale konusu iş ile ilgili ciro belgeleri. 2. Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için: - İlgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler; - Kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin deneyim belgeleri.

    4734 sayılı kanunun 52 maddesi nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 52. maddesi, ihale sürecinin değerlendirilmesi ve ihalenin yapılması ile ilgilidir: 1. İhale Komisyonunun Toplanması: İhalenin yapılacağı saatte kaç teklif verildiği tespit edilir ve hazır bulunanlara duyurulur. 2. Tekliflerin İncelenmesi: Teklif zarfları alınış sırasına göre incelenir ve uygun olmayan zarflar değerlendirmeye alınmaz. 3. Teknik Tekliflerin Açılması: Teknik tekliflere ait zarflar açılarak istenilen belgelerin tam olarak verilip verilmediği kontrol edilir. 4. Mali Tekliflerin Değerlendirilmesi: Mali teklifleri içeren zarflar açılmaksızın paket halinde mühürlenip imzalanarak muhafaza altına alınır. 5. Tekliflerin Reddi veya Kabulü: Hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. 6. Zeyilname Düzenlenmesi: Zeyilname düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan isteklilere tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkanı sağlanır.

    Fiyat farkı hangi mal alımlarında uygulanır?

    Fiyat farkı, aşağıdaki mal alımlarında uygulanır: 1. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihalesi gerçekleştirilen ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na göre sözleşmeye bağlanan mal alımları. 2. Elektrik, doğal gaz, ilaç, petrol ürünleri ve sıvılaştırılmış petrol gazı ürünleri alımları. 3. Sözleşme süresi 180 günü aşan mal alımları, ancak bu durumda sadece 180 günden sonra yapılan kısım için fiyat farkı ödenir.

    Mimar mühendis diploma iş bitirme tutarı nasıl hesaplanır?

    Mimar ve mühendislerin diploma iş bitirme tutarı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre her yıl güncellenmektedir. Hesaplama yöntemi şu şekildedir: 1. Mezuniyet yılı ve süresi: Diplomanın iş bitirme olarak kullanılabileceği süre, toplam 15 yılı geçmemelidir. 2. Deneyim belgesi: İş deneyimi bulunan mühendis veya mimarlar, bu sınırlamadan muaftır. 3. EKAP kaydı: Diplomaların EKAP üzerinden kaydedilmesi gerekmektedir.

    Ön Mali Kontrol onay belgesi nedir?

    Ön Mali Kontrol Onay Belgesi, ihale usulüyle yapılacak alımlarda, kamu ihale mevzuatında standart form olarak belirlenen ve alım konusu işin; nev'i, niteliği, proje numarası, miktarı, yaklaşık maliyeti, kullanılabilir ödeneği ve tertibi, uygulanacak usulü gibi bilgileri içeren belgedir. Bu belge, harcama yetkilisinin imzasını taşır ve ön mali kontrol sürecinin bir parçasıdır.

    Piyasa fiyat araştırma komisyonu ve muayene kabul komisyonu aynı kişiler olur mu?

    Evet, piyasa fiyat araştırma komisyonu ve muayene kabul komisyonu aynı kişilerden oluşabilir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, doğrudan temin usulünde ihale yetkilisi tarafından görevlendirilecek kişi veya kişiler hem piyasa fiyat araştırması yapabilir hem de muayene kabul komisyonunda üye olarak yer alabilir.

    EKAP itirazen şikayet dilekçesi nereye gönderilir?

    EKAP üzerinden gönderilen itirazen şikayet dilekçesi, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) gönderilir.

    TMO ihaleleri hangi kanuna tabi?

    Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ihaleleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesinin (g) bendine tabi olarak yürütülmektedir.

    Doğrudan teminde ihale komisyonu nasıl kurulur?

    Doğrudan teminde ihale komisyonu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 6. maddesine göre şu şekilde kurulur: 1. İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya mali işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu görevlendirir. 2. Komisyona yedek üyeler de dahil edilir. 3. Komisyon üyelerinin isimleri, komisyonun eksiksiz toplanacağı dikkate alınarak belirtilir. Doğrudan teminde ihale komisyonu kurma zorunluluğu yoktur; idare, isterse bu yöntemi kullanarak ihtiyacı, ihale komisyonu olmadan da temin edebilir.

    Doğrudan temin yönetmeliği nedir?

    Doğrudan Temin Yönetmeliği, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesine göre, idarelerin yapacakları doğrudan temin alımlarına ilişkin usul ve esasları düzenler. Doğrudan temin, belirli koşullar altında mal veya hizmet alımlarını hızlı ve esnek bir şekilde gerçekleştirmeyi sağlar. Bu yöntemde: Bürokrasi azaltılır: Geleneksel ihale süreçlerine göre daha az evrak ve işlem gerektirir. Teklifler elektronik ortamda alınabilir: Alımlar, e-fiyat teklifi veya fiziki ortamda fiyat teklifi ile yapılabilir. Sözleşme zorunlu değildir: Teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi gerektirmeyen alımlarda sözleşme imzalanması zorunlu değildir. Doğrudan temin ile yapılabilecek alımlar arasında acil ihtiyaçlar, düşük maliyetli alımlar ve teknik hizmetler gibi durumlar yer alır.

    İstisnadan çıkan ihaleler nasıl yapılır?

    İstisnadan çıkan ihaleler, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3/b maddesi kapsamında yapılır. Bu tür ihalelerin süreci şu adımlarla gerçekleşir: 1. İhale Kayıt İşlemleri: İhale, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden kaydedilir ve İKN (İhale Kayıt Numarası) alınır. 2. İhale Kapsamının Seçimi: İhalenin istisna kapsamında olduğu belirtilir. 3. İhale Türü ve Usulünün Seçilmesi: İhale şekli, türü ve usulü belirlenir. 4. Yaklaşık Maliyet ve Diğer Mali Bilgilerin Girilmesi: Yaklaşık maliyet ve ihalenin diğer mali bilgileri sisteme girilir. 5. İhale Bilgilerinin Girilmesi: İhale tarihi, saati gibi bilgiler girilir ve onaylanır. 6. İlan Hazırlama: İhale ilanı hazırlanır, kaydedilir ve Kamu İhale Kurumu'na gönderilir. 7. Teklif Değerlendirme ve Sözleşme İmzalanması: Teklifler değerlendirilir, yasaklılık teyidi yapılır ve sözleşme imzalanır. Bu süreçte, istisna kapsamına giren işler için EKAP'ta yer alan standart formlar ve belgeler kullanılır.

    Kamu ihale alacaklarında faiz nasıl hesaplanır?

    Kamu ihale alacaklarında faiz, kanuni faiz oranı üzerinden hesaplanır. Faiz hesaplama formülü şu şekildedir: Faiz Tutarı = (Anapara x Faiz Oranı x Gün Sayısı) / 365. Örneğin, 15.000 TL tutarındaki bir borç için 1 Şubat 2025 tarihinden 1 Nisan 2025 tarihine kadar geçen süre için faiz hesaplaması şu şekilde yapılır: Faiz Tutarı = (15.000 TL x 0,24 x 59) / 365 = 583,16 TL.

    Kamu ihale kanunu neden sürekli değişiyor?

    Kamu İhale Kanunu'nun sürekli değişmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Şeffaflık ve Rekabetin Artırılması: Kanun değişiklikleri, ihale süreçlerinin daha şeffaf ve rekabetçi olmasını sağlamak amacıyla yapılır. 2. Yerli Üretimin Desteklenmesi: Ek düzenlemeler ve teşvikler ile yerli firmaların rekabet gücünün artırılması hedeflenir. 3. Uluslararası Uyum: Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü gibi uluslararası kuruluşların ihale mevzuatına uyum sağlanması için değişiklikler yapılır. 4. Ekonomik İhtiyaçlar: Ekonomik hayatta yaşanan süreçlere yönelik ihtiyaçlar doğrultusunda kanunlarda güncellemeler gerçekleştirilir.

    Adrese Teslim İhale Hangi Kanuna Tabi?

    Adrese teslim ihale, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabidir.

    4734 sayılı kanun 11 ve 10 maddeleri nelerdir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 11. ve 10. maddeleri aşağıdaki gibidir: 11. Madde: İhaleye katılamayacak olanlar: Bu Kanun ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar; İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler; İhaleyi yapan idarenin ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler; İhaleyi yapan idarenin ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar; (c) ve (d) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri; (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin % 10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç). 10. Madde: İhaleye katılımda yeterlik kuralları: Ekonomik ve malî yeterliğin belirlenmesi için: - Bankalardan temin edilecek isteklinin malî durumu ile ilgili belgeler; - İsteklinin, ilgili mevzuatı uyarınca yayınlanması zorunlu olan bilançosu veya bilançosunun gerekli görülen bölümleri, yoksa bunlara eşdeğer belgeleri; - İsteklinin iş hacmini gösteren toplam cirosu veya ihale konusu iş ile ilgili taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş miktarını gösteren belgeler. Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için: - İsteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler; - İstekli tarafından kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak sunulan belgeler.

    Doğrudan temin limiti nasıl hesaplanır?

    Doğrudan temin limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesine göre her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenir. 2024 yılı için doğrudan temin limitleri: - Büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idareler için KDV hariç 622.756 TL. - Diğer idareler için KDV hariç 207.453 TL. Bu limitler, Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İhale Tebliğleri veya Hazine ve Maliye Bakanlığı duyurularından takip edilebilir.

    Doğrudan temin limiti nasıl hesaplanır?

    Doğrudan temin limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesine göre her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenir. 2024 yılı için doğrudan temin limitleri: - Büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idareler için KDV hariç 622.756 TL. - Diğer idareler için KDV hariç 207.453 TL. Bu limitler, Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İhale Tebliğleri veya Hazine ve Maliye Bakanlığı duyurularından takip edilebilir.

    Doğrudan temin 3 limit nasıl hesaplanır?

    Doğrudan temin limiti, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenir ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22/d maddesine göre hesaplanır. 2024 yılı için geçerli olan doğrudan temin limitleri: - Büyükşehir belediyesi sınırları dahilindeki idareler için: 622.756 TL. - Diğer idareler için: 207.453 TL. Bu limitler, Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İhale Tebliği ile duyurulur.