• Buradasın

    Havacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scottsdale Havalimanı kazası nedir?

    Scottsdale Havalimanı kazası, 11 Şubat 2025 tarihinde ABD'nin Arizona eyaletindeki Scottsdale Havalimanı'nda meydana gelen bir uçak kazasıdır. Olayda, Learjet 35A tipi özel bir jet, pistten çıkarak park halindeki Gulfstream 200 tipi bir jete çarpmıştır. Kazanın nedeni olarak jetin iniş sırasında iki ana iniş takımından birinin arızalanması gösterilmiştir.

    İst: thyao ne iş yapar?

    İST: THYAO (Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı) şu işleri yapar: Hava Taşımacılığı: Yurtiçi ve uluslararası yolcu ve kargo hava taşımacılığı hizmetleri sunar. Teknik Bakım: Uçakların teknik bakım ve onarım hizmetlerini sağlar. Destek Hizmetleri: Havacılık sektörüne teknik ve altyapı desteği sunar. Diğer Hizmetler: Yazılım sistemi bakımı, bilgi teknolojisi ve danışmanlık hizmetleri, eğitim ve havalimanı işletme faaliyetleri gibi çeşitli hizmetler sunar.

    Etihad Airways hangi ülkenin havayolu?

    Etihad Airways, Birleşik Arap Emirlikleri'nin havayolu şirketidir.

    Kanada uçak kazası kaç kişi öldü?

    Kanada'daki uçak kazalarında farklı sayıda kişiler hayatını kaybetti: 1. Toronto Pearson Havalimanı'ndaki kazada: 8 kişi yaralandı, ölü sayısı belirtilmedi. 2. Calgary şehrinin batısındaki dağlık bölgedeki kazada: 6 kişi hayatını kaybetti.

    SHGM ne iş yapar?

    SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü), Türkiye'de sivil havacılığın düzenlenmesinden sorumlu bir kurumdur. Görevleri şunlardır: Kayıt İşlemleri: Sivil hava araçlarının ve insansız hava araçlarının tescil işlemlerini yapmak. Kaza Araştırmaları: Türkiye hava sahasında meydana gelen havacılık kazalarının soruşturmasını yapmak. Uluslararası Standartlar: Sivil havacılık faaliyetlerinin uluslararası kural ve standartlarda yürütülmesini sağlamak. Politika Belirleme: Sivil havacılıkla ilgili ülke politikalarını belirlemek ve ikili/çok taraflı anlaşmalara katılmak. Güvenlik Önlemleri: Sivil havacılık güvenliğini tehdit eden yasa dışı müdahaleler ve diğer tehlikelere karşı önlemler almak. Eğitim ve Denetim: Sivil havacılık personeline yönelik eğitim düzenlemek ve işletmeleri denetlemek.

    Washington DC'de uçak kazası neden oldu?

    Washington DC'deki uçak kazasının nedeni, bir yolcu uçağı ile askeri helikopterin havada çarpışması olarak belirlenmiştir. Kazada, Amerikan Havayolları'na ait yolcu uçağında bulunan 64 kişiden ve helikopterdeki 3 askeri personelden kurtulan olmamıştır.

    Aktau uçak kazası neden oldu?

    Aktau uçak kazasının nedeni, Azerbaycan Havayolları'na ait Embraer 190 tipi uçağın bir kuş sürüsüyle çarpışması olarak belirlenmiştir. Çarpışma sonucu uçağın kontrol sistemlerinde arıza meydana gelmiş ve pilotlar acil iniş kararı almıştır.

    Ttbs'ye kimler üye olabilir?

    Ttbs'ye (Ticket Tax Box Service) üye olabilecek kişiler şunlardır: Havayolları: Tüm havayolları. Global Dağıtım Sistemleri (GDS). Online Seyahat Acentaları (OTA). IT çözüm sağlayıcıları ve yolcu hizmet sistemi (PSS). Havaalanları ve hava yolu arama motorları. Vergi denetimi ve danışmanlık şirketleri. Ayrıca, Türk Telekom Biriktirme ve Yardım Sandığı (TTBS) için üyelik, Türk Telekom ve iştiraklerinde çalışanlar ile bu şirketlerin %50 ve daha fazla hissesine sahip olduğu şirketler için mümkündür.

    Corendon güvenilir bir firma mı?

    Corendon, hem turizm hem de havacılık sektörlerinde faaliyet gösteren güvenilir bir firmadır. Turizm alanında, Corendon Hotels & Resorts, yurt içinde Antalya'nın Lara ve Kemer bölgelerinde iki otel işletmektedir. Havacılık sektöründe ise Corendon Airlines, Türk tescilli bir hava yolu operatörüdür ve IATA, IOSA, JAR-OPS 1, ISO 9001, ISO 10002, ISO 14001 gibi birçok uluslararası sertifikaya sahiptir.

    Uçak kazalarının en çok hangi bölümde oldu?

    Uçak kazalarının en çok kalkış ve iniş bölümlerinde gerçekleştiği belirtilmektedir.

    Canlı uçak takibi nasıl yapılır?

    Canlı uçak takibi yapmak için aşağıdaki yöntemlerden yararlanabilirsiniz: 1. Uçuş Takip Uygulamaları: FlightAware, FlightRadar24, Plane Finder, RadarBox gibi uygulamalar, uçakların konumunu, irtifasını ve hızını gerçek zamanlı olarak takip etmenizi sağlar. Bu uygulamalar hem web tarayıcılarında hem de mobil cihazlarda kullanılabilir. 2. Havayolu Web Siteleri: İlgili havayolunun web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden uçuş durumunu kontrol edebilirsiniz. 3. Google Uçuş Takip: Google üzerinden uçuş numarasını aratarak kalkış ve varış saatleri, uçuşun ne kadarının tamamlandığı gibi temel bilgileri görebilirsiniz. 4. ADS-B Exchange: Topluluk temelli veri paylaşımına odaklanan bu platform, dünya genelindeki gönüllüler tarafından toplanan ADS-B verilerini kullanarak uçuşları gerçek zamanlı olarak takip eder.

    Işıkları neden söndürmeliyiz?

    Uçakların iniş ve kalkışı sırasında kabin ışıklarının söndürülmesi, birkaç önemli nedenden dolayı güvenlik önlemi olarak uygulanır: 1. Yolcuların gözlerinin karanlığa alışması: Ani bir güç kaybı durumunda kabin aniden kararır ve bu, yolcuların kör olmasına varan sorunlara yol açabilir. 2. Acil durum işaretlerinin daha net görülmesi: Acil durum ışıklarının ve işaretlerinin daha net görülmesi, yolcularda temel bir yönelim hissi yaratır. 3. Elektrik yükünün azaltılması: Işıkların kapatılması, iniş ve kalkış sırasında artan elektrik yükünü azaltır.

    İstanbul Havalimanı güvenlik olayı nedir?

    İstanbul Havalimanı'ndaki güvenlik olayı, 30 Aralık 2024 tarihinde ana nizamiye girişinde meydana gelen sahipsiz valiz alarmıdır. Olayda, giriş kapısına yakın bir noktada bulunan şüpheli valiz nedeniyle polis ekipleri geniş güvenlik önlemleri alarak araç girişini 20 dakika süreyle durdurdu.

    N1 ve N2 farkı nedir?

    N1 ve N2 terimleri, farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir: 1. 5G Ağları: 5G ağlarında N1 arayüzü, Kullanıcı Ekipmanını (UE) Erişim ve Mobilite Yönetimi Fonksiyonuna (AMF) bağlarken, N2 arayüzü farklı AMF'leri birbirine bağlar ve çekirdek ağdaki devir yönetimini, yük dengelemeyi ve kaynak tahsisini kolaylaştırır. 2. Araç Sınıfları: Araç sınıflarında N1, azami ağırlığı 3,5 ton altı olan motorlu yük taşıma araçlarını, N2 ise azami ağırlığı 3,5 ton ile 12 ton arası olan araçları ifade eder. 3. Uçak Motorları: Havacılıkta N1 ve N2, türbin motorlarının dönüş hızını yüzde olarak ifade eden terimlerdir; N1, düşük basınç türbininin hızını, N2 ise yüksek basınç türbininin hızını belirtir.

    Uçak kazası raporu neden yasaklandı?

    Uçak kazası raporlarının yasaklanması gibi bir durum söz konusu değildir. Aksine, bu raporlar, kazaların nedenlerini belirlemek ve benzer olayların tekrarlanmasını önlemek amacıyla hazırlanır. Uçak kazası raporları, genellikle ulusal havacılık otoriteleri tarafından yürütülür ve kazanın detaylı bir analizini içerir.

    Uçak kazası soruşturması kaç yıl sürer?

    Uçak kazası soruşturmasının süresi, kazanın karmaşıklığına ve kaynakların mevcudiyetine bağlı olarak değişir. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) standartlarına göre, uçak kazalarının soruşturma süresi bir yıla kadar uzayabilir.

    Amerika'nın en ölümcül uçak kazası nedir?

    Amerika'nın en ölümcül uçak kazası, 29 Ocak 2025 tarihinde Washington'daki Ronald Reagan Ulusal Havalimanı yakınlarında meydana gelen olaydır. Bu kazada, American Airlines'a ait bir uçak ile "Black Hawk" tipi askeri helikopter çarpışmış, uçakta ve helikopterdeki toplam 67 kişi hayatını kaybetmiştir.

    Ölümcül uçuş ne anlatıyor?

    "Ölümcül Uçuş" (Flight Risk) filmi, bir pilotun, bir kaçağa eşlik eden hava mareşalini mahkemeye götürürken Alaska'nın ıssız yerlerinde yaşadığı olayları anlatıyor. Filmde, pilotun yolcusundan şüphelenmesi ve uçaktaki hiç kimsenin göründüğü gibi olmadığının anlaşılması üzerine gerilim artıyor ve güven sarsılıyor.

    UTair neden battı?

    UTair havayolu şirketinin batış nedenleri arasında finansal zorluklar ve filo küçültme yer almaktadır. 2014 yılında UTair, tahvil ödemesi yapamadı ve bu durum şirketin finansal durumunu kötüleştirdi. Bunun yanı sıra, UTair'in geçmişte yaşadığı uçak kazaları ve teknik hatalar da şirketin itibarını olumsuz etkiledi.

    Uçak kazası raporlarını kim hazırlıyor?

    Uçak kazası raporlarını kazanın meydana geldiği ülkenin soruşturma kurulu hazırlar. Ayrıca, kazaya katılan diğer devletler, imalatçı firma ve diğer ilgili kuruluşlar da rapor hazırlama sürecine dahil olabilir.