• Buradasın

    Havacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uçak kazalarının en çok hangi bölümde oldu?

    Uçak kazalarının en çok hangi bölümde olduğuna dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, istatistiksel olarak uçakların arka bölümü ve arka orta koltukları hayatta kalma ihtimalinin en yüksek olduğu alanlar olarak öne çıkmaktadır. 1980-2015 yılları arasındaki uçak kazaları verilerine dayanan bir çalışma, uçağın arka üçte birindeki yolcuların ölüm oranının %32 olduğunu göstermektedir. Her uçak kazası kendine özgü dinamikler taşır ve ilk darbenin gerçekleştiği alan, acil müdahale ekiplerinin etkinliği ve yolcuların hazırlık düzeyi gibi faktörler hayatta kalma oranlarını doğrudan etkileyebilir.

    Işıkları neden söndürmeliyiz?

    Işıkların söndürülmesi gereken bazı durumlar ve nedenleri: Uçakların iniş ve kalkışı sırasında. Sivil savunma uygulamaları. Uyku düzeni. Ayrıca, gereksiz veya yanlış yönlendirilmiş ışık kullanımı, ışık kirliliğine neden olarak çevresel ve ekonomik zararlara yol açar.

    İstanbul Havalimanı güvenlik olayı nedir?

    İstanbul Havalimanı'nda yaşanan güvenlik olaylarından bazıları şunlardır: 30 Aralık 2024 tarihinde ana nizamiye girişinde sahipsiz bir valiz bulunması. 19 Nisan 2024 tarihinde ülkeye kaçak yollarla sokulmak istenen 16 kilogram altının ele geçirilmesi. Ayrıca, İstanbul Havalimanı'nda güvenlik önlemleri artırılarak, giriş ve çıkış yapan araçlar aranmakta ve bazı yolculara kimlik kontrolü yapılmaktadır.

    N1 ve N2 farkı nedir?

    N1 ve N2 arasındaki fark, araçların taşıma kapasitesi ve kullanım amacına göre belirlenir: N1 Yetki Belgesi: Ticari amaçla iliçi nakliyat ambarı işletmeciliği yapacak gerçek ve tüzel kişiler için gereklidir. N2 Yetki Belgesi: Ticari amaçla yurtiçi nakliyat ambarı işletmeciliği yapacak gerçek ve tüzel kişiler için gereklidir. Ayrıca, N1 ve N2 motor terimlerinde de kullanılır: N1, düşük basınçlı kompresörü (LP), N2 ise yüksek basınçlı kompresörü (HP) ifade eder.

    Uçak kazası soruşturması kaç yıl sürer?

    Uçak kazası soruşturmasının ne kadar süreceğine dair kesin bir bilgi vermek mümkün değildir. Uçak kazası soruşturmasının süresi, kazanın karmaşıklığına bağlı olarak bir yıldan fazla sürebilir. Nihai kaza raporunun hazırlanması, kazayı çevreleyen sorunların ne kadar karmaşık olduğuna bağlı olarak bazen bir yıl veya daha uzun sürebilir. Ayrıca, kaza raporu sorumluları belirlemez; hakimin başvuru yapacağı takdiri bir delil niteliği taşır. Uçak kazası soruşturmasıyla ilgili en güncel bilgileri almak için resmi kaynakları takip etmek en doğru yaklaşım olacaktır.

    Amerika'nın en ölümcül uçak kazası nedir?

    Amerika'nın en ölümcül uçak kazası, 11 Eylül 2001 tarihinde gerçekleşmiştir. Bu tarihte, Boston'dan kaçırılan bir American Airlines uçağı New York'taki Dünya Ticaret Merkezi binasına, bir diğer uçak ise Pentagon'a çarpmıştır. 29 Ocak 2025 tarihinde Washington'da meydana gelen ve 67 kişinin hayatını kaybettiği kaza ise ABD'nin son 16 yıldaki en ölümcül havacılık kazası olarak kayıtlara geçmiştir.

    UTair neden battı?

    UTair'in batışıyla ilgili kesin bir bilgi bulunmamakla birlikte, şirketin geçmişte yaşadığı bazı zorluklar şunlardır: Finansal sıkıntılar: 2014 yılında, "Utair Finans" iştiraki 2,7 milyar rublelik tahvil borçları nedeniyle teknik iflas açıklamış ve şirkete haciz gelmiştir. Personel ve operasyonel eksiklikler: 2012 yılında UTair Uçuş 120 kazasında, buzlanma olmasına rağmen de-icing usullerinin uygulanmaması ve uçuş ekibinin yeterli eğitime sahip olmaması kazaya yol açmıştır. UTair, 2020 yılında adını "UTair Aviation" olarak değiştirmiştir.

    Uçak kazası raporlarını kim hazırlıyor?

    Uçak kazası raporlarını kazanın meydana geldiği ülkenin soruşturma kurulu hazırlar. Raporun hazırlanmasında yer alan bazı taraflar: Ulaştırma Bakanlığı. Diğer devletler. Bağımsız uzmanlar.

    Havacılıkta kullanılan rakamlar nelerdir?

    Havacılıkta kullanılan bazı rakamlar ve anlamları şunlardır: Uçuş numarası: Hava yolu şirketi tarafından atanan ve belirli bir uçuşu temsil eden rakam ve harf kombinasyonu. İrtifa seviyeleri: Uçuş seviyeleri, tam yüzler hariç, grup halinde olsalar bile tek tek telaffuz edilir (örneğin, FL180, "Flight Level One Eight Zero" olarak okunur). Frekanslar: Radyo frekansları bildirilirken, her rakam tek tek telaffuz edilir ve nokta için "decimal" sözcüğü kullanılır (örneğin, 118.125, "One One Eight Decimal One Two Five" olarak okunur). Hava sürati: Knot cinsinden hava sürati, tek tek rakamlarla okunur (örneğin, 18 knots, "One Eight Knots" olarak okunur). Rakamların grup halinde okunuşu: Grup halindeki rakamlar genellikle tek tek telaffuz edilir, ancak binlerin adedi ayrı okunur (örneğin, 2500, "Two Thousand Five Hundred" olarak okunur). Ayrıca, havacılıkta standart olarak kullanılan ve harflerle birlikte kullanılan bazı rakamlar da vardır (örneğin, QNH 1002, "QNH One Zero Zero Two" olarak okunur).

    Adnan Menderes Havalimanı'nın sahibi kim?

    Adnan Menderes Havalimanı'nın sahibi Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ)'dir. İşletmecisi ise TAV Havalimanları'dır.

    Marana uçak kazası neden oldu?

    20 Şubat 2025 tarihinde Arizona'daki Marana Bölgesel Havalimanı'nda meydana gelen uçak kazasının nedeni henüz belirlenememiştir. ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) ve Federal Havacılık İdaresi (FAA) ekipleri, kaza yerinde incelemelerde bulunarak detaylı bir soruşturma yürütmektedir. Marana Bölgesel Havalimanı'nın "kontrolsüz alan" olarak nitelendirilmesi ve burada hava trafik kontrol kulesinin bulunmaması, pilotların konumlarını diğer uçaklara bildirmek için ortak bir frekans kullanmalarına neden olmaktadır.

    A380 Türkiye'de var mı?

    Evet, Airbus A380 Türkiye'de bulunmaktadır. Emirates Hava Yolları, 2021 yılından itibaren İstanbul Havalimanı'na Airbus A380 seferleri düzenlemektedir.

    Baykar neden Piaggio satın aldı?

    Baykar'ın Piaggio'yu satın almasının bazı nedenleri: Üretim kapasitesinin güçlendirilmesi. Pazarın genişletilmesi. Teknolojik bilgi birikimi. Stratejik iş birlikleri.

    VIP'de kimler olur?

    VIP (Very Important Person) kategorisinde yer alan bazı kişiler: Yüksek makamlı devlet adamları: Cumhurbaşkanı, başbakan, bakanlar, milletvekilleri. Siyasi ve bürokratik yetkililer: Bakanlar kurulu üyeleri, eski bakanlar, yüksek yargı organlarının başkanları ve üyeleri. Diğer önemli kişiler: Genelkurmay Başkanı, ana muhalefet partisi başkanı, kuvvet komutanları, general ve amiraller, devlet sanatçıları, İstiklal Madalyası sahipleri. Tüzel kişiler: Hükümeti temsilen yurt dışına giden heyetler, diplomatik ve resmi heyetler. VIP yolcuların kim olduğunun listesi, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlığı tarafından belirlenir ve bir genelge ile yayınlanır.

    Uçakta geçen filmler hangileri?

    Uçakta geçen filmlerden bazıları şunlardır: Flight (Uçuş). Non-Stop. The Aviator (Göklerin Hakimi). Sully. Pearl Harbor. Anadolu Kartalları. Flight 93 (Uçuş 93). Ayrıca, "Aya Yolculuk", "Havaalanı" ve "Havada Panik" gibi filmler de uçakta geçen sahneler içermektedir.

    Azerbaycan uçağı neden düştü?

    Azerbaycan Havayolları'na ait Embraer 190 tipi yolcu uçağının Kazakistan'ın Aktau şehri yakınlarında düşmesine dair farklı iddialar bulunmaktadır: Rusya'nın karadan havaya füze sistemi. Kuş çarpması ve acil iniş girişimi. Ukrayna'nın iddiası. Kazanın kesin nedeni henüz belirlenememiştir ve soruşturma devam etmektedir.

    UA ne anlama gelir?

    UA kısaltmasının bazı anlamları: Ukrayna: "UA", Ukrayna'nın uluslararası standartlarda kullanılan kodudur ve otomobil plaka kodlarında veya ülke kodlarında yer alır. User Agent: İnternet ve teknoloji bağlamında, "UA" bir kullanıcının tarayıcı ve işletim sistemi bilgilerini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. United Airlines: "UA", United Airlines'ın (Birleşik Havayolları) IATA kodudur ve uçuş numaraları ile rezervasyonlarda kullanılır. User Acceptance: İş dünyasında ve yazılım geliştirme süreçlerinde "UA", "User Acceptance" (Kullanıcı Kabul Testi) anlamına gelir. Ayrıca, "UA" alternatif olarak µA (mikrowatt) veya Unnumbered Acknowledgement (numarasız onay) gibi farklı anlamlara da gelebilir.

    Virajet ne iş yapar?

    Virajet, havacılık sektöründe özel uçak ve özel jet kiralama hizmetleri sunan bir firmadır. Başlıca hizmetleri: Ambulans uçak kiralama: Tam donanımlı uçaklar ve sağlık personeli ile hasta transferleri. Kargo uçağı kiralama: Bireysel ve kurumsal müşterilere lojistik destek. Helikopter kiralama: Kısa mesafeli ulaşım ve özel etkinlikler için. Uçak satışı ve yönetimi: Piyasa koşullarına uygun, şeffaf ve müşteri odaklı uçak seçimi. Firma, 2018 yılında kurulmuş olup, bireysel ve kurumsal müşterilere dünya çapında hizmet vermektedir.

    E-D ne demek?

    E-D kısaltması farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir. İşte bazı örnekler: Askeri terim: "envelope delay" (gecikme zarfı) veya "evaluation directive" (değerlendirme direktifi). Parfüm terimi: "Eau de Toilette" (EDT) veya "Eau de Parfum" (EDP), parfümlerin esans yoğunluklarını belirtir. Genel kullanım: "eş deyişle" anlamında kullanılır.

    Piaggio ve Baykar anlaştı mı?

    Evet, Piaggio ve Baykar anlaştı. 30 Aralık 2024 tarihinde, İtalya İşletmeler ve Made in Italy Bakanlığı, havacılık firması Piaggio Aerospace'in Baykar'a satışına onay verdi. Baykar, 1884 yılında kurulan Piaggio Aerospace’i satın almak için düzenlenen ihalede en iyi teklifi veren firma oldu. Bu satın almayla birlikte Baykar, Avrupa havacılık pazarındaki etkisini artırırken, Piaggio’nun tarihi mirasını koruyarak üretim kapasitesini güçlendirmesini sağlayacak.