FP32 (tek hassasiyetli kayan nokta) ve FP64 (çift hassasiyetli kayan nokta) kullanımları, uygulamanın gereksinimlerine bağlıdır: FP32, hızlı hesaplamalar için uygundur ve özellikle grafik işleme birimleri (GPU'lar), oyun ve gerçek zamanlı uygulamalarda yaygın olarak kullanılır. FP64, daha yüksek hassasiyet gerektirir ve bilimsel araştırmalar, mühendislik simülasyonları ve finansal modelleme gibi alanlarda tercih edilir. FP64, FP32'ye göre daha fazla bellek ve hesaplama kaynağı gerektirir, ancak doğruluktaki artış, kesin sayısal sonuçların kritik olduğu durumlarda onu daha avantajlı hale getirir. Bazı durumlarda, FP32 ve FP64 arasında performans farkı şu şekilde özetlenebilir: NVIDIA Quadro RTX 8000 GPU'sunda, FP32 kullanımı teorik performansı 16,31 TFLOPS'a çıkarırken, FP64 kullanımı bu performansı 509,8 GFLOPS'a düşürür. Genel olarak, GPU'larda FP64'ten FP32'ye geçişteki performans artışı, FP32'den FP16'ya geçişteki artıştan daha büyüktür. Özetle, FP32 daha hızlıdır, FP64 ise daha yüksek doğruluk sağlar.