İngilizce dersine yönelik öğrenme ölçeği, öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini ölçmek için geliştirilmiş bir ölçme aracıdır. Bu ölçekler genellikle Likert tipi olup, "Kesinlikle Katılıyorum", "Katılıyorum", "Kısmen Katılıyorum", "Katılmıyorum" ve "Kesinlikle Katılmıyorum" gibi cevap seçenekleri içerir. Bazı örnekler: Karcı ve Gündoğdu'nun Ölçeği: "Beğeni", "İstek", "Kariyer" ve "Yetenek" olmak üzere dört faktörden oluşur. Mehdiyev ve diğerlerinin Ölçeği: "Kişisel Kullanım", "Tutum" ve "Özgüven" alt başlıklarından oluşur. Tuncer, Berkant ve Doğan'ın İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: "Matematik Sevgisi", "Matematik Motivasyonu", "Matematiğin Önemi" ve "Matematik Korkusu" olmak üzere dört faktörden oluşur.