Atari Basic'te program yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Programı girme: Program, satır numaralarıyla girilmelidir. 2. Programı çalıştırma: Hazır olunduğunda programı çalıştırmak için "RUN" girilmelidir. 3. Satır yazma: Bir satır girmek için örneğin "10 PRINT 37" yazılabilir. 4. Satır silme: Bir satırı silmek için sadece satır numarası yazılabilir, örneğin "10". 5. Değişken isimleri: Değişken isimleri, yerleşik anahtar kelimelerle başlayamaz ve alt çizgi içeremez. 6. Koşullu ifadeler: "If-else" için "GOTO" kullanılabilir veya koşul tekrar edilebilir. 7. Döngüler: "For" döngüsü kullanılabilir, "While" döngüsü yoktur. 8. Diziler: Tek boyutlu diziler kullanılabilir. Örnek bir program: ``` 10 WORDMAXLEN=10:LIVES=5:WRDCOUNT=10 20 DIM WORD$(WORDMAXLEN), GUESS$(1) 30 DATA GROUND,SNEEZE,MOTHER,SISTER,PILLAR,SMILED,POOLED,TOTALS,FROZEN,RABBIT 40 IDX=INT(RND(1)WRDCOUNT) 50 I=0 60 READ WORD$ 70 IF I<IDX THEN I=I+1: GOTO 60 80 DIM LTRUNKN(WORDMAXLEN) 90 FOR I=1 TO LEN(WORD$) :LTRUNKN(I)=1:NEXT I 100 LTGC=LEN(WORD$):REM LETTER TO GUESS COUNT 110 FOR I=1 TO LEN(WORD$) 120 IF LTRUNKN(I)=1 THEN PRINT ""; 130 IF LTRUNKN(I)=0 THEN PRINT WORD$(I,I); 140 NEXT I 150 PRINT 160 IF