Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Atari Basic'te program yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Programı girme: Program, satır numaralarıyla girilmelidir 2. "LIST" veya "L." yazarak program listesi görülebilir 2. Belirli bir satır numarasını listelemek için örneğin "LIST 30" yazılabilir 2.
- Programı çalıştırma: Hazır olunduğunda programı çalıştırmak için "RUN" girilmelidir 2.
- Satır yazma: Bir satır girmek için örneğin "10 PRINT 3*7" yazılabilir 2.
- Satır silme: Bir satırı silmek için sadece satır numarası yazılabilir, örneğin "10" 2.
- Değişken isimleri: Değişken isimleri, yerleşik anahtar kelimelerle başlayamaz ve alt çizgi içeremez 2.
- Koşullu ifadeler: "If-else" için "GOTO" kullanılabilir veya koşul tekrar edilebilir 2.
- Döngüler: "For" döngüsü kullanılabilir, "While" döngüsü yoktur 2.
- Diziler: Tek boyutlu diziler kullanılabilir 2.
Örnek bir program:
10 WORDMAXLEN=10:LIVES=5:WRDCOUNT=10 20 DIM WORD$(WORDMAXLEN), GUESS$(1) 30 DATA GROUND,SNEEZE,MOTHER,SISTER,PILLAR,SMILED,POOLED,TOTALS,FROZEN,RABBIT 40 IDX=INT(RND(1)*WRDCOUNT) 50 I=0 60 READ WORD$ 70 IF I<IDX THEN I=I+1: GOTO 60 80 DIM LTRUNKN(WORDMAXLEN) 90 FOR I=1 TO LEN(WORD$) :LTRUNKN(I)=1:NEXT I 100 LTGC=LEN(WORD$):REM LETTER TO GUESS COUNT 110 FOR I=1 TO LEN(WORD$) 120 IF LTRUNKN(I)=1 THEN PRINT "*"; 130 IF LTRUNKN(I)=0 THEN PRINT WORD$(I,I); 140 NEXT I 150 PRINT 160 IF
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: