Özel eğitimde renk kavramı çalışırken aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Hazırlık: Çocuğun renk kavramını bilip bilmediğinden emin olunmalıdır. 2. Eşleme ve Ayırt Etme: İlk olarak renk eşleme becerisi, ardından renkleri ayırt etme, gösterme ve söyleme basamakları çalışılmalıdır. 3. Ana Renkler: Renkleri öğretmeye ana renklerden, yani kırmızı, sarı ve maviden başlanmalıdır. 4. Tek Renk Tek Seferde: Çocuğa bir rengi öğretirken sadece o rengi içeren nesneler kullanılmalıdır. 5. İlgi Alanına Göre Çalışma: Öğrenme sürecinin daha etkili olması için çocuğun ilgi alanına giren oyuncak, nesne ve etkinliklerden faydalanılmalıdır. 6. Kalıcılık ve Genelleme: Renklerin kalıcı olması için farklı renklerle karışık şekilde çalışarak oturumlar planlanmalıdır.