Maslach Tükenmişlik Ölçeği'nde (MTÖ) kadın ve erkek arasında fark olduğuna dair sonuçlar, yapılan araştırmalara göre tutarsızlık göstermektedir. Bazı çalışmalar, erkeklerin kadınlardan daha fazla tükenmişlik yaşadığını belirtirken, diğer çalışmalar ise kadınlar lehine sonuçlar ortaya koymaktadır. Örneğin, Yıldırım ve İçerli'nin 2010 yılında yaptığı "Tükenmişlik Sendromu: Maslach ve Kopenhag Tükenmişlik Ölçeklerinin Karşılaştırmalı Analizi" başlıklı çalışmada, duyarsızlaşma boyutunda erkeklerin ortalama puanlarının kadınlarınkinden daha yüksek olduğu, ancak diğer iki boyutta (duygusal tükenme ve kişisel başarı) kadın eğitimcilerin lehine ve önemsiz düzeyde bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Ali Kışi'nin 2014 yılında yaptığı "Eğitim Paydaşlarının Tükenmişliğinde Cinsiyet Farkı: Türkiye Örneği" başlıklı meta-analiz çalışmasında ise, duygusal tükenmişlik boyutunda ortaöğretim okullarında erkekler kadınlardan daha fazla duygusal olarak tükenmişken, diğer alt gruplarda toplam etki büyüklükleri kadınlar lehine çıkmıştır. Sonuç olarak, MTÖ'de kadın ve erkek arasındaki tükenmişlik farkının daha fazla araştırılması gerektiği söylenebilir.