Karıştırılma ihtimali, marka hukukunda tüketicilerin bir mal veya hizmeti satın alırken farklı bir işletmenin benzer mal veya hizmetini, tescilli bir marka ile ilişkilendirmesi riski olarak değerlendirilir. Değerlendirme kriterleri: 1. Önceki tarihli marka: İtiraz edilen markadan önce tescil edilmiş veya başvurusu yapılmış bir marka olmalıdır. 2. Aynı veya benzer mallar/hizmetler: Başvuruya konu marka ile önceki tarihli markanın aynı veya benzer mallar/hizmetleri kapsaması gerekir. 3. İşaretlerin aynılığı veya benzerliği: Görsel, işitsel veya kavramsal açıdan aynılık veya benzerlik bulunmalıdır. 4. Halk tarafından ilişkilendirilme ihtimali: İlgili tüketici kesiminin markaları karıştırması riski olmalıdır. Diğer faktörler: - İlgili tüketici kesimi; - Tüketicilerin dikkat düzeyi; - Önceki markanın ayırt edici gücü; - Malların/hizmetlerin satın alma yöntemi. Karıştırılma ihtimali, soyut bir hukuki değerlendirme olup, fiili bir karıştırmanın gerçekleşmiş olması gerekmez.