Özel eğitim beden eğitimi dersi, öğrencilerin bireysel gelişimlerine uygun olarak planlanmalı ve aşağıdaki ilkeleri içermelidir: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Dersler, öğrencilerin aktif katılımını sağlayarak öğrendiklerini gerçek yaşam ile ilişkilendirebilmelidir. 2. Çeşitli Öğretim Yöntemleri: Komut, alıştırma, eşli çalışma, problem çözme gibi farklı strateji ve teknikler kullanılmalıdır. 3. Çevreye Uyum: Öğrencilerin özellikleri, hava koşulları ve çevresel faktörler dikkate alınarak ders içerikleri düzenlenmelidir. 4. Sosyal Becerilerin Gelişimi: Dersler, iş birliği, liderlik, adil oyun gibi sosyal becerileri geliştirmeye yönelik olmalıdır. 5. Isınma ve Soğuma: Fiziksel aktivite gerektiren tüm uygulamalarda etkinliğe özgü ısınma ve soğuma hareketleri yapılmalıdır. 6. Diğer Derslerle İlişkilendirme: Yıllık planlarda, diğer derslerin öğretmenleri ve Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri ile iş birliği yapılarak ders konuları arasında bağ kurulmalıdır. Ayrıca, özel gereksinimli öğrenciler için derslerde uyarlamalar yapılması ve öğrencilerin rahat hareket edebilecekleri kıyafetlerin tercih edilmesi önemlidir.