Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
VRay hazır malzemeleri kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Malzeme Düzenleyiciyi Açma: 3ds Max'te üst menü çubuğundan "Rendering > Material Editor > Compact Material Editor" yolunu izleyerek Malzeme Düzenleyiciyi açın 1. Alternatif olarak, daha geniş bir malzeme görünümü için "Material/Map Browser"ı kullanabilirsiniz 1.
- VRay Malzeme Kütüphanesini Ayarlama: Varsayılan olarak kütüphane yolu "C:\Users\Documents\V-Ray Material Library" şeklindedir 1. Ek malzeme indirdiyseniz, 3ds Max'in doğru dizine yönlendirildiğinden emin olmak için "File > Project > Configure Project Paths > External Files" bölümünden kütüphane yolunu düzenleyin 1.
- Yeni Malzeme Oluşturma: Malzeme Düzenleyiciyi açtıktan sonra, sol alt köşedeki yeni malzeme ekleme bölümünden bir malzeme oluşturun ve "Generic" seçeneğini seçin 1.
- Hazır Malzemeyi İçe Aktarma: Bir .vismat dosyası varsa, malzemeyi tasarıma eklemek için şu adımları izleyin: malzemeyi belirli bir yüzeyle ilişkilendirin ve uygun bir isim verin 1. VRay Malzeme Düzenleyicisini açın, değiştirmek istediğiniz mevcut malzemeyi bulun, sağ tıklayın ve "Import Material" seçeneğini seçin, ardından .vismat dosyasına gidin 1.
- Varsayılan VRay Malzemelerini Ayarlama: Proje genelinde varsayılan VRay malzeme ayarlarını yapılandırmak için üst menü çubuğundan "Customize" seçeneğine tıklayın, "Custom UI" ve ardından "Default Switcher"ı seçin, istediğiniz render motorunu ve malzemeleri seçin ve değişikliklerin uygulanması için 3ds Max'i yeniden başlatın 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: