• Buradasın

    Yazılım mimarisinde hangi kitaplar okunmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yazılım mimarisinde okunabilecek bazı kitaplar:
    • "Designing Data Intensive Applications" 5. Veritabanı çalışma prensipleri, data sharding, replication, leader election gibi konuları ele alır 5.
    • "Domain Driven Design Distilled" 5. Uygulama mimarisi kurma ve iş kuralları geliştirme konularını işler 5.
    • "Fundamentals of Software Architecture" 5. Mimari karar alma, genel mimariler ve risk analizi gibi konuları kapsar 5.
    • "Building Microservices Second Edition" 5. Microservice mimarisi ve ölçekleme konularını ele alır 5.
    • "Software Architecture: The Hard Parts" 5. Bir uygulamanın modernize edilmesi ve monolith'den microservice'e geçiş sürecini hikayeleştirerek anlatır 5.
    Ayrıca, yazılım mimarisini genel olarak geliştirmek için "Clean Code", "Refactoring" ve "Head First Design Patterns" gibi kitaplar da önerilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yazılım mimarisinde kaç çeşit katman vardır?

    Yazılım mimarisinde genellikle üç ana katman bulunur: 1. Sunum Katmanı (Presentation Layer). 2. İş Katmanı (Business Layer). 3. Veri Katmanı (Data Access Layer). Günümüzde artan gereksinimlerle birlikte, servis odaklı mimarilerin gelişmesiyle bu üç katmanlı yapı, çok (n)-katmanlı mimari haline gelmiştir. Ayrıca, beş katmanlı mimari olarak da adlandırılan bir yapı daha bulunmaktadır. Bu mimaride katmanlar sırasıyla şu şekildedir: 5. Remote Service Layer. 4. Persistence Layer. 3. Business Layer. 2. Presentation Layer. 1. Database Layer.

    Java yazılım tasarımı kitabı ne anlatıyor?

    Java yazılım tasarımı kitapları, genellikle iki ana konuyu ele alır: 1. Java Programlama Dili: Bu kitaplar, Java dilinin temellerini ve nesneye yönelik programlama prensiplerini öğretir. 2. Yazılım Tasarımı Şablonları: Bazı kitaplar, yazılım tasarımında sıkça kullanılan şablonları ve kalıpları açıklar.

    Yazılım mimarının el kitabı ne anlatıyor?

    Yazılım mimarının el kitabının ne anlattığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yazılım mimarisi hakkında genel bilgi verilebilir. Yazılım mimarisi, bir yazılım sisteminin genel yapısını ve bileşenlerinin nasıl bir araya geldiğini belirleyen bir yapı taşını temsil eder. Yazılım mimarisinin bazı temel özellikleri şunlardır: Use cases. Operasyonel esneklik. Geliştirme kolaylığı. Dağıtım desteği. Modülerlik. Yazılım mimarisi hakkında bilgi veren bazı kaynaklar şunlardır: medium.com'da "Yazılım Mimarileri" başlıklı makale; cagataykiziltan.net'te "Clean Architecture Kitabından Notlar" başlıklı yazı; horato.com'da "Yazılım Mimarisi" başlıklı yazı.

    Sistem tasarımı için hangi kitap okunmalı?

    Sistem tasarımı için aşağıdaki kitaplar önerilebilir: "System Design Interview - An Insider's Guide". "Clean Architecture: A Craftsman's Guide to Software Structure and Design". Ayrıca, genel UX (kullanıcı deneyimi) ve tasarım bilgisi için şu kitaplar da faydalı olabilir: "Don't Make Me Think". "The Design of Everyday Things". "Lean UX: Designing Great Products with Agile Teams".

    Nesneye yönelik programlama için hangi kitap okunmalı?

    Nesneye yönelik programlama (OOP) öğrenmek için aşağıdaki kitaplar önerilir: "A Tour of C++", Bjarne Stroustrup. "C++ Primer", Stanley B. Lippman, Josée Lajoie ve Barbara E. Moo. "Head First Design Patterns: A Brain-Friendly Guide", Eric Freeman, Elizabeth Robson, Kathy Sierra ve Bert Bates. "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software", Erich Gamma, John Vlissides, Ralph Johnson ve Richard Helm. Ayrıca, "The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master", Andrew Hunt ve David Thomas ve "Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction", Steve McConnell gibi kitaplar da OOP konusunda faydalı bilgiler sunar.

    Yazılım tasarımı ve mimarisinde kavramsal ve uygulanan bağlayıcılar nelerdir?

    Yazılım tasarımı ve mimarisinde kavramsal ve uygulanan bağlayıcılar hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, yazılım mimarisi ve tasarımında kullanılan bazı modeller ve desenler şunlardır: Model-View-Controller (MVC). Service-Oriented-Architecture (SOA). Pipe and Filter. Event-Driven Architecture. Ayrıca, yazılım tasarımında SOLID, KISS, YAGNI gibi prensipler ve DRY, SRP, LSP gibi ilkeler de önemli rol oynar. Yazılım mimarisi ve tasarımında kullanılan araçlar arasında UML (Unified Modeling Language), ArchiMate, Lucidchart ve Creately bulunur.

    Yazılım tasarımı ve mimarisi dersinde neler işlenir?

    Yazılım Tasarımı ve Mimarisi dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Yazılım mimarisi ve tasarımı için temel tasarım ilkeleri ve stratejiler. Mimari stiller, kalite nitelikleri, gösterimler ve belgeler. Referans mimarisi, mimari sürecinde etki özgü mimarisi ve desen odaklı tasarım. Bileşen tabanlı tasarım, boy odaklı tasarım ve detay tasarım sürecinde arayüz tasarımı. Nesne yönelimli tasarım ilkeleri ve desenleri. Belirli problemleri çözmek için tasarım desenlerinin kullanımı. Ayrıca, ders kapsamında yazılım tasarım süreçlerinin etkin yönetilmesi ve uygulanmasına yönelik pratik çalışmalar da yapılır.