• Buradasın

    Yazılım mimarisinde kaç çeşit katman vardır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yazılım mimarisinde genellikle üç ana katman bulunur:
    1. Veri Erişim Katmanı (Data Access Layer): Veritabanı işlemlerini gerçekleştiren katmandır 12.
    2. İş Katmanı (Business Layer): Uygulama iş yüklerini yöneten, verilerin işlenmesi, kontrol edilmesi ve doğrulanması gibi işlemlerin yapıldığı katmandır 12.
    3. Sunum Katmanı (Presentation Layer): Kullanıcı ile etkileşimin sağlandığı, kullanıcı arayüzünü oluşturan katmandır 12.
    Ayrıca, bazı durumlarda servis katmanı, uygulama katmanı gibi ekstra katmanlar da eklenebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Solid tasarım mimarileri nelerdir?

    SOLID tasarım mimarileri, nesne yönelimli programlamada kullanılan beş temel prensipten oluşur: 1. Single Responsibility Principle (Tek Sorumluluk Prensibi). 2. Open/Closed Principle (Açık Kapalı Prensibi). 3. Liskov’s Substitution Principle (Liskov’un Yerine Geçme Prensibi). 4. Interface Segregation Principle (Arayüz Ayrıştırma Prensibi). 5. Dependency Inversion Principle (Bağımlılığın Ters Çevrilmesi Prensibi).

    Yazılım nedir kısaca tanımı?

    Yazılım, elektronik aygıtların belirli bir işi yapmasını sağlayan programların tümüne verilen isimdir. Bir başka deyişle, yazılım, çeşitli görevler yapma amacı ile tasarlanmış elektronik aygıtların birbirleriyle haberleşmesini ve uyumlu olmasını sağlayan makine komutudur.

    Mimari yapılar nelerdir?

    Mimari yapılar, insanların yaşamını veya çalışmasını sağlayan mekanları tasarlamak ve inşa etmek için kullanılan bir disiplindir. Bazı mimari yapı türleri: Geleneksel yapılar: Yerel malzemeler kullanılarak inşa edilir ve bölgenin iklim koşullarına uyum sağlar. Klasik yapılar: Antik Yunan ve Roma dönemlerinden esinlenir, sütunlar, kemerler ve simetrik tasarım gibi özellikler içerir. Osmanlı mimarisi: Kubbe ve minareler gibi karakteristik özellikler taşır. Modern yapılar: Temiz hatlar, açık planlar ve endüstriyel malzemelerin kullanımı ile tanımlanır. Minimalist yapılar: Azami sadelik ilkesine dayanır, temiz hatlar ve basit formlar kullanılır. Sürdürülebilir yapılar: Doğal kaynakların korunmasını ve enerji verimliliğini hedefler. Dünyaca ünlü bazı mimari yapılar: Eiffel Kulesi (Fransa); Büyük Piramid (Mısır); Tac Mahal (Hindistan); Aziz Vasil Katedrali (Rusya); Sidney Opera Binası (Avustralya).

    Yazılım mimarisinde solid nedir?

    SOLID, yazılım mimarisinde beş temel prensibin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. SOLID prensipleri şunlardır: 1. Single Responsibility Principle (SRP) - Tek Sorumluluk Prensibi: Her sınıfın veya modülün sadece bir sorumluluğu olmalıdır. 2. Open/Closed Principle (OCP) - Açık/Kapalı Prensibi: Yazılım varlıkları genişletmeye açık, ancak değişime kapalı olmalıdır. 3. Liskov Substitution Principle (LSP) - Liskov Yerine Geçme Prensibi: Türetilmiş sınıflar, temel sınıfların yerine kullanılabilmelidir. 4. Interface Segregation Principle (ISP) - Arayüz Ayırma Prensibi: Bir sınıf, kullanmadığı metotları içeren arayüzleri implemente etmemelidir. 5. Dependency Inversion Principle (DIP) - Bağımlılıkların Tersine Çevrilmesi Prensibi: Üst seviye modüller, alt seviye modüllere bağımlı olmamalıdır.

    Yazılım geliştirme modelleri nelerdir?

    Yazılım geliştirme modelleri şunlardır: 1. Şelale Modeli (Waterfall): Doğrusal ve sıralı bir modeldir, her aşama önceki aşamanın tamamlanmasının ardından başlar. 2. Agile (Çevik) Modeli: Esneklik ve hızlı geri bildirim sağlar, yazılım geliştirmeyi kısa döngülerde (sprint) hedefler. 3. V-Modeli: Şelale modeline benzer fakat her aşamanın test edilmesi sağlanır, hatalar erken tespit edilir ve düzeltilir. 4. Spiral Modeli: Risk analizi ve sürekli iyileştirmeye odaklanır, her aşamada riskler değerlendirilir ve süreçler sürekli optimize edilir. 5. Lean Yazılım Geliştirme: Değersiz iş ve israfı minimize etmeye odaklanır, müşteriye değer yaratmayı ön planda tutar. 6. Kanban: İş akışını görselleştirir ve sürekli iyileştirmeyi amaçlar. 7. Scrum: Çevik Model'in bir alt kümesi olarak kabul edilir, geliştirme süreci belirli zaman aralıkları içinde gerçekleştirilir.

    Katmanlı mimari neden kullanılır?

    Katmanlı mimari, yazılım geliştirme süreçlerinde şu nedenlerle kullanılır: Modülerlik. Kolay bakım. Daha iyi test edilebilirlik. Yeniden kullanılabilirlik. İzole geliştirme. Ancak, çok fazla katmanın olması projeyi karmaşık hale getirebilir ve katmanlar arası iletişimin doğru kurulmaması performans sorunlarına neden olabilir.

    N katmanlı mimari örnekleri nelerdir?

    N katmanlı mimari örneklerinden bazıları şunlardır: E-ticaret uygulaması. Finansal web uygulaması. Zengin istemci bağlı uygulama. N katmanlı mimarinin diğer örnekleri arasında içerik yönetim sistemleri sayılabilir. N katmanlı mimari örnekleri, kullanılan yazılım ve uygulama türüne göre değişiklik gösterebilir.